اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

خسارت 120 میلیاردی طوفان و سیلاب در استان اصفهان/ ادامه بارش‌های همرفتی تا پایان اردیبهشت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بارش‌های اخیر در مناطق شمالی و شرق استان اصفهان و وقوع سیلاب ۱۲۰ میلیارد تومان خسارت در پی داشته است.

خسارت 120 میلیاردی طوفان و سیلاب در استان اصفهان/ ادامه بارش‌های همرفتی تا پایان اردیبهشت

منصور شیشه فروش امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس از اصفهان با اشاره به بارش باران در مناطق شمالی و شرقی استان در شهرهای خور و بیابانک، اردستان، نائین، کاشان، آران و بیدگل و نطنز، اظهار داشت: بیشتر این بارش‌ها رگباری همرفتی بود و بعد از ظهر و اوایل شب سبب سیلاب و ایجاد خسارت به بخش‌های مختلف شد که در کل ۱۲۰ میلیارد تومان خسارت وارد کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه عوامل اداره راه در مناطقی که سیلاب رخ داده است، مستقر هستند، افزود: راه‌ها باز است و اداره راه در حال شانه‌سازی، تعمیر پل‌ها است و آواربرداری مناطق مسکونی انجام شده و بازسازی آن‌ها قبل از پاییز انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه قنوات آسیب دیده از سیلاب در حال بازسازی است، گفت: در سه روز گذشته طوفان سبب فعال شدن کانون‌های گرد و غبار شده است، افزود: این فعالیت جوی از روز جمعه منطقه مرکزی و غرب استان را تحت تأثیر قرار داده و بارش‌های همرفتی، رگبار و تگرگ و رعد و برق را در شهر اصفهان، فلاورجان، مبارکه، لنجان، خمینی‌شهر، شاهین‌شهر و گلپایگان، خوانسار، شهرضا را به دنبال داشته است.

شیشه‌فروش با بیان اینکه از هفته قبل عوامل مدیریت بحران استان و شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، راهداری، فوریت‌های پزشکی در آماده باش کامل هستند و در پایگاه‌های امداد رسانی و جاده‌ها استقرار دارند، بیان کرد: جلسه پیشگیری سیل در استان تشکیل شد، در حالی که پهنه استان مواجه با خشکسالی است باید از این دو روی سکه استفاده کنیم.

 

طرح جامع هدایت و جمع‌آوری آب‌های سطحی در دست دانشگاهیان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه گاهی در خشکسالی‌های شدید شاهد بارش‌های موقتی هستیم، عنوان کرد: در مناطق کویر به علت عدم نفوذپذیری آب گاهی با ۲۰ دقیقه بارش خسارت وارد می‌شود.

وی با بیان اینکه تا آخر اردیبهشت ماه در ساعات بعد از ظهر بارش‌های همرفتی وجود دارد، افزود: با توجه به ابلاغیه هفته گذشته، شهرداری‌ها و اداره راه تخلیه نخاله و پل‌ها و بازگشایی سیل بند‌ها را در دستور کار خود دارند و شهرداری‌ها موظف‌اند طرح‌های هدایت و جمع‌آوری آب‌های سطحی را تدوین کنند و در ۵۰ درصد از شهر‌های استان این طرح تدوین و اجرایی شده است.

شیشه‌فروش با اشاره به اینکه در شهر اصفهان طرح جامع هدایت و جمع‌آوری آب‌های سطحی با حضور دانشگاهیان کلید خورده است، ادامه داد: در فازهای مختلف با هدف ایمن‌سازی شهر در برابر سیلاب‌های فصلی، کنترل روان‌آب‌ها، بازگشایی مسیر مادی‌ها، زیرگذرها و اتوبان‌هایی که در شاهین‌شهر، نجف‌آباد، فلاورجان و بهارستان با همدیگر ارتباط دارند باید با همکاری شهرداری‌ها اقدامات لازم در زمینه پیشگیری و کنترل سیل و روان آب‌ها انجام شود.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه شهرداری‌ها در همه شهرها برای طرح هدایت و جمع‌آوری روان‌آب‌های سطحی مکلف به اجرای طرح شده‌اند و شهرداری اصفهان طرح جامع را به دانشگاه برای مطالعه داده است، بیان کرد: ستادی در استان با عنوان مدیریت تنش خشکی با هدف اینکه بتواند کم آبی را در تابستان کنترل کند، تشکیل شده است و مشارکت آحاد جامعه در صرفه‌جویی برای مصارف آب باید انجام شود.

کاهش ۵۰ درصدی مصرف آب در ادارات استان

وی با اشاره به اینکه به همه دستگاه‌های اداری ابلاغ شده باید کاهش ۵۰ درصدی مصرف آب را داشته باشند، افزود: شهرداری‌ها باید کارگران فضای سبز را آموزش دهند که شبانه آبیاری کنند و مجهز به سیستم‌های نوین آبیاری باشند و تاکنون ۶۰ درصد از شهرداری‌ها به سیستم‌های آبیاری نوین مجهز شده‌اند.

شیشه‌فروش با تأکید بر استفاده از شیرهای کاهنده مصرف و احداث مخزن ذخیره آب استراتژیک در تمام ادارات گفت: با هدف برخورد با موارد مصرف زیاد و مدیریت انرژی در ادارات پلیس آب تشکیل شده است.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ص۲۰/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول