اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

مردم کردستان به سوارکاری عشق می‌ورزند/اسب کرد باید ملی و بین المللی شود

دبیر هیات سوارکاری استان کردستان :مردم کردستان از دیرباز با اسب و سوارکاری شناخته شده و در تمام خانه‌های مردم روستا و شهر اسب وجود داشته است لذا مردم کرد به این رشته عشق می‌ورزند.

مردم کردستان به سوارکاری عشق می‌ورزند/اسب کرد باید ملی و بین المللی شود

اقبال میهمی دبیر هیات سوارکاری استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: رشته سوارکاری در استان طی چند سال اخیر با پیشرفت خوب مواجه بوده است.

وی افزود: هم تعداد باشگا‌ه‌ها و هم تعداد ورزشکارا‌ن رشته سوارکاری در کردستان افزایش یافته و تقریبا تمام هیات‌های شهرستانی فعال شده‌اند. 

میهمی افزود: در دوران کرونا بسیاری از رشته‌های ورزشی مخصوصا سوارکاری افت داشته و مسابقات را نمی‌توانستیم برگزار کنیم زیرا اکثر مسابقات‌ در این رشته با حضور تماشاچیان برگزار می‌شود. 

وی ادامه داد: با وجود محدودیتی که در برگزاری مسابقات داشتیم اما کلاس‌های متعددی از جمله مربیگری،تمرینات در فضای مجازی، کلاس‌های اصول و مبانی سوارکاری و چهار دوره کلینیک آمادگی مربیگری در استان برگزار شده است. 

به گفته وی، در مجموع مسابقات و کلاس‌های حضوری سوارکاری در دوران کرونا به صورت محدود برگزار شده اما سوارکاران با تمرین به صورت انفرادی و خصوصی آمادگی خود و اسب‌هایشان را حفظ کرده‌اند.

میهمی در ادامه گفت: در سال ۹۸ در چندین مسابقه کشوری حضور پیدا کردیم و چندین مقام قهرمانی را کسب کردیم و در سال ۹۷ برای اولین بار آرش میهمی ورزشکار کردستانی در قالب تیم ملی استقامت ایران در مسابقات قطر شرکت کرد و به مقام دوم تیمی دست یافت. 

دبیر هیات سوارکاری کردستان تصریح کرد: مشکلات و دغدغه‌های مالی مهم‌ترین مسئله هیات بوده و برای اعزام اسب‌ها به مسابقات مشکل زیادی وجود دارد و همچنین نبود باشگاه دولتی برای برگزاری مسابقات و جشنواره‌ها و شرکت عموم مردم‌ در کلاس‌های این رشته در راس مهمترین مشکلات هیات سوارکاری کردستان است. 

وی در مورد برنامه‌های آینده این رشته در استان گفت: شاخه پرش در رشته سوارکاری یکی از شاخه‌های مورد علاقه مردم است که آن را فعال کرده‌ایم و در رشته استقامت به صورت ویژه‌تر فعالیت خواهیم کرد. 

این مسئول در ادامه بیان کرد: تصمیم داریم در زمینه استعداد‌یابی جوانان و نوجوانان بیشتر فعالیت کرده و کلاس‌های آموزشی را به صورت پایه‌ای از شهرستان‌های مختلف آغاز کنیم. 

میهمی ادامه داد: با توجه به اینکه استان کردستان از دیرباز با اسب و سوارکاری شناخته شده و در گذشته اغلب شهر‌ها و روستا‌ها دارای اسب بوده‌اند لذا استقبال فراوانی در این رشته وجود دارد و مردم کردستان به این رشته عشق می‌ورزند اما باید بستر‌ها برای فعالیت مردم در این رشته بیشتر فراهم شود. 

وی در بخش پایانی سخنانش پایان گفت: اسب کرد یکی از قوی‌ترین و تواناترین انواع نژاد اسب است و می‌طلبد در زمینه تولید اسب کرد تلاش کرده و کاربری ویژه‌ای برای این اسب‌ها تعریف شود.

میهمی اضافه کرد: همچنین جا دارد که اسب کرد را به صورت ملی و بین‌المللی معرفی و زمینه رشد این نژاد را ایجاد کرد لذا انتظار می‌رود در این زمینه مسئولان ما را یاری کنند.

انتهای پیام /۲۳۳۰/۸۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول