اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

سیلاب و تگرگ ۴۸ میلیارد تومان به آران‌ و بیدگل خسارت‌ زد

مدیر جهاد کشاورزی آران و بیدگل گفت: سیلاب و تگرک روزهای گذشته برپایه برآوردهای انجام شده نزدیک به ۴۸ میلیارد تومان به مزارع این بخش خسارت زد.

سیلاب و تگرگ ۴۸ میلیارد تومان به آران‌ و بیدگل خسارت‌ زد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، جواد محمدی اظهار داشت: بارندگی‌های شدید و بی‌سابقه همراه با بارش تگرگ در روزهای گذشته موجب جاری شدن سیلاب و وارد شدن خسارت‌های زیادی به مزارع شهر ابوزیدآباد و روستای محمدآباد بخش کویرات شد.

مدیر جهاد کشاورزی آران و بیدگل ادامه داد: در مجموع این خسارت‌ها به سطح یک‌هزار و ۲۱۰ هکتار از مزارع زیر پوشش ۳۰ حلقه چاه خسارت زد که عمده خسارت به مزارع زیر پوشش ۲۴ حلقه چاه در روستای محمدآباد و بقیه به مزارع زیر پوشش ۶ حلقه چاه در ابوزیدآباد بود.

وی گفت: وقوع سیلاب و تگرگ به ۶۵۰ هکتار مزارع جو نزدیک به ۷۰ درصد خسارت، ۴۸۰ هکتار مزارع پسته حدود ۵۰ درصد خسارت و ۸۰ هکتار مزارع گندم نزدیک به ۴۰ درصد خسارت زد.

محمدی با تاکید بر لزوم بیمه محصولات کشاورزی از سوی کشاورزان اظهار داشت: ۸۰ درصد مزارع آسیب‌دیده در سیلاب و تگرگ اخیر بیمه محصولات کشاورزی نبودند که ضروری است کشاورزان و دامداران به این مهم توجه کنند تا در دریافت خسارت دچار مشکل نشوند.

به گزارش فارس، ابوزیدآباد مرکز بخش کویرات از توابع آران و بیدگل در ۳۰ کیلومتری شمال شرق این شهرستان قرار دارد. شهرستان آران و بیدگل با جمعیت بیش از ۱۰۳ هزار نفر در شمالی‌ترین نقطه استان اصفهان، سه هزار هکتار زمین باغی و ۱۱ هزار هکتار زمین زراعی دارد.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول