اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

حضور در انتخابات از روی رفع تکلیف نباشد

دبیر شورای وحدت استان زنجان گفت: مردم باید هوشیار باشند که حضور در انتخابات آنها، فقط از روی رفع تکلیف نباشد.

حضور در انتخابات از روی رفع تکلیف نباشد

رضا رحیم‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: انتخابات تبلور و نماد دموکراسی و مجوز ورود منتخبان مردم در سیاست‌گذاری‌های تاثیر گذار در امور اجتماعی و زندگی مردم  است.

دبیر شورای وحدت استان زنجان با اشاره به اینکه شوراهای اسلامی هم یکی از نهادهای تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیری‌های مدیریتی برای توسعه و آبادانی و زندگی جاری مردم مناطق است، گفت: بنابراین مردم نباید به این جایگاه بی‌تفاوت باشند.

وی لزوم داشتن شوراهای اسلامی قوی، کارآمد و به ویژه برخوردار از سلامت اداری و مالی را بستگی به انتخاب درست مردم دانست و افزود: راه شناساندن و ریل‌گذاری مسیر انتخاب خوب مردم بر عهده تشکل‌ها و احزاب سیاسی، بدون در نظر گرفتن حب و بغض، منافع گروهی و فردی است.

دبیر شورای وحدت استان زنجان تصریح کرد: مهمترین شاخص شوراها، شفافیت عملکرد آنها و برنامه‌ریزی درست بودجه‌بندی برای توسعه شهری در ابعاد عمرانی، حمل و نقل و فضای سبز و حوزه فرهنگی شهروندان و نظارت درست بر انضباط مالی شهرداری است و برای رسیدن به این هدف، انتخاب اعضا با سبقه سیاسی، اجتماعی و سلامت اخلاقی و مالی با مقبولیت و جلب اعتماد عمومی به آنهاست.

وی با بیان اینکه وقتی از انتخاب درست و اصلح صحبت می‌شود به مفهوم این نیست که مثلا داشتن یک تخصص صرف ملاک باشد هرچند تخصص لازم است اما کافی و معیار اصلی و مطلق نیست، گفت: مدیریت و تصمیم‌گیری یک سیاستگزاری و هوشمندی مدیریتی و به ویژه سلامت نفس را در پی دارد، تا امانت‌دار و نماینده مردم در اتخاذ تصمیم برای سرنوشت آنها باشد.

رحیم‌پور افزود: مردم باید توجه کافی و جامع داشته باشند که حتی ممکن است ردیف کردن سابقه مدیریتی در تبلیغ کاندیداها به منزله اصلح نیست چرا که در اذهان همین سوال پیش می‌یابد که این همه جابه‌جایی و نقل و مکان مدیریتی به عنوان افتخار کارنامه کاندیدا به چه معنا بوده است؟ و چطور در این وادی‌ها توانسته و یا فرصت کرده در آن حوزه تخصصی خدمت خوب انجام دهد؟ و اکنون چرا تشنه عرصه نهادی چون شوراست.

دبیر شورای وحدت استان زنجان یاد آور شد: تجربه‌های انتخابات گذشته نشان داده است که قطار کردن سوابق مدیریتی نه تنها کمک مطلق برای انتخاب کنندگان نکرد، بلکه ترفندی بود برای کسب قدرت و ثروت که نمونه آن را در برخی نمایندگان ادوار مجلس و شورا و ریاست جمهوری شاهد بودیم، بنابراین مردم هوشیار باشند انتخاب‌ها فقط رفع تکلیف تلقی نشود و آگاهانه رای دهیم و از شرکت در انتخابات هم غافل نشویم که این هم ضررش بیشتر از انتخاب است.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول