اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

رونمایی از ایستگاه‌های پایش هوا در کلانشهر کرج

شهردار کرج گفت: پنج طرح محیط زیستی در کلانشهر کرج به بهره برداری رسید، این طرح‌ها در حوزه پایش آلودگی هوا و ریزگرد‌ها، تولیدکننده آب ژاول، ایستگاه سنجش ذرات و حداث چندین تصفیه‌خانه است.

رونمایی از ایستگاه‌های پایش هوا در کلانشهر کرج

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، علی اصغر کمالی زاده، شهردار کرج، پیش از ظهر امروز در آیین بهره برداری از پروژه‌های زیست‌محیطی شهرداری کرج، گفت:  طی این آیین از چندین طرح برای نجات محیط زیست کلانشهر کرج رونمایی شد.

به گفته شهردار کرج سامانه پایش آلودگی هوا و ریزگردهای شهر کرج، سه ایستگاه سنجش ذرات معلق، راهبری، کالیبراسیون و شروع به کار چهار ایستگاه سنجش آلودگی هوا، دستگاه تولیدکننده آب ژاول و  نرم‌افزار مدیریت نمایشگرهای آلودگی هوا از جمله این طرح‌ها است.

شهردار کرج با بیان اینکه سامانه پایش آلودگی هوا و ریزگردها به کنترل آلودگی هوا کمک شایانی خواهد داشت، ادامه داد: همچنین طرح‌های تجمیع دادهای هفت ایستگاه سنجش کیفیت هوا و سه ایستگاه سنجش ذرات معلق با مالکیت شهرداری کرج در مناطق سه، پنج و هشت شهرداری کرج راه‌اندازی شده است.

کمالی زاده با بیان اینکه صحت سنجی و تحلیل کمی و کیفی داده‌های اندازه‌گیری آلودگی هوای شهر کرج، از اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان البرز صورت خواهد گرفت، تصریح کرد: تمامی این پروژه‌ها ضمن انعقاد قرارداری فی مابین شهرداری کرج و محیط زیست استان البرز به مرحله بهره برداری رسیده است.

این مقام مسؤول اظهار کرد: برای اجرای این پروژه‌ها افزون بر ۳۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی با اشاره به تغییر اقلیم و وجود خشکسالی سالی که منجر به تشدید پدیده ریزگردها می‌شود، اظهار کرد: شهرداری کرج به حوزه محیط‌زیست و پروژه‌های در این خصوص توجه ویژه‌ای دارد، در این راستا اقدامات لازم در راستای احداث سومین تصفیه‌خانه فاضلاب برای احیای فضای سبز در کرج نیز صورت گرفته که با ظرفیت یک هزار مترمکعب در شبانه‌روز و به روش بیولوژیکی IFAS در محله دولت‌آباد به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

وی همچنین تأکید کرد: تصفیه‌خانه چهارم و پنجم آب های  سطحی  کرج نیز در دستور کار قرار دارد و برای تحقق این مهم برنامه‌ریزی‌های مدونی صورت گرفته زیرا آبیاری فضای سبز شهری با آب شرب منطقی نیست.

انتهای پیام/ج 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول