اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

آزادی زندانی غیرعمد با 120 میلیون تومان بدهی/ عزم خیران برای آزادسازی ادامه دارد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لردگان گفت: در طرح آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در این شهرستان یک زندانی با بدهی مالی یک میلیارد و 200 میلیون ریال آزاد شد و به آغوش گرم خانواده خویش برگشت.

آزادی زندانی غیرعمد با 120 میلیون تومان بدهی/ عزم خیران برای آزادسازی ادامه دارد

حجت‌الاسلام سید رضا شیرمردی، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، با بیان اینکه یکی از زندانی‌های جرائم غیرعمد آزاد شد، گفت: این زندانی محکوم به بدهی مالی بود که به همت اداره اوقاف شهرستان و با کمک خیرین آزاد شد.

رئیس اوقاف شهرستان لردگان افزود: طرح آزادی زندانیان جرائم غیرعمد که یکی از برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه است در این شهرستان اجرا و یک زندانی با بدهی مالی یک میلیارد و 200 میلیون ریال آزاد شد و به آغوش گرم خانواده خویش برگشت.

وی بیان داشت: طرح آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد به منظور تقویت کارکردهای خیریه در امور اجتماعی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی و خیرین به صورت مستمر در حال اجراست.

شیرمردی اظهار کرد: مؤلفه‌های آزادی زندانیان، محکومین مالی و جرایم غیرعمد بوده و آزادسازی زندانیان در اجرای این طرح از منابع مشارکت‌های مردمی، خیرین و اجرای نیات موقوفات انجام می‌شود.

واقفان در آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد مشارکت کنند

وی با بیان اینکه متأسفانه موقوفه‌ای با نیت آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در شهرستان لردگان وجود ندارد، اضافه کرد: از خیرین و واقفین درخواست می شود همانگونه که در سایر نیازهای جامعه اقدام به اجرای سنت حسنه وقف می‌کنند در حوزه آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد نیز مشارکت بیشتری داشته باشند و با وقف مال خود ضمن جلب رضایت الهی زمینه خوشحالی زندانیان و خانواده‌های آنان را فراهم سازند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لردگان با تاکید بر اینکه بسیاری از افراد آبرومند و فاقد سوابق کیفری در جامعه وجود دارند که به علت شرایط اقتصادی یا هر علت غیرعمد دیگری در زندان به سر می‌برند و به علت ناتوانی از پرداخت میزان محکومیت یا دیه مجبور به تحمل زندان هستند، تصریح کرد: گسترش فرهنگ بهره‌گیری از ظرفیت وقف و ترویج آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد و محکومین مالی از محل موقوفات راهکار مهمی در زمینه کاهش جمعیت کیفری زندان‌هاست.

انتهای پیام/68036

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول