اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

بسیج سازندگی کهگیلویه و بویراحمد از احداث ۱۱۰۰ پروژه‌ عمرانی تا اختصاص ۱۵۰۰ جهیزیه به نوعروسان

مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: بسیج سازندگی ۱۱۰۰ پروژه عمرانی در سطح استان اجرا کرده است.

بسیج سازندگی کهگیلویه و بویراحمد  از احداث ۱۱۰۰ پروژه‌ عمرانی  تا  اختصاص ۱۵۰۰ جهیزیه به نوعروسان

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سرهنگ ناصر صالحی در نشست خبری پیش از ظهر امروز با مهم خواندن اطلاع‌رسانی اقدامات صورت گرفته گفت: به فرموده مقام معظم رهبری بهترین ضربه به دشمن خدمت به مردم است و بسیج سازندگی با این هدف و رسالت شکل گرفت.

مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: بسیج ۱۱۰۰پروژه به متراژ بیش از ۱۴۵ هزار متر مربع شامل مدرسه، مسجد، مصلی، خانه نیازمندان، بهداشت احداث کرده است.

وی با اشاره به فعالیت بسیج سازندگی در حوزه اشتغال گفت: ۵۵ میلیارد تومان تسهیلات به بسیجیان اعطا و منجر به راه‌اندازی کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی و رودبار به مانند پرورش قارچ، پرورش مرغ محلی، زنبورداری، گیاهان دارویی و سایر موارد شده است.

وی با اشاره به احداث بیش از ۶۵۰ واحد مسکن برای محرومان کهگیلویه و بویراحمدی، خبر خوبی برای مددجویان کمیته امداد داشت و گفت: عید سعید فطر ۶۰۰ خانه مددجویی افتتاح و احداث ۵۰۰ واحد جدید در دستور کار قرار می‌گیرد.

این مسئول با اشاره به آبرسانی به مناطق روستایی گفت: بسیج سازندگی به این حوزه هم ورود کرده و در بودجه ۱۴۰۰ این مهم به استان واگذار شده که تلاش می‌کنیم با توجه به خشکسالی و بحران آبی منشا خدمات خوبی باشیم.

این مسئول با بیان اینکه سپاه به عنوان یک نهاد انقلابی با ایجاد  اشتغال مولد، افزایش بهره‌وری، توسعه  امنیت غذایی درصدد خنثی کردن نقشه‌های دشمنان است، گفت: در حوزه کشاورزی به دنبال ایجاد صنایع تبدیلی هستیم تا از خام فروشی محصولات کشاورزی و خروج سرمایه از کشور جلوگیری شود.

وی در ادامه سخنان خود  در جمع خبرنگاران به شعار سال اشاره و عنوان کرد: برخی قوانین مزاحم‌ باعث سنگ‌اندازی در  مسیر سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال شده  که انتظار داریم دولت  و مجلس در برداشتن و به حداقل رساندن این موانع تلاش کنند تا زمینه اشتغال و بهبود وضعیت اقتصادی فراهم شود.

وی به اقدامات بسیج در زلزله سی‌سخت اشاره و عنوان کرد: بسیج سازندگی در زلزله سی‌سخت با تقسیم کردن شهر به ۹ منطقه و واگذاری به بسیج نواحی گروه‌های جهادی حضور پیدا کردند و از ابتدا به منازل مسکونی آسیب دیده مراجعه و به ثبت اطلاعات اقدام کردند، جهت خدمات دهی مناسب تحلیل و بررسی می‌شدند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سه هفته اول با فعال بودن دو آشپزخانه بین ۲ تا ۴ هزار پرس غذا در روز بین مردم توزیع شد.

وی اظهار داشت: بسیج سازندگی در زلزله سی‌سخت با نهادها و گروه‌های مردمی در حال تعامل و همکاری بود و  چهار هزار بسته معیشتی بین مردم متأثر از زلزله توزیع از طرف بسیج سازندگی توزیع شد.

صالحی بیان کرد:  ۳۰۰ کانکس تاشو اهدایی از طرف سپاه پاسداران به صورت امانتی در اختیار مردم قرار گرفت و هزار کارت هدیه ۵۰۰ هزار تومانی نیز به مردم نیازمند زلزله‌زده دنا اهدا شد.

وی در ادامه به اقدامات بسیج سازندگی در کمک به امر ازدواج جوانان گریزی زد و گفت: بیش از ۱۵۰۰ سری جهیزیه به زوج‌های نیازمند استان از طرف سپاه و بسیج سازندگی اهدا شد.

صالحی به تشریح اقدامات سپاه در ایام کرونا پرداخت و گفت: بیش از ۱۰۰ هزار بسته معیشتی از ابتدای شیوع ویروس کرونا بین مردم نیازمند استان توزیع شد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: علاوه بر توزیع بسته‌های معیشتی تولید ماسک و توزیع رایگان آن بین مردم و گندزدایی معابر نیز از اقدامات سپاه پاسداران در مدت شیوع ویروس کرونا  است.

صالحی همچنین به خدمات‌رسانی در مناطق محروم روستایی اشاره کرد و گفت: احداث بیش از هزار سرویس بهداشتی و گازرسانی به منازل مددجویان کمیته امداد استان از دیگر اقدامات بسیج سازندگی در رفع محرومیت است.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول