اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

اجرای طرح «سه‌شنبه‌های بدون خودرو» در شهرکرد جان گرفت

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهرداری شهرکرد گفت: در راستای اجرای طرح سه‌شنبه بدون خودرو در خیابان ملت اصلاحاتی انجام پذیرفت و سایر مشکلات امنیتی و اجتماعی را باید دستگاه‌های متولی پیگیری و رفع نمایند.

اجرای طرح «سه‌شنبه‌های بدون خودرو» در شهرکرد جان گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، عبدالصادق نجفی امروز در جلسه بررسی مشکلات طرح سه‌شنبه بدون خودرو گفت: در راستای اجرای طرح سه‌شنبه بدون خودرو در خیابان ملت اصلاحاتی انجام پذیرفت و سایر مشکلات امنیتی و اجتماعی را باید دستگاه‌های متولی پیگیری و رفع نمایند.

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهرداری شهرکرد با اشاره به دلایل ایجاد ترافیک در شهر افزود: استفاده مسئولان از دوچرخه و وسایل حمل و نقل عمومی و طی نمودن مسیر تا محل کار به صورت پیاده، نوعی فرهنگ‌سازی است تا مردم نیز از خودرو شخصی کمتر استفاده کنند.

نجفی ادامه داد: ترافیک به مسائل متعدد بستگی دارد که یکی از دلایل آن کاربری‌ها است در همین راستا خدمات و روان سازی ترافیک، بر اساس کاربری‌ها ارائه می‌شود.

وی بیان کرد: نحوه اجرای طرح توسط سازمان شهرداری‌های کشور ابلاغ شده بود که در یکی از خیابان‌های پرتردد شهر اجرا که فرهنگ سازی استفاده از دوچرخه و پیاده‌روی انجام شود.

نجفی با اشاره به ایجاد معبر پیاده‌رو در شهر گفت: باید بخشی از محدوده قدیمی شهر به پیاده‌رو تبدیل شود.

ایجاد معبر برای پیاده‌روی در شهر مغفول ماند

فرهاد رئیسی در ادامه جلسه بیان کرد: ایجاد معبری برای پیاده‌روی در شهر مغفول مانده و باید به آن توجه بیشتری شود و شهر نباید تحت تأثیر برخی سخنان غیرتخصصی و حاشیه‌ای قرار گیرد.

رئیس شورای شهر شهرکرد با بیان اینکه گرایش همه مردم به سمت زندگی ماشینی است، افزود: در دنیا به این نتیجه رسیده‌اند که با زندگی ماشینی مشکلات زیادی برای مردم ایجاد شده و باید به سمت ایجاد شهر انسان محور حرکت کنند.

رئیسی با بیان اینکه خیابان‌های شهر باید به صورت 24 ساعت فعال باشند، خاطرنشان کرد: فعالیت خیابان‎ها سبب ایجاد رونق اقتصادی و زمینه نشاط افراد را ایجاد می‌کند و در حال حاضر خیابان کاشانی شهرکرد به همین سمت در حرکت است.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد با بیان اینکه خیابان ملت هویت فرهنگی شهر است، تصریح کرد: طرح‌های مختلف باید در این خیابان و در کوی نمدمالان برای تردد افراد و پیاده‌روی اجرا شود.

پیمان محقق مدیر حمل و نقل و ترافیک شهرداری شهرکرد بیان کرد: در جهان 22 دسامبر به عنوان روز بدون خودرو نامگذاری شده و در بسیاری از شهرهای ایران این طرح در حال اجرا است بنابراین در تلاش هستیم بتوانیم این طرح را در شهرکرد نیز به مرحله اجرا برسانیم.

پیشنهاد 8 مسیر برای طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو

وی گفت: در راستای اجرای این طرح مشاور طرح جامع 8 مسیر را با رویکرد بصری پیشنهاد داده است.

ایرج حسین‌پور رئیس پلیس راهور چهارمحال وبختیاری در ادامه نیز تصریح کرد: طرح سه‌شنبه بدون خودرو در ابتدا باید در ساعاتی که حجم تردد بالا نیست اجرا و فرهنگ‌سازی لازم در این راستا انجام شود.

وی گفت: در راستای فرهنگ سازی اجرای این طرح می‌طلبد صدا وسیما و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/68036/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول