اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

ثبت اصفهان به عنوان نخستین شهر در بازسازی اتوبوس‌ها

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بهره‌برداری از ۴۷ اتوبوس بازسازی شده گفت: با تلاش‌های صورت گرفته توانستیم نام اصفهان را به عنوان نخستین شهر در بازسازی اتوبوس‌ها ثبت کنیم.

ثبت اصفهان به عنوان نخستین شهر در بازسازی اتوبوس‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا نصراصفهانی صبح امروز در نطق پیش از دستور خود در صد و هفتاد و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن گرامیداشت سوم خرداد روز مقاومت، ایثار و پیروزی، اظهار کرد: رزمندگان اصفهانی در آزادسازی خرمشهر نقش برجسته و بی‌بدیلی داشتند، نه تنها در آزادسازی خرمشهر که در طول ۸ سال دفاع مقدس نقش برجسته رزمندگان دلیر و شجاع اصفهان بر هیچ‌کس پوشیده نیست، این ایثارگری‌ها، رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌ها برای همیشه در تاریخ ماندگار و اثرگذار خواهد بود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بهره‌برداری از ۴۷ اتوبوس بازسازی شده، افزود: اصفهان در طرح بازسازی اتوبوس‌ها پیشقدم شد و با قراردادی که با صندوق رفاه امید بسته شد قرار بر این بود که حدود ۷۰۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شده و به چرخه حمل و نقل برگردد، این اتوبوس‌ها در مرکز شهید محرابی و در قلعه‌شور دپو شده بود؛ با توجه به شرایط تحریم و شرایط اقتصادی باید تدبیری اندیشیده می‌شد که بتوانیم اتوبوس‌ها را با بازسازی به چرخه حمل و نقل عمومی برگردانیم.

وی در ادامه بیان کرد: در قراردادهای اولیه قرار بر این بود برای هر دستگاه اتوبوس اعتباری حدود ۲۷۰ میلیون تومان در نظر گرفته شود، اما بعد از جلو رفتن کار و مواجه شدن با تورم مقرر شد برای هر اتوبوس ۴۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شود، به همین دلیل تعداد اتوبوس‌های بازسازی شده از ۷۰۰ دستگاه به ۵۰۰ دستگاه کاهش پیدا کرد و کار از طریق واگذاری به شرکت‌هایی که این امکان برایشان فراهم بوده و خودشان اتوبوس‌ها را تولید کرده بودند آغاز شد.

نصراصفهانی با بیان اینکه پنجشنبه هفته گذشته حدود ۴۷ دستگاه اتوبوس بازسازی شده مورد بهره‌برداری قرار گرفت، گفت: با توجه به اینکه شکل ظاهری، موتور، آلودگی هوا، سرمایش و گرمایش در بازسازی اتوبوس‌ها در نظر گرفته شده بود امید دارم این اقدام استمرار داشته باشد و بتوانیم بازسازی همه اتوبوس‌های زمین مانده را داشته باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان از دادن مجوز بازسازی بخشی از اتوبوس‌ها به شرکت اتوبوسرانی اصفهان خبر داد و مطرح کرد: با بازدیدی که از کارگاه شرکت اتوبوسرانی صورت گرفت این اجازه داده شد که به بازسازی ورود پیدا کنند؛ در این پروژه سازمان اتوبوسرانی به عنوان پیمانکار، شهرداری اصفهان به عنوان کارفرما و استانداری هم به عنوان ناظر بر این امر مشخص شدند.

وی تأکید کرد: این اتفاق در کنار اینکه منجر به کاهش هزینه‌ها خواهد شد، باعث افزایش سرعت عمل برای بازسازی اتوبوس‌ها خواهد شد، با تلاش‌های صورت گرفته توانستیم نام اصفهان را به عنوان نخستین شهر در بازسازی اتوبوس‌ها ثبت کنیم.

نصراصفهانی در ادامه بیان کرد: با توجه به سفر شهردار اصفهان در زمان سیل سیستان و بلوچستان و مذاکراتی که انجام گرفته بود قرار بر این بود حضور شهرها در مناطق سیل‌زده موقت نباشد و اقدامات استمرار داشته باشد، در همین راستا مقرر شد اقدامات اصفهان در شهر «بنت» سیستان و بلوچستان تحت عنوان طرح «هم‌پیوندی» ادامه داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: در این طرح قرار شد خیریه‌ای ایجاد شود که در شهر بنت به عنوان یکی از شهرهای کوچک سیستان و بلوچستان اقدامات بر اساس نیاز انجام شود؛ در این شهر بیمارستانی در دست احداث است و کمک‌هایی از گوشه و کنار کشور اخذ شده است.

وی با اشاره به سفر به سیستان و بلوچستان و شهر زاهدان عنوان کرد: در این سفر بازدیدهای خوبی انجام گرفت، این سفر ضرورت دنبال کردن طرح «هم‌پیوندی» را بر ما آشکار کرد.

نصراصفهانی در ادامه تصریح کرد: با توجه به ظرفیت خوبی که شهر اصفهان دارد و انتظاراتی که از اصفهان به عنوان شهری پیشتاز در همه امور می‌رود، لازم است در کنار بحث خواهرخواندگی که با شهرهای همتراز خود در سطح بین‌المللی و فرامرزی داریم، هم‌پیوندی با شهرهای همسنخ ایران نیز دنبال شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: وقتی ارتباط با شهرها در خارج از کشور انجام می‌گیرد، حتماً در داخل کشور نیز در قالب هم‌پیوندی با شهرهای همسنخ می‌تواند دنبال شود بدون اینکه هزینه مالی برای شهر داشته باشد، با تعامل، رفت و آمدها و استفاده از ظرفیت‌های موجود دو طرف می‌توان شرایطی ایجاد کرد که هم پوشانی داشته باشیم و از امکانات همه شهرها متقابل استفاده شود و شناخت نسبت به ظرفیت‌های کشور در استان‌های مختلف ایجاد شود.

وی در ادامه اذعان کرد: درخواست بنده این است که این موارد با شهرها و استان‌هایی که این امکان در آن‌ها وجود دارد، دنبال شود؛ طرح هم‌پیوندی مورد استقبال استاندار سیستان بلوچستان و سایر مقامات استان قرار گرفت، این سفر دو روزه و شوقی که در مردم این استان ایجاد کرده بود نشان داد که هم‌پیوندی می‌تواند در معرفی بیشتر اصفهان به مردم استان‌های دیگر مؤثر باشد.

نصراصفهانی با اشاره به افتتاح طرح‌های سازمان میادین شهرداری در قالب طرح «هر یکشنبه، یک افتتاح» گفت: برای سال ۱۴۰۰ بودجه‌ای که برای این سازمان به تصویب رسید ابتدا ۵۰۰ میلیارد تومان بود که قرار شد به ۶۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کند، اگر این بودجه به دست بیاید پروژه‌های بزرگی می‌تواند در این سازمان متناسب با مأموریت‌هایش شکل بگیرد.

انتهای پیام/۶۳۰۸۸/ص۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول