اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

اجازه زیر سؤال رفتن مدیریت شهری را نمی‌دهیم/ انتقاد رئیس شورای شهر اصفهان از تأخیر حضور اعضا

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تأکید بر تکریم ارباب رجوع توسط مدیران گفت: هر چقدر به پایان این دوره از مدیریت شهری نزدیک می‌شویم شاید یک مقدار برداشت و تلقی عدم نظارت بر امور باشد، قطعاً اجازه نمی‌دهیم آنچه رشته‌ایم به راحتی پنبه شود و مجموعه مدیریت شهری با برخوردهای نسنجیده زیر سؤال برود.

اجازه زیر سؤال رفتن مدیریت شهری را نمی‌دهیم/ انتقاد رئیس شورای شهر اصفهان از تأخیر حضور اعضا

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا نصراصفهانی صبح امروز در نطق پیش از دستور خود در صد و هفتاد و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با انتقاد از اعضای شورا اظهار کرد: جلسه شورا بر اساس دستورکار قرار است ساعت ۸ برگزار شود، بنابراین بارها از اعضا خواهش کرده‌ایم طوری برنامه‌ریزی کنند که رأس ساعت در جلسه حضور داشته باشند که بتوانیم جلسه را به موقع آغاز کنیم، اما امروز جلسه را باز زمانی شروع کردیم که به نصاب ۹ نفر نرسیده بود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن گرامیداشت روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و روز زبان فارسی افزود: امید داریم همیشه بتوانیم قدردان بزرگانی باشیم که در تاریخ، فرهنگ و تمدن ما تأثیرگذار بودند، نقش برجسته حکیم ابوالقاسم فردوسی در نگهداشت و تقویت زبان فارسی نقشی بی‌بدیل و بی نظیر بوده است.

وی در ادامه با اشاره به بازدید از پروژه تعاونی مصرف کارکنان شهرداری در کنار پل سرهنگ، گفت: با انجام این پروژه کار بزرگی در جهت رفاه حال کارکنان شهرداری صورت گرفته است که انجام آن خیلی ضرورت داشت، همه تجهیزات خریداری شده بود، امید داریم این کار بزرگ هرچه زودتر مورد بهره‌برداری قرار گیرد، بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان فقط برای تجهیزات هزینه شده بود، اما چیزی که ضرورت دارد اتمام این پروژه است که همه باید مشارکت داشته باشند و دستورات لازم داده شود که امکان بهره‌برداری از این سرمایه‌گذاری برقرار شود و کارگران و کارکنان شهرداری از آن بهره‌مند شوند.

نصراصفهانی همچنین با اشاره به در پیش داشتن روز بهره‌وری و بهینه‌سازی مصرف و قرار داشتن در آستانه فصل تابستان و گرمی هوا خاطرنشان کرد: انتظار داریم مدیران همه سازمان‌ها، نهادها، ارگان‌ها و ادارات استان اصفهان به این قضیه توجه ویژه داشته باشند، همچنین در شهرداری به جهت انبوه زیرمجموعه‌های شهرداری اصفهان به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که از هرگونه زیاده‌روی در مصرف آب و برق پرهیز شود و با رعایت همگان روزهای سخت پیش رو سپری شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: هرچند شهرداری اصفهان همواره تلاش کرده است الگوی صرفه‌جویی را رعایت کند و در همین راستا هم چندین مرتبه مورد تقدیر قرا گرفته است اما به دلیل گستردگی واحدهای شهرداری اصفهان و کثرت ساختمان‌ها اندک صرفه‌جویی در مجموعه شهرداری اصفهان می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد و پیامدهای بسیار خوبی را در کاهش مصرف آب و برق داشته باشد، از مدیران درخواست داریم به این مسأله توجه کافی داشته باشند.

اجازه زیر سؤال رفتن مدیریت شهری را نمی‌دهیم

وی تأکید کرد: همواره تکریم ارباب رجوع و شفاف‌سازی امور را در مدیریت شهری مورد تأکید قرار دادیم و توجه به این مسأله توسط مسؤولان همواره خواسته مدیریت شهری و اعضای شورای شهر بوده است، هر مدیری در هر جایگاه و سمتی باید رعایت حال ارباب رجوع و مردم را داشته باشد، قطعاً مدیریت شهری اجازه تندخویی و کم‌حوصلگی را به هیچ مدیری نخواهند داد.

نصراصفهانی با تأکید بر اینکه باید مدیران همواره با صبر و حوصله و بردباری خواسته‌های مردم را دنبال کنند، بارها گفته‌ایم که فشارهای اقتصادی سخت بر مردم وارد شده و آستانه تحمل مردم کاهش پیدا کرده است، اگر همزمان با کاهش آستانه تحمل مردم شاهد کاهش آستانه تحمل مدیران هم باشیم حتماً اتفاقات ناگواری می‌افتد که مطلوب هیچ کس نیست، وقتی مدیری در رأس مجموعه‌ای قرار می‌گیرد یکی از ابزارهایی که باید داشته باشد بر اساس توصیه معصومین سعه صدر است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: وقتی مدیری که در رأس مجموعه‌ای قرار دارد صبوری نکند و با دقت شنونده خوبی برای ارباب رجوع نباشد حتماً کارکنان و زیرمجموعه آن مدیر هم ممکن است به تأسی از آن مدیر تحت تأثیر قرار گیرند و مشکلات زیادی در مناطق ایجاد شود، خستگی و اینکه طرف مقابل برخورد خوبی نداشت هیچ کدام توجیه مناسبی برای بدبرخورد کردن با مردم نیست که ارباب رجوعی با کم لطفی مواجه شود، البته این بحث متقابل است، از شهروندان هم انتظار داریم در مراجعه به زیرمجموعه شهرداری رعایت حال کارمندان را داشته باشند.

وی تصریح کرد: ما در زمانی قرار گرفته‌ایم که همواره باید‌ این دقت را داشته باشیم البته تکریم مردم ویژه زمان خاصی نیست، اما هر چقدر به پایان این دوره از مدیریت شهری نزدیک می‌شویم شاید یک مقدار برداشت و تلقی عدم نظارت بر امور باشد و این مسائل کم‌تر رعایت شود که نیاز به تذکر دیده شد، قطعاً ما اجازه نمی‌دهیم آنچه رشته‌ایم به راحتی پنبه شود و مجموعه مدیریت شهری با برخوردهای نسنجیده زیر سؤال برود.

نصراصفهانی با اشاره به قرار داشتن در فصل به بار نشستن درختان توت در شهر اصفهان مطرح کرد: مدیریت شهری کارهای خوبی را برای ایجاد توتستان در گوشه و کنار شهر انجام داده که کار پسندیده‌ای است، در سال‌های گذشته شهرداری اصفهان مبادرت به کاشت درختان توت در گوشه و کنار شهر و خصوصاً در کنار خیابان‌ها کرده است که کار بررسی شده و با مطالعه‌ای نبوده است، امروز که درختان توت به بار نشسته است فضای شهر را به دلیل نظافت و بهره‌مندی شهروندان از این درختان نامطلوب می‌بینیم که مشکلات زیادی را در شهر شاهد هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تأکید بر اینکه در مجموع کاشت درختان توت در کنار خیابان‌ها نتیجه خیلی خوبی نداشته است، عنوان کرد: حرکت اخیر شهرداری در ایجاد توتستان که اخیراً هم در منطقه ناژوان کاشت درختان نخستین توتستان آغاز شد قابل تقدیر است، مناسب است در گوشه و کنار شهر و جایی که ظرفیت وجود دارد این کار انجام شود، تقاضا داریم در ادامه از کاشت درختان توت و هر درخت دیگری که می‌تواند باعث عوارض و ضرر و زیان برای مردم و شهر باشد خودداری شود.

احداث لاگن‌های تبخیری و کانال‌های انتقال شیرابه در اصفهان

رحیم محمدی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان نیز با حضور در این جلسه شورا با توجه به تعریف اهدافی برای انجام مأموریت‌ها و وظایف شهرداری در حوزه مدیریت پسماند گفت: این اهداف بر ۳ محور توسعه پایدار، مسائل مربوط به شهر و بهره‌وری سازمانی پایدار بود؛ بر اساس این ۳ مورد اهداف خردی تعیین شده و متناسب با آن یک سری رویکرد تعریف و بر اساس آن اقدامات و پروژه ها مشخص شد که مجموعاً ۳۴ پروژه در نقشه راه ترسیم شد، با توجه به زمانبندی بر روی ۱۲ پروژه تمرکز کردیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان ادامه داد: در محور توسعه پایدار اهداف خرد از جمله افزایش بازده پردازش پسماند تر، بهبود فرایندهای عملیاتی کارخانه و کاهش دفن، بازیابی و تبدیل پسماند به انرژی تعریف شد، در بحث توسعه پایدار چشم‌انداز ما ارتقای زیست‌پذیری شهر اصفهان در افق برنامه اصفهان ۱۴۰۵ بوده است.

وی اضافه کرد: احداث خطوط پردازش پسماند شماره ۱ و ۲ مجتمع فناوری‌های زیست محیطی شهر اصفهان با هزینه‌ای بالغ بر ۳۷۰ میلیارد ریال با دستاوردهای افزایش راندمان پردازش پسماند تر، کسب دانش فنی احداث خطوط پردازش پسماند، ارتقای کرامت انسانی و رعایت اصول ایمنی و ارگونومی کار از جمله این پروژه ها بوده است که امروز افتتاح می‌شود.

محمدی احداث لاگن‌های تبخیری و کانال‌های انتقال شیرابه با هزینه‌ای بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال را از دیگر پروژه‌های افتتاحی امروز دانست که احداث سه لاگن تبخیری با ظرفیت هر لاگن ۴ هزار مترمکعب، احداث کانال انتقال شیرابه به طول حدود ۷۰۰ متر، احداث حوضچه ته‌نشینی با ظرفیت ۶۰ مترمکعب، احداث حوضچه آشغالگیر به ظرفیت ۲۴ مترمکعب و بهسازی مسیرهای دسترسی به طول حدود هزار متر از دستاوردهای آن است.

خرید و راه‌اندازی و بهره‌برداری از دستگاه پایلوت هاضم بیهوازی جهت تولید بیوگاز با هزینه‌ای بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال که دستیابی به دانش ساخت و بهره‌برداری، تعیین میزان گاز خروجی و بهینه‌سازی روش‌های بهره‌برداری از دیگر پروژه‌های سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان نامیده شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان ساماندهی و توسعه سایت‌های توده‌ریزی را از دیگر پروژه‌های این مدیریت دانست که توسعه سایت‌های توده‌ریزی به میزان ۹ هکتار را به دنبال داشته و برای آن بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

نیاز کشور به مشارکت عمومی در انتخابات

امیراحمد زندآور عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه در رابطه با بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات شوراهای شهر عنوان کرد: همان‌گونه که همه می‌دانیم اکثریت قریب به اتفاق اعضای اصلاح‌طلب فعلی شوراهای اسلامی در شهرهای مختلف به‌ویژه کلان‌شهرها، رد صلاحیت شده‌اند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه سیاست‌های نظام مبتنی بر مشارکت حداکثری با حضور گروه‌ها و جریان‌های مختلف سیاسی و اجتماعی است که بارها از جانب رهبر معظم انقلاب اعلام شده و می‌شود، گفت: در عمل شاهد هستیم که چنین نیست و این موضوع ضربات جبران‌ناپذیری به تمامی جامعه و کشور وارد می‌آورد، مگر می‌شود فردی را بدون دلایل محکمه‌پسند از حقوق قانونی خود از جمله حق انتخاب شدن و انتخاب کردن محروم کرد؟

وی در ادامه تصریح کرد: در کلان‌شهر اصفهان در هیأت اجرایی و نظارت شهرستان تمامی اعضای یک جریان را به شکل کامل حذف می‌کنند و سپس در هیأت نظارت استان تعدادی محدود از افرادی را که ناعادلانه رد صلاحیت شده بودند به چرخه انتخابات باز می‌گردانند و مجدداً تعداد زیادی از افراد دارای صلاحیت را از حق قانونی خود محروم می‌سازند.

زندآور این سؤال را مطرح کرد که بعد از انجام چنین رفتارهایی چه کسی می‌تواند باور کند که سیاسی و جناحی عمل نمی‌شود و گفت: نتیجه این نوع اقدامات کاهش اعتماد و مشارکت عمومی خواهد بود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه بیان کرد: هیأت مرکزی انتخابات شوراها باید نشان دهد که در جایگاه نمایندگان مردم و ناظر بر بررسی صلاحیت‌های افراد، نگهبان و مدافع قانون و حقوق مردم است، باید امروز که کشور بیش از هر زمان دیگری نیاز به مشارکت عمومی از جمله نمایندگان همه جریان‌های سیاسی و اجتماعی دارد، این روند خلاف قانون را اصلاح کند.

لزوم حذف سالن‌های نمایشگاه سابق اصفهان از محدوده پل شهرستان

شیرین طغیانی رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در ادامه این جلسه شورا گفت: وقتی که نمایشگاه بین‌المللی اصفهان به محل جدیدش منتقل شد، انتظار بود سالن‌های نمایشگاه در وضعیت موجود آن در کنار پل شهرستان که به نوعی تجاوز به حریم رودخانه و پل شهرستان بوده است حذف شود، در حال حاضر که نمایشگاه‌ها در فضای جدید ایجاد شده است مجدداً به شهردار اصفهان تذکر می‌دهم برای حذف این عوامل بسیار نازیبا در کنار این میراث طبیعی، فرهنگی و تاریخی شهر اصفهان تلاش شود، البته قول‌هایی هم داده شد و ظاهراً مشاوره هم گرفته شده اما نتایج آن دیده نشده است.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: اخیراً دستوری به مدیریت مناطق شهری اصفهان در حوزه زیباسازی ابلاغ شده که بنده به عنوان نماینده شورا در هیأت مدیره سازمان زیباسازی از آن بی‌اطلاع هستم بنابراین در این خصوص نیز تذکر می‌دهم.

وی ادامه داد: زیبنده شهرداری کلان‌شهر اصفهان نیست که ساختمان مرکزی آن فاقد آسانسور برای دسترسی افراد دارای معلولیت و سایر مراجعانی که قصد آمدن به طبقه دوم را دارند باشد بنابراین لازم است هرچه سریع‌تر اشکال فنی آسانسور ساختمان شهرداری مرکزی رفع شود.

شهرداری در رابطه با اهمال در اجرای طرح‌های مصوب شورا پاسخگو باشد

نصیر ملت نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه گفت: اعضای شورا برای اینکه بتوانند اصلاحاتی در فرایندها و بهبود عملکردها داشته باشند امکانی در قالب ارائه طرح دارند که نقطه نظراتشان را به نوعی در قالب یک طرح تهیه کنند و عملیاتی کردن این طرح پس از تصویب برای شهرداری الزام است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه بیان کرد: در دوره پنجم طرح‌های زیادی در بخش‌های مختلف توسط اعضا و کمیسیون‌های شورای شهر اصفهان تهیه شد و به تصویب رسید، قاعدتاً بخشی از این‌ها عملیاتی شد و مورد استفاده قرار گرفت، اما بخشی به دلایل مختلف مسدود مانده است، توقف این طرح‌ها مطمئناً می تواند برای شهر و شهروندان زیان‌های جدی به همراه داشته باشد.

وی تصریح کرد: این طرح‌ها بر اساس آسیب‌شناسی‌هایی که در بخش‌های مختلف انجام شده تهیه شد و قاعدتاً اجرای درست این طرح‌ها می‌توانست در بخش‌های مربوطه ایجاد تحول و بهبود کند، ایراداتی که سالیان سال در فعالیت‌های شهرداری وجود داشته می‌توانست با تغییرات و اصلاحات رفع بشود و به نوعی خدمت‌رسانی به شهروندان را روان‌تر، راحت‌تر و بهینه‌تر کند.

ملت ادامه داد: از تصویب هرکدام از این طرح‌ها بین یک تا ۳ سال می‌گذرد اما کماکان در پیچ و خم‌های بروکراسی اداری شهرداری متوقف شده و نتوانسته‌اند اثربخشی لازم را داشته باشند که شهرداری در رابطه با این اهمال باید باید پاسخگو باشد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه ابراز کرد: اصلاح فرایند اولویت‌بندی کاربری‌های خدماتی شهر اصفهان، ایجاد وضعیت رویه و دقیق‌سازی محاسبات تفکیک اراضی شهرداری، طرح مدیریت جامع زنجیره تأمین اقلام مصرفی فضای سبز شهر اصفهان برای جلوگیری از ریخت و پاش‌ها، اسراف، تضییع منافع شهرداری، ایجاد ارزش افزوده اقتصادی از مجتمع‌های ایستگاه‌های مترو، تدوین سند جامع زیباسازی برای شهر اصفهان و همچنین تهیه سند گردشگری شهرداری اصفهان از جمله طرح‌هایی بوده که در اجرای آن‌ها اهمال شده است.

وی تأکید کرد: مواردی که به هردلیل متوقف شده باید هرچه سریع‌تر به چرخه اجرا دربیاید، مطمئناً پشت هرکدام از این طرح‌ها بررسی و مطالعات و دفاع جدی وجود دارد و اجرای هرکدام می‌تواند در آن بخش تحولی ایجاد کند که نیاز است به صورت جدی به آن‌ها پرداخته شود.

درخواست شورا برای نظارت بر فعالیت مالی سازمان‌ها

ملت در ادامه تصریح کرد: باتوجه به نقش نظارتی که باید شورا بر فعالیت‌های شهرداری و سازمان‌ها و بخش‌ها در ابعاد مختلف داشته باشد، چند هفته‌ای است که از شهرداری درخواست کردیم امکان نظارت بر فعالیت‌های مالی سازمان‌ها را مهیا کنند اما ظاهراً نه شهرداری این امکان را دارد و نه توانسته این امکان را برای شورا فراهم کند و این جای نگرانی دارد که خود شهرداری مرکزی از ریز و کل اقدامات سازمان‌ها اطلاع کاملی ندارد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: می‌گویند به دلیلی امکان ورود به سیستم‌ها را نداشته و امکان لینک کردن سیستم‌های مالی هم وجود ندارد که این دفاع خوبی نیست، قاعدتاً ایراد اساسی وجود دارد و درخواست دارم هرچه سریع‌تر خواسته شورا تأمین شود و امکان دسترسی و کنترل بر فعالیت‌های مالی ایجاد شود که جزو وظایف اصلی شورا است.

انتهای پیام/۶۳۰۸۸/ص/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول