اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

گره کور انتزاع فردیس دامن بیمارستان را گرفت/شهرداری کرج اسناد را منتقل نمی‌کند!

حالا که قرار است قطار بیمارستان فردیس پس از ۱۰ سال به ایستگاه مقصد برسد، تازه مشکلات اسناد ملکی، جواز بیمارستان و ترس از جریمه ماده ۱۰۰ رسانه ای شده است و موضوع انتزاع اموال فردیس که شهرداری کرج هر بار به نحوی از زیر بار انتقال آن شانه خالی می کند، گریبان بیمارستان را نیز گرفته است.

گره کور انتزاع فردیس دامن بیمارستان را گرفت/شهرداری کرج اسناد را منتقل نمی‌کند!

خبرگزاری فارس البرز-مریم آقانوری: تنها بیمارستان فردیس با ظرفیت ۱۶۰ تختخواب از سال ۹۰ قرار بود احداث شود علیرغم تخصیص بودجه ۶۰ میلیاردی از اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان البرز، سال‌ها معطل اعتبار ماند.‌ این پروژه با تخصیص بودجه تکمیلی ۵۶ میلیارد تومان قرار است  در خردادماه  امسال به بهره‌برداری برسد اما هنوز مجوز آن از شهرداری صادر نشده و موضوع انتزاع به عنوان گره کور مشکلات  فردیس دامنگیر بیمارستان نیز شده است.

در نشستی که پس از بازدید استاندار و دیگر مسؤولان استانی و محلی از روند پیشرفت بیمارستان انجام شد، علیرغم اینکه وضعیت فعلی بیمارستان که حتی جز در طبقات ۳ و ۴ هنوز نازک کاری انجام نشده و نشانی از بهره برداری نزدیک آن ندارد، پیمانکار پروژه وعده تکمیل ساختمان بیمارستان تا ۳۱ خردادماه و تقریبا یک ماه دیگر را می‌دهد و می‌‌گوید: مشکلی در مسیر عملیات اجرایی بیمارستان فردیس وجود ندارد.

در حال حاضر پیشرفت طبقه ۴ به ۹۵ رسیده، طبقات ۳ و ۲ تا ۱۰ روز آینده به ۹۵ درصد می‌رسد.  طبقات همکف و اول را نیز ۲۰ روز آینده تحویل می‌دهیم و به موازات آن زیرزمین و موتورخانه را پیش می بریم. همه تجهیزات لازم  نیز خریداری شده و مشکلی بابت این قضیه نداریم.

 فردیس باید ۶۰۰ تخت بیمارستانی داشته باشد

در ادامه محمد فتحی، رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز، نیز با شرحی از مشکلات درمانی  فردیس، افزود: فردیس با بیش از ۵۰۰ هزار نفر جمعیت، حتی یک تخت بیمارستانی ندارد؛ در حالیکه طبق استانداردها باید در فردیس  ۶۰۰ تخت قابل استفاده داشته باشیم که در صورت بهره برداری از این بیمارستان بخشی از نیازهای  شهرستان تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه مجوز اولیه بیمارستان فردیس ۱۶۰ تختخواب  با محوریت زنان بوده است، اظهار کرد: با توجه به نیاز شهرستان و بادستور استاندار البرز این بیمارستان از ۱۶۰ تختخواب به ۲۶۰ تختخوابی تبدیل شد و مجوزهای لازم نیز در سازمان مدیریت به ۲۶۰ تختخواب تغییر کرد.

این مقام مسؤول یادآور شد: پیشرفت پروژه بیمارستان از آغاز تا سال ۹۹،  ۴۵ درصد بود که با پیگیری‌های انجام شده و تلاش پیمانکار محترم پیشرفت پروژه حدود ۵۰ درصد جهش داشته و قرار است این بیمارستان تا پایان دولت به بهره برداری برسد.

اما  سرپرست مدیریت توسعه و تامین منابع فیزیکی و امور عمرانی دانشگاه علوم پزشکی البرز حالا از نگرانی ها و مشکلات جدید بیمارستان فردیس می‌گوید.

زمین بیمارستان کفاف ۲۶۰ تختخواب را نمی‌دهد/ موافقت اصولی بیمارستان در گروی کسب جواز

حسین شفق، مدیر فنی دانشگاه علوم پزشکی البرز، یادآور شد: پروژه بیمارستان در ۳ بلوک و با مساحت ۲۱ هزارمتر مربع در حال احداث است که دو بلوک  برای بخش‌های بستری و یک بلوک برای بخش کلینیکال است.

وی افزود: پیشرفت فیزیکی پروژه ۸۲ درصد است که با توجه به خرید تجهیزات این میزان به ۹۱ درصد رسیده است. برنامه زمانبندی اجرای پروژه طوری تنظیم شده که فضای فیزیکی تا ۳۱ خردادماه تحویل شود و برای کاهش هزینه‌ها فضاهای پشتیبانی از جمله هواساز و امحای زباله به صورت کارفرمایی اجرا شود.

شفق با اشاره به مشکلات عمده اداری در پروژه بیمارستان فردیس، اظهار کرد: این بیمارستان با مساحت یک و نیم هکتار برای ۱۶۰ تختخواب است و مساحت آن پاسخگوی اجرای ۲۶۰ تختخواب نیست که در این راستا قرار بود شورای شهر ۱/۲ هکتار از زمین های ضلع غربی را به این بیمارستان اضافه کند و اسناد آن به نام دانشگاه علوم پزشکی منتقل شود که متاسفانه با وجود مکاتبات اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر باتوجه به اینکه دریافت موافقت اصولی بیمارستان در وزارتخانه منوط به دریافت جواز از  شهرداری است؛ به دلیل وجود مشکلات برای کسب جواز، در حالیکه بیمارستان تا چندوقت دیگر به بهره برداری می‌رسد، هنوز مراحل اداری آن طی نشده است که این امر باعث جرایم سنگین ماده ۱۰۰ برای بیمارستان خواهد شد و هرچه زودتر باید جواز بیمارستان صادر شود.

شفق بیان کرد: زمین بیمارستان نیز کاربری فضای سبز دارد و باید در  کمیسیون ماده ۵ اصلاح و تغییر کاربری  داده شود و مشکلات این بیمارستان درخصوص  کمیسیون‌های ماده ۵ و ۱۰۰ باید حل شود تا پروژه به صورت شسته رُفته انجام شود و دانشگاه علوم پزشکی را دچار مشکل نکند.

شهرداری کرج پایه انتزاع فردیس نیست؛ استانداری اقدام کند

مجتبی قاسمی، رئیس شورای اسلامی شهر فردیس، مشکل انتزاع اموال و املاک  فردیس، را مانع  انتقال اسناد به نام دانشگاه علوم پزشکی البرز اعلام کرد و افزود: مشکلی که در مدیریت شهری برای تخصیص زمین به بیمارستان داریم این است که موضوع انتزاع انجام نشده و هنوز اسناد زمین های این منطقه موسوم به اراضی ۱۱۰ به شهرداری فردیس انتقال پیدا نکرده است. حتی پروژه‌های متعددی برای این منطقه در مدیریت شهری فردیس تعریف شده  است که به همین دلیل نتوانستیم پروژه‌ها را اجرا کنیم.

وی یادآور شد: در جلسه ای که در دفتر مدیر کل دفتر فنی استانداری در خصوص انتزاع انجام شد، مصوب شد که در صورتی که شهرداری کرج در مهلت زمانی دو هفته ای نسبت به این امر اقدام نکند، استانداری  نسبت به انجام آن اقدام کند. با توجه به اینکه از این مهلت زمانی یک ماه گذشته عاجزانه تقاضا دارم با دستور استاندار البرز، استانداری نسبت به انتقال استاد ۱۱۰ به شهرداری فردیس اقدام کند.

قاسمی گفت: مدیریت  شهری فردیس  کمک به توسعه خدمات درمانی شهر  را برخود تکلیف می داند و در سال اول شورا ۱۲ هزارمتر را برای بیمارستان تصویب کردیم که با توجه به همین مشکلات به نتیجه نرسید‌.

و اگر استانداری حمایت کند..

حالا که قرار است قطار  بیمارستان فردیس پس از ۱۰ سال به ایستگاه مقصد برسد، تازه مشکلات اسناد ملکی، جواز بیمارستان و ترس از جریمه ماده ۱۰۰ رسانه ای شده است و موضوع انتزاع اموال فردیس که شهرداری کرج هر بار به نحوی از زیر بار انتقال آن شانه خالی می کند، گریبان بیمارستان را نیز گرفته است.

امیدواریم استانداری البرز که  تا کنون در خصوص انتقال اموال و انتزاع فردیس،  اقدام عاجلی انجام نداده است، حالا بتواند در پایان دولت دوازدهم  وعده اش را عملی کند و فردیس  تنها شهرستان بدون بیمارستان کشور را به یک بیمارستان مجهز کند.

انتهای پیام/ج/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول