اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

خرمشهر و دزفول نماد ایستادگی و فداکاری بی‌نظیر هستند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان گفت: خرمشهر و دزفول در تاریخ دفاع مقدس نماد ایستادگی، فداکاری، ایثار، مقاومت و مجاهدت‌های بی‌نظیر هستند.

خرمشهر و دزفول نماد ایستادگی و فداکاری بی‌نظیر هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سرهنگ محمدحسن سلامی عصر امروز در همایش پیشکسوتان جهاد و مقاومت استان سمنان که در مرکز فرهنگی دفاع مقدس این استان و با حضور تعداد محدودی از پیشکسوتان دفاع مقدس، مسؤولان استان، فرماندهان نظامی و انتظامی و خانواده شهدا و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد، اظهار کرد: خرداد، ماه مناسبت‌های بزرگ اسلامی، انقلاب و دفاع مقدس است.

وی افزود: روزهایی چون، شهادت امام صادق (ع)، ولادت کریمه اهل‌بیت حضرت معصومه (س)، سالروز رحلت امام (ره)، یوم‌الله سوم خرداد، سالروز حماسه فتح خرمشهر و چهارم خرداد روز مقاومت و پایداری، یوم‌الله ۱۵ خرداد و انتخابات ریاست جمهوری در این ماه واقع شده‌اند و حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی برای کشور حائز اهمیت و تعیین‌کننده است و باید همه در این حماسه عظیم نقش داشته باشیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با بیان این‌که خرمشهر و دزفول نماد ایستادگی و فداکاری بی‌نظیر بودند، ادامه داد: در تاریخ دفاع مقدس، خرمشهر و دزفول نمادهای حماسه، ایثار و مقاومت و مجاهدت‌های فراوان است.

سلامی اضافه کرد: در تاریخ دفاع مقدس ثبت شد که چگونه مدافعان مظلوم خرمشهر از آن شهر دفاع کردند و چند ۱۰ نفر، چندین لشگر و سپاه دشمن را ۳۵ روز پشت دروازه‌ها نگه‌ داشتند.

وی بیان کرد: صدام پس از اشغال خرمشهر آن شهر را به دژ مستحکم و نفوذناپذیر تبدیل کرده بود و دنیا به آن اذعان داشتند و رزمندگان اسلام چگونه با ایمان و توکل به خدا، با شجاعت، ایثار، روحیه انقلابی و جهادی توانستند استحکامات دشمن را در هم بشکنند و آن فتح بزرگ «فتح الفتوح» برای ملت ایران به ارمغان آورده شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با بیان این‌که پس از فتح خرمشهر دنیا برتری نظامی جمهوری اسلامی را پذیرفت، گفت: عملیات الی بیت‌المقدس و فتح خرمشهر به دست رزمندگان اسلام، نقطه عطف تاریخ دفاع مقدس بود و معادله جنگ تحمیلی را به نفع نظام مقدس جمهوری اسلامی تغییر داد و دشمن بعد از فتح خرمشهر در حالت تدافعی قرار گرفت و پیروزی‌های رزمندگان اسلام یکی پس از دیگری در تاریخ انقلاب اسلامی رقم خورد.

سلامی خاطرنشان کرد: زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهیدان و رزمندگان مجاهد فی سبیل الله و ایامی چون سوم خردادماه، سالروز عملیات بیت‌المقدس و چهارم خردادماه، روز مقاومت و پایداری که دزفول قهرمان هزاران بار در طول جنگ تحمیلی موشک‌باران و با توپخانه هدف قرار گرفته شد و آن مردم مقاوم، راه مقاومت و ایستادگی را برگزیدند، می‌توانند درس‌ها و عبرت‌های فراوانی برای جامعه و تاریخ این کشور داشته باشد.

وی تصریح کرد: همه وظیفه داریم روحیه مجاهدت در راه خدا، اخلاق، معنویت و وحدت را در جامعه افزایش دهیم و نسل‌های انقلاب اسلامی را همواره در مسیر عزت، سعادتمندی و پیروزی‌های پی در پی مقابل نظام سلطه قرار دهیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان افزود: رزمندگان تیپ ۵۸ ذوالفقار ارتش جمهوری اسلامی در این عملیات ۱۰۷ شهید، رزمندگان سپاه و بسیج استان ۸۵ شهید و ۱۰۰ مجروح و جانباز و نیز جهادگران و سنگرسازان بی‌سنگر استان با یک گردان نیروی خدمات مهندسی و رزمی چهار شهید تقدیم اسلام و انقلاب کردند.

سلامی خاطرنشان کرد: سال گذشته با همت آحاد مردم و مسؤولان به‌ویژه جوانان استان سمنان، هفت هزار برنامه برای بزرگداشت چهلمین سال دفاع مقدس اجرا شده است.

وی گفت: در سال جاری هم ۱۸ کارگروه استانی و هشت ستاد شهرستانی تشکیل شده است و در ۴۰ مناسبت دفاع مقدس و مقاومت تاکنون ۷۰ مجموعه، یک‌هزار و ۷۰۰ برنامه را در سامانه جامع دفاع مقدس ثبت کرده‌اند و قریب به ۵۰۰ فعالیت و برنامه در ایام سوم خرداد در استان اجرا می‌شود.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول