اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

بیش از ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار به ۳۵ هزار دهیاری کشور تخصیص یافت/ استخدام بدون آزمون دهیاران

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: سال گذشته مبلغ ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و مالیات ارزش بر افزوده به بیش از ۳۵ هزار دهیاری در سطح کشور تخصیص یافت.

بیش از ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار به ۳۵ هزار دهیاری کشور تخصیص یافت/ استخدام بدون آزمون دهیاران

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، علی قربانی ظهر امروز در مراسم افتتاح پروژه‌های روستای «حاجیلر قلعه» شهرستان گنبدکاووس اظهار کرد: یکی از دستاوردهای بزرگ نظام جمهوری اسلامی ایران تاسیس شوراهای اسلامی روستاها و دهیاری‌ها به عنوان گسترده‌ترین نهاد مدنی در کشور است.
وی تصریح کرد: در سطح کشور ۳۹ هزار و ۴۶۵ روستای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت وجود دارد که از این تعداد ۳۷ هزار و ۱۱۷ روستا با ۲۰۰ هزار نیرو دهیار دارای دهیاری هستند.
معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با بیان اینکه دهیاری‌ها بازوی اجرایی دولت به عنوان یک دولت محلی هستند، خاطرنشان کرد: با موافقت وزارت کشور قرار است در تمام روستاهای با جمعیت بالای ۲۰ هزار نفر دهیاری تاسیس شود تا به عنوان بازوی قدرتمند دولت در توسعه اقتصادی و اجتماعی روستاها نقش موثری ایفا کنند.

* مبلغ ۲۰ هزار میلیارد تومان از محل مالیات ارزش افزوده به بیش از ۳۷ هزار دهیاری تخصیص یافته است

وی ادامه داد: در برنامه ششم توسعه کشور سهم دهیاری‌ها از ۲۰ درصد به ۳۵ درصد افزایش یافته و در چهار سال گذشته مبلغ ۲۰ هزار میلیارد تومان از محل مالیات ارزش افزوده به بیش از ۳۷ هزار دهیاری تخصیص یافته است.
قربانی با اشاره به توزین نامناسب اعتبارات به دهیاری‌ها گفت: در برخی استان‌ها مانند گلستان که پایه آنها بر کشاورزی و دامپروری بوده سرانه آنها پایین است و تلاش داریم به اینگونه استان‌ها اعتبارات بیشتری تخصیص دهیم.
وی با بیان اینکه در سال گذشته اعتبارات خوبی به دهیاری‌های کشور تخصیص یافته است، ابراز کرد: مبلغ ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از محل بند «الف» ماده ۳۸ استانی و مبلغ یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از محل مالیات ارزش افزوده که در مجموع ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به بیش از ۳۵ هزار دهیاری کشور اختصاص یافته است.

* از یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مالیات ارزش افزوده مبلغ ۶۸ میلیارد تومان به استان گلستان تخصیص یافته است
معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: از مبلغ ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان ۳۲ میلیارد تومان و از یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مبلغ ۶۸ میلیارد تومان به استان گلستان تخصیص یافته است.
وی استان گلستان را یکی از بهترین استان‌های کشور در خصوص فعالیت‌ها و پروژه‌های انجام شده در سطح روستاها برشمرد و بیان کرد: روز چهارشنبه ( فردا) تعداد ۷۹۱ پروژه در ۷۴۴ روستای استان گلستان با اعتبار ۵۵۰ میلیارد تومان به صورت وبینار و متمرکز کشوری کلنگ‌زنی خواهد شد.
قربانی استخدام دهیاران را یکی از برنامه‌های مهم سازمان شهرداری‌های کشور دانست و افزود: اصلاح آیین‌نامه استخدامی کشور در کمیسیون اجتماعی و دولت الکترونیک در حال بررسی بوده و امید داریم در هفته‌های آینده به تصویب برسد.

* دهیارانی که دو دوره متوالی یا سه دوره متناوب به عنوان دهیار فعالیت داشتند بدون آزمون استخدام شوند
وی ادامه داد: در این آیین‌نامه قرار است دهیارانی که دو دوره متوالی یا سه دوره متناوب به عنوان دهیار فعالیت داشتند بدون آزمون استخدام شوند و دهیاران پاره وقت نیز در دستور بررسی هستند.
معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: در هشت سال گذشته ۸۰ هزار پروژه در ۳۷ هزار دهیاری با اعتبار ۹۴ هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است.
انتهای پیام/2307

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول