اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

آغاز عملیات اجرایی و بهره‌برداری 736 پروژه عمرانی دهیاری‌های گلستان/ هیچ استانی دارای ویژگی‌های خاص آب و هوایی گلستان نیست

استاندار گلستان گفت: امروز با حضور معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و از طریق ویدئو کنفرانس با حضور فرمانداران و دهیاران استان 736 پروژه عمرانی دهیاری‌ها با اعتبار 370 میلیارد ریال کلنگ‌زنی و یا به بهره‌برداری رسید.

آغاز عملیات اجرایی و بهره‌برداری 736 پروژه عمرانی دهیاری‌های گلستان/ هیچ استانی دارای ویژگی‌های خاص آب و هوایی گلستان نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، هادی حق‌شناس ظهر امروز در مراسم ویدئو کنفرانس پروژه‌های عمرانی دهیاری‌های گلستان اظهار کرد: استان گلستان با ۸۷۲ هزار نفر جمعیت روستایی دومین جمعیت روستایی بین استان‌های کشور را دارا است.

وی با اشاره به فعالیت‌های فراوان دهیاران تصریح کرد: دهیاران به اندازه همه مدیران دستگاه‌های اجرایی در شهر در روستاها فعالیت کرده اما متناسب با زحمات آنها نه به عنوان یک شخصیت حقوقی از مزایایی برخوردار بوده و نه حقوق مکفی و منابع مالی مناسبی در اختیار دارند.
استاندار گلستان با اشاره به تخصیص اعتبارات فراوان در حوزه حاشیه‌نشینی شهرها خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم قانونی اعمال کنیم تا از مهاجرت روستائیان به شهرها کاسته شده و اعتبارات تخصیص‌یافته در حوزه حاشیه‌نشینی شهرها را در روستاها هزینه کنیم بی‌شک سطح رفاه مردم روستا افزایش یافته و شاهد ماندگاری بهتری در روستاها خواهیم بود.

* هیچ استانی در کشور دارای ویژگی‌های خاص آب و هوایی گلستان نیست/  در ظرف کمتر از ۲ ساعت می‌توانیم آب و هوای  بیابانی، معتدل و کوهستانی را در گلستان تجربه کرد
وی با اشاره به ثبت ملی چهار روستا گلستان در کشور بیان کرد: معرفی و ثبت ملی شدن روستاها سبب افزایش گردشگران خارجی و داخلی به این روستاها شده و در نتیجه افزایش درآمدزایی مردم روستا، ماندگاری آنها و توسعه روستا را در پی خواهد داشت.
حق‌شناس با بیان ویژگی‌های منحصر به فرد آب و هوایی گلستان ابراز کرد: هیچ استانی در کشور دارای ویژگی‌های خاص آب و هوایی گلستان نبوده و ما در این استان در ظرف کمتر از دو ساعت می‌توانیم آب و هوای  بیابانی، معتدل و کوهستانی را تجربه کرده که این از شرایط خاص برای گردشگران است.
وی گفت: موتور تولید در تجاری‌سازی بوده که این اثر با ثبت ملی و معرفی شدن تولیدات منحصر به فرد یک مکان اتفاق می‌افتد.
استاندار گلستان با اشاره به سابقه تاریخی برخی از روستاهای گلستان خاطرنشان کرد: قدمت برخی روستاها مانند «تورنگ تپه» ۷ هزار سال و «سرچشمه» ۷۰۰ هزار ساله دارد و تاریخ در این روستاها ریشه تمدن قدیمی آنها را فریاد می‌زند.
انتهای پیام/2307

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول