اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

مبارزه با رانت‌خواری و فساد اقتصادی با انتخاب آگاهانه رقم می‌خورد

امام جمعه شهرضا با تأکید بر اینکه اساسی‌ترین شاخصه برای مدیریت کلان کشور دین‌مداری است، گفت: اگر مسؤولی دیندار و ترس از خدا و قیامت داشته باشد، مرز حلال و حرام را مراعات می‌کند و رانت‌خواری نمی‌کند.

مبارزه با رانت‌خواری و فساد اقتصادی با انتخاب آگاهانه رقم می‌خورد

حجت‌الاسلام سید نعمت‌اله صالح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه انسان باید در مسائل اجتماعی احساس وظیفه کند، اظهار داشت: نظام اسلامی با خون شهدای اسلامی شکل گرفته است، وظیفه هر انسان مؤمن این است که در مسائل اجتماعی نظام از جمله انتخابات حضور جدی داشته باشد، شاخصه حضور مردم در مسائل اجتماعی انتخابات است.

امام جمعه شهرضا با بیان اینکه سهل‌انگاری در انتخابات گناه است، گفت: رأی و نظر مردم ملاک اداره حکومت و اجرائیات کشور است و اگر بنا باشد انتخابات نباشد و مخالف انتخابات باشیم به نظام فردی و دیکتاتوری باز می‌گردیم؛ بعضی از افراد با مشاهده مشکلات در انتخابات شرکت نمی‌کنند و مردم را نسبت به انتخابات بدبین می‌کنند، ترغیب مردم نسبت به شرکت نکردن در انتخابات گناه بزرگی است.

وی با تأکید بر اینکه شرکت در انتخابات یک وظیفه ملی، سیاسی و شرعی است، بیان کرد: انتخابات نشانه بیداری و مشارکت مردم در تعیین سرنوشت سیاسی کشور و نشانه احساس مسؤولیت انسان برای حفظ وطن و ملیت است و وظیفه اخلاقی است که از به سر کار آمدن افراد ناشایسته جلوگیری شود.

صالح با تأکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب و مراجع شرکت در انتخابات را یک وظیفه شرعی می‌دانند، بیان کرد: حضور در انتخابات و کیفیت انتخاب بسیار مهم است، انسان باید با هوشیاری و دقت انتخاب کند اگر این دو با هم باشد انتخاب خوبی انجام می‌شود.

امام جمعه شهرضا اساسی‌ترین شاخصه برای مدیریت کلان کشور را دین‌مداری دانست و عنوان کرد: دین باید در زندگی مسؤولان محور حرکت آن‌ها باشد، اگر مسؤولی دیندار و ترس از خدا و قیامت داشته باشد، مرز حلال و حرام را مراعات می‌کند و انتقادات را می‌پذیرد و رانت‌خواری نمی‌کند و در انتصابات شایسته‌سالاری را در نظر می‌گیرد و مدیریت خانوادگی، حزبی و جناحی را دور می‌کند و حافظ بیت‌المال است.

وی با بیان اینکه یک مدیر دیندار در هزینه بیت‌المال و صرف آن برای مردم دقت و به محرومان رسیدگی می‌کند، عنوان کرد: دین اگر محور قرار گرفت بسیاری از مشکلات که امروز شاهد آن هستیم از بین می‌رود، در دین بن‌بست نداریم.

صالح با بیان اینکه انسان‌هایی که دین را در عمل باور کردند باید به مسؤولیت بگماریم، افزود: باید با حضور در انتخابات دشمنان را ناراحت و دوستان را خوشحال کنیم، دشمنانی که خیرخواه ما نیستند و مردم را ترغیب می‌کنند در انتخابات شرکت نکنند و از طرف دیگر دلسوزان و مراجع مردم را ترغیب می کنند که این نظام را تقویت کنیم.

امام جمعه شهرضا با تأکید بر اینکه حضور در انتخابات و مسائلی که مربوط به نظام است طناب یک خیمه است، خاطرنشان کرد: به فرموده سردار سلیمانی این مملکت خیمه اهل بیت(ع) است، امروز من و شما وظیفه داریم این خیمه را محکم کنیم.

وی بیان کرد: تبعیت از رهبر بهترین راه برای تقویت این نظام است، وقتی نظام تقویت شد امنیت به وجود می‌آید و مسائل اقتصادی حل می‌شود و دشمن به نظام و خاک ما طمع نمی‌کند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ر۱۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول