اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

فتح خرمشهر نقطه عطف تاریخ دفاع مقدس بود/ ۵۰۰ برنامه ویژه سوم خرداد در سمنان اجرا می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان گفت: عملیات بیت‌المقدس و فتح خرمشهر نقطه عطف تاریخ دفاع مقدس بود و بعد از آن، معادله جنگ تغییر کرد.

فتح خرمشهر نقطه عطف تاریخ دفاع مقدس بود/ ۵۰۰ برنامه ویژه سوم خرداد در سمنان اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سرهنگ محمدحسن سلامی در مراسم خاطره‌گویی و دیدار جمعی از رزمندگان عملیات بیت‌المقدس با نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه سمنان در آستانه سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: خرداد، ماه مناسبت‌های اسلامی، انقلاب و دفاع مقدس است که مهم‌ترین آن‌ها سوم خرداد، روز دزفول و روز مقاومت، رحلت امام خمینی (ره)، قیام ۱۵ خرداد و انتخابات ریاست جمهوری که حضور حداکثری مردم در این رویداد حائز اهمیت و تعیین‌کننده برای کشور است، باید همه در آن حماسه عظیم نقش داشته باشیم.

وی با بیان این‌که دزفول به شهر یک هزار موشک و بمباران معروف شده بود، گفت: چهارم خردادماه روز دزفول، روز مقاومت و پایداری است که در طول سال‌های جنگ تحمیلی زیر آتش سنگین توپخانه، موشک و بمب باران دشمن قرار گرفت و دلیرمردان آن شهر همواره ایستادگی و مقاومت کردند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان خاطرنشان کرد: خرمشهر نماد شجاعت، ایثار و فداکاری ملت ایران و رزمندگان اسلام است و الهام‌بخش برای جوانان و نسل‌های آینده خواهد بود.

سلامی ادامه داد: خرمشهر فتح الفتوح رزمندگان اسلام و دفاع مقدس بود که در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت شد که چند نفر از مدافعان خرمشهر هنگام اشغال آن، ۳۵ روز چندین سپاه و لشکر دشمن را پشت سر دروازه‌های خرمشهر نگه داشتند.

وی افزود: صدام پس از اشغال خرمشهر آن شهر را به دژ مستحکم و نفوذناپذیر تبدیل کرد و تمام دنیا به صدام اطمینان داده بودند، این شهر قابل بازپس‌گیری نیست؛ ولی رزمندگان اسلام با قدرت ایمان، توکل به خدا، شجاعت، وحدت، پیروی عاشقانه از امام و ولایت، با تفکر انقلابی و روحیه حماسی توانستند در سوم خرداد استحکامات دشمن را از بین ببرند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان گفت: عملیات بیت‌المقدس و فتح خرمشهر نقطه عطف تاریخ دفاع مقدس بود و بعد از آن، معادله جنگ تغییر کرد.

سلامی خاطرنشان کرد: به مناسبت این ایام‌الله بیش از ۵۰۰ فعالیت و برنامه در سطح استان توسط نیروهای مسلح، دستگاه‌های اجرایی، نهادهای فرهنگی، تشکل‌های مردمی و مساجد برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

وی گفت: امسال با استفاده تجارب چهلمین سال دفاع مقدس که هفت هزار فعالیت و برنامه در سطح استان سمنان برای بزرگداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت انجام شد هشت ستاد شهرستانی و ۱۸ کارگروه استانی تشکیل شده است و تا کنون ۷۰ دستگاه، یک هزار و ۶۰۰ برنامه را در سامانه جامع دفاع مقدس ثبت کرده‌اند.

وی گفت: اعتقاد داریم این مناسبت‌ها و برنامه‌ها فضای جامعه را نورانی، معنوی و با اخلاق کند و انتظار داریم همه مسؤولان برای نشر و ترویج ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس دغدغه داشته باشند؛ چون این مناسبت‌ها ارتباط و پیوند نسلی ایجاد می‌کند.

آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه سمنان هم در این دیدار بیان کرد: اسلام دین وحدت است و تفرقه باعث عذاب در دنیا و آخرت می‌شود.

وی با بیان این‌که حفظ انقلاب و ارزش‌های انقلاب از واجبات است، ادامه داد: جلسات خاطره گویی یکی از راه‌های حفظ ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس است که نباید از دلاور مردی‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس غافل شویم.

شاهچراغی گفت: ما وظیفه داریم آثار شهدا را حفظ کنیم و انقلاب با حفظ آثار شهدا، حفظ می‌شود زیرا آثار شهدا و دفاع مقدس راهنمای ما در جامعه خواهند بود.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم شهدا را بشناسیم باید آثار شهدا را بشناسیم که بزرگ‌ترین آثار، آنان فتح خرمشهر بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان ادامه داد: در دوران دفاع مقدس، اخلاص رزمندگان برای خدا بود و این اخلاص باعث پیروزی‌های بزرگ در آن دوران شد.

وی باتوجه به قرار گرفتن در آستانه حماسه ۲۸ خرداد افزود: دقت کنیم اصلح‌ترین را انتخاب کنیم و مشارکت حداکثری در حماسه ۲۸ خردادماه داشته باشیم.

به گزارش فارس، پنج تن از رزمندگان و پیشکسوتان عملیات بیت‌المقدس به بیان خاطراتی پرداختند.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/م/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول