اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

نشست خبری عضو شورای شهرکرد/ از هجمه به سایر اعضا تا دفاع از شهردار فعلی

رئیس شورای شهر شهرکرد در نشست خبری با اصحاب رسانه از علت عدم حضورش در انتخابات شورای ششم و فعالیت‌های انجام شده در شورای پنجم گفت.

نشست خبری عضو شورای شهرکرد/ از هجمه به سایر اعضا تا دفاع از شهردار فعلی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد فرهاد رئیسی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه باید روحیه نقادانه با جنبه اصلاحانه را تقویت کنیم تا بتوانیم مشکلات را بپذیریم در جهت رفع آنها قدم برداریم، گفت: فشار تحریم‌ها، شیوع ویروس کرونا، سختی در معیشت مردم و ناکارآمدی مدیرها سال پرمشقتی را برای ما رقم زد که در سال آینده با انتخاب حساب شده در دو انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری می‌توانیم خیلی از مشکلات را حل کنیم.

در ادامه این نشست رئیس شورای شهر شهرکرد در پاسخ به سوالات خبرنگاران پیرامون علت وارد نشدنش در انتخابات شورای ششم توضیح داد: بنده از ابتدای دوره پنجم با مدیریت شهری ارتباط کمتری داشتم و به دنبال رفع نیاز مردم که همان تحول در مدیریت شهری و شهرداری است بودم اما دیگر اعضای شورای پنجم تنها قول و شعار می‌دادند که اهل تغییر هستند ولی به آن اعتقادی نداشتند و قابل تغییر نبود که نتیجه آن ابقای مدیریت قبلی شد.

وی ادامه داد: پتانسیل هر شخص تا حدی جوابگو است و قطعا بعد از ۹ سال فعالیت روش جدید برای فعالیت آن شخص دیده نمی‌شود لذا با تمام پیگیری‌های انجام شده شهردار جدید با فکر و طرح‌های جدید انتخاب شد و البته نقص‌ها و کارشکنی‌های نیز وجود دارد اما در حد توان فعالیت می‌کند.

روش‌های جدید مدیریتی تنها راه حل چالش‌های شهری

رئیس شورای شهر شهرکرد اظهار کرد: تا چند هفته پیش قصد ورود به انتخابات شورای ششم را داشتم اما چالش‌هایی در شهر داریم که نیاز به مدیریت تحول‌‌خواه داشتند که در شهرهای اطراف از جمله اصفهان با روش‌هایی جدید مدیریتی موفق به رفع چالش‌ها شده‌اند اما در شهرکرد با پدیده‌ای مواجه هستیم که فقط در ظاهر شعارشان پذیرش تغییرات است و در باطل دنبال تغییرات نیستند و که قطعاً طرح‌های بنده مورد مخالفت چنین گروهی واقع می‌شد لذا از این سمت در انتخابات کنارگیری کردم اما به افراد قابل، متعهد، شفاف، دین‌مدار و خداترس بدون هیچ جناح بندی کمک می‌کنم تا تیمی از این افراد برای رفع مشکلات شهرکرد ایجاد شود.

شورا مورثی نیست

رئیسی با بیان اینکه شورا مورثی نیست گفت: اگر افراد در شورا ثابت بمانند مشکلات مردم نیز همچنان باقی می‌ماند، لذا کسی که اعتقاد ندارد چالشتر و مهدیه جزو شهرکرد نیستند چطور می‌خواهد برای پیشرفت آن کار کند؟ متأسفانه برخی از افراد می‌خواهند با رانت قوم و قبیله‌ای وارد شورا شوند.

انتخابات قومی و قبیله‌ای مانع رشد و توسعه شهرکرد می‌شود

وی افزود: شهرکرد ویترین استان است و همه قومیت‌ها در آن وجود دارد و فرد کاندیدا باید فارغ از این موارد به شهرکرد توجه کند زیراکه همین موارد یکی از موانع رشد و توسعه شهرکرد محسوب می‌شود که جز سد کردن راه پیشرفت نتیجه‌ای نخواهد داشت و این مشکلات را تنها کسی می‌تواند بگوید که قبلاً در شورا فعالیت کرده است.

وی ادامه داد: در سال ۹۹ بودجه پیشنهادی شهرداری شهرکرد ۲۱۵ درصد رشد پیدا کرد و مبلغ ۵۲۰ میلیارد تخصیص داده شد اما تنها ۲۲۲ میلیارد آن محقق شد که تنها صرف حفظ و نگهداری است و هیچ بودجه‌ای برای توسعه محقق نشد.

رئیسی گفت: از مبلغ کل ۲۴۰ میلیارد تومان بابت تهاجر از محل فروش زمین‌ها، ۶۴ میلیارد تومان ویژه عقب‌نشینی‌ها، ۷۰ میلیارد تومان ویژه پروژه زیرگذر و روگذر میدان معلم، ۲۵ میلیارد تومان ویژه فضای سبز که تنها ۱۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون آن محقق شد و ۱۰۶ میلیارد تومان ویژه تقویت زیرساخت‌های درآمدزایی سازمان‌هایی که در درآمد موثر هستند پیش‌بینی شده بود.

وی ادامه داد:  با مدیریت صحیح می‌توانستیم همه این بودجه را محقق و طرح‌ها را اجرایی کنیم لذا طرح زیرگذر و روگذر میدان معلم به عنوان اولویت اول به شورا پیشنهاد داده شد که همه فعالیت‌های مورد نیاز آن انجام و ۱۸ میلیارد برای این طرح پیشنهاد شد اما زمانی که طرح به صحن شورا رسید از اولویت خارج و ردیف بودجه آن حذف شد و آرزوی مردم در تحقق کاهش میزان ترافیک شهری محقق نشد.

رئیسی با بیان اینکه شورای پنجم، شورایی یکدست نیست، گفت: عده‌ای قصد دارند ثابت کنند که شهردار فعلی نمی‌تواند خوب کار کند لذا بودجه ۵۲۰ میلیارد را به ۴۱۰ میلیارد تومان کاهش دادند که اکنون نیز مشخص نیست همین مقدار بودجه محقق شود.

آنچه برای تشکیل شورایی قوی لازم است

 رئیس شورای شهر شهرکرد به لازمه تشکیل شورای خوب در دوره ششم اشاره کرد و افزود: تمام سیاسیون باید وارد این فضا شوند که فضاهای مجازی و خانه مطبوعات در روشن کردن افکار عمومی نقش مهمی دارد، هرچه ویروس کرونا  باعث شده روش تبلیغات تغییر کند و تبلیغات را از تجمعات بزرگ به سمت گروه‌های مجازی منتقل می‌کند.

وی ادامه داد: همچنین درصد مطالبات مردم  از شورای شهر پایین آمده و به چند متر آسفالت و یا جدول محدود شده است که اگر شورای شهر جدید بتواند خوب کار کند باید سطح مطالبات مردم را بالا ببرد، همچنین استفاده از افراد متخصص برای مدیران شهری به وجود شورای متخصص و کمیسیون‌های قوی بستگی دارد لذا اگر شورای تخصصی تشکیل نشود افراد بر اساس قومیت‌گرایی انتخاب می‌شوند و مشکلات همچنان وجود خواهند داشت.

رئیسی بیان کرد: سیاسیون نباید تنها در نوع انتخاب کمک کنند بلکه باید فعالیت اعضای شورا را تا پایان کار پیگیری کنند و البته خیلی‌ها در فضای مجازی به دنبال پیدا کردن مشکلات هستند که اشتباه است بلکه باید گروه اجتماعی در این فضا تشکل شود تا کاندیدها مشکلات را به صورت واقعی ببینید، خود را معرفی و برنامه‌هایشان برای آینده را بیان کنند.

اقدامات صورت گرفته در شورای پنجم

رئیس شورای شهر شهرکرد با بیان اینکه برخی از مطالبات مردم در شورای پنجم پیگیری شد اما آنگونه که باید فعالیت نشده به کارهای مهمی که در این شورا انجام شده اشاره کرد و گفت: شیشه‌ای شدن فعالیت‌های شورا و برگزاری علنی جلسات و همچنین ملزم شدن شهرداری برای اعلام  قراردادها، مناقصه و میزان بودجه به مردم از مهمترین کارهای صورت گرفته است که با فعالیت‌های صورت گرفته هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به شهرداری برگشت که بیشتر آن‌ها مطالباتی بود که شهرداری نمی‌توانست از ادارات مختلف بگیرد.

وی به دیگر فعالیت‌ها اشاره کرد و افزود: طرح‌های دوقلو در سه زمینه ماده ۴۸ و پیمانکار، بدهی با بانک شهر که بعد از بررسی مشخص شد این مبلغ ۸ میلیارد تومان است و تعیین تکلیف آینده برج‌ها بررسی شد و تصمیم گرفته شد که این برج‌ها با مبلغ ۴۴۰ میلیارد تومان با وضعیت فعلی به مزایده گذاشته شود اما چند نفر از اعضا با این موضوع مخالفت کردند و اکنون یک ماه از این تصمیم می گذارد و هیچ ایده‌ای جایگزین آن نشده است اما تکلیف این برج باید تا پایان اردیبهشت ماه مشخص شود تا شورای ششم دیگر درگیر این مشکلات نباشد.

رئیسی جمع آوری بانک اطلاعات در شهرداری در مورد املاک و زمین‌ها را یکی دیگر از فعالیت‌های این شورا دانست و اظهار داشت: تشکیل برنامه پنج ساله و افق بیست ساله شهرداری، اجرای سه برنامه مهم جمع‌آوری زباله و نظافت شهری، تفکیک زباله و فعال کردن شرکت طبیعت پاک زاگرس در زمینه پسماند، اجرای طرح خیرین شهرساز،  آغاز طراحی طرح تپه درازگوش و تبدیل آن به مراکز تفریحی توریستی، احداث جاده سلامت، طراحی ۲۸ غرفه در میدان تره بار، انتقال شهرداری منطقه ۲ به برون پهنه خرید ، ۲۰ دستگاه اتوبوس در اردیبهشت ماه و بازسازی ۱۰ اتوبوس، احداث فرهنگسرای رسانه، احداث بازار سرپوشیده در برون پهنه با یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بودجه، انتقال پساب‌ها از بهرام آباد به شهرکرد و ۲۲۰ پروژه مختلف دیگر در شهرکرد از جمله فعالیت‌های انجام شده در این شورا است.

 وی در پایان گفت: خیلی از اعضای شورا قدرت (نه) گفتن را ندارند و در پاسخ به درخواست‌های غیر قانونی نمی‌توانند جواب قاطع دهند که همین عامل سبب بسیاری از مشکلات است لذا تقویت این خصلت و احاطه به قوانین و برنامه‌های ۵ ساله کشور از موارد ضروری در شورا و اعضای شورا می‌باشد.

انتهای پیام/68036

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول