اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

افزایش چشمگیر حضور بانوان کردستانی در رشته سوارکاری

نایب رئیس هیات سوارکاری استان کردستان گفت: استقبال بانوان کردستانی از رشته سوارکاری نسبت به گذشته حدود 10 برابر افزایش دارد.

افزایش چشمگیر حضور بانوان کردستانی در رشته سوارکاری

شیوا مفاخری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: با توجه به سابقه قومیتی سوارکاری در میان مردم کرد، استقبال بسیار خوبی از این رشته در قسمت بانوان علاوه بر بخش آقایان وجود دارد. 

وی افزود: در حوزه کمی نیز با توجه به آمار بیمه‌شدگان ورزشی در بخش بانوان افزایش بیش از ۱۰ برابری نسبت به چند سال گذشته داشته و این نشان‌دهنده ورود تعداد زیادی از بانوان به صورت رسمی به این ورزش است. 

مفاخری با اشاره به دغدغه‌های موجود در این رشته در حوزه بانوان، گفت: با توجه به ساختار این ورزش که مجوز تاسیس باشگاه سوارکاری فقط به حومه شهر داده می‌شود ممکن است برای بانوان طی این مسافت کمی دشوار باشد. 

وی ادامه داد: در زمینه مربیان سوارکاری در بخش بانوان نیز در سطح استان کمبود فراوانی وجود دارد که امیدواریم در آینده نزدیک بانوان در حال آموزش بتوانند با دریافت کارت مربیگری خود از فدراسیون این کمبود را برطرف کنند. 

مفاخری تصریح کرد: در استان کردستان سابقه انتخاب رئیس هیات از میان بانوان داشته‌ایم که در سطح کشور این اتفاق کم‌نظیر بوده و این مسئله در جهت حضور پررنگ‌تر بانوان تاثیرات مطلوبی داشته است. 

به گفته این مسئول، در تمام شهرستان‌های استان که هیات سوارکاری فعال دارند نایب رئیس هیات از میان بانوان انتخاب شده و فعالیت‌های هر کدام از این افراد تحت نظر هیات استان نظارت می‌شود.
 
وی ضمن اشاره به مسابقات برگزار شده در رده بانوان در این رشته بیان کرد: هر ساله در روز دختر دو مسابقه ویژه بانوان برگزار شده و در شاخه استقامت و زیبایی اسب نیز بانوان همچون آقایان در مسابقات مختلف حضور داشته‌ و کسب چندین مقام کشوری نتیجه این تلاش است. 

مفاخری در زمینه فعالیت بانوان سوارکار در دوران کرونا گفت : کمیته بانوان با همکاری دانشگاه علمی کاربردی فدراسیون سوارکاری با برگزاری وبینار‌های مختلف و ارائه آموزش‌ها در بستر فضای مجازی و دعوت از مربیان کشوری و جهانی، آموزش‌ها را در دوران کرونا نیز ادامه داد.
 
وی در پایان گفت: طی چند سال گذشته در تمامی دوره‌ها،کارگاه‌ها و کلاس‌هایی که در زمینه سوارکاری در استان برگزار شده حضور پررنگ بانوان وجود داشته و تلاش بر این است که این حضور پررنگ‌تر شود. 

انتهای پیام ۲۳۳۰/۸۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول