اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

کمبود مرغ در بازار کهگیلویه و بویراحمد/ نیاز استان به ایجاد ۲۵ واحد جدید مرغداری

نبود و یا کمبود مرغ در بازار کهگیلویه و بویراحمد به یک معضل جدی و اساسی در استان تبدیل شده است.

کمبود مرغ در بازار کهگیلویه و بویراحمد/ نیاز استان به ایجاد ۲۵ واحد جدید مرغداری

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، روزی نیست که مرغ از بازار کهگیلویه و بویراحمد پر بکشد و مردم برای تامین این نیاز خود به دردسر نیفتند و اذیت نشوند.

مسئولان هم تاکنون در این خصوص جلسات متعددی برگزار کرده‌اند اما فعلا که راه به جایی نبرد و کاری صورت نگرفته است، در نشست ظهر امروز دولت و بخش خصوصی باز این موضوع مطرح شد که فعال شدن واحدهای راکد و ایجاد واحدهای جدید برای رفع این معضل پیشنهاد شد.

الیاس تاج‌الدینی رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۴۳ واحد مرغداری گوشتی در سطح استان وجود دارد که برخی از این واحدها فعال و نیمه فعال هستند.

این مسئول با اشاره به اینکه طی سال‌های اخیر ۲۹ واحد راکد به چرخه تولید بازگشته‌اند افزود: در حال حاضر از مجموع ۱۴۳ واحد مرغداری، ۱۰۲ واحد فعال و نیمه فعال هستند.

تاج‌الدینی با اشاره به افزایش جوجه‌ریزی در فروردین و اردیبهشت امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل گفت: جوجه‌ریزی سال گذشته ۳۱۶ هزار قطعه بود که در سال جدید به  ۶۱۵ هزار رسید، که شاهد افزایش ۷۱ درصدی جوجه‌‌ریزی در سال ۱۴۰۰ هستیم.

وی بیان کرد: تولید مرغ استان در سال گذشته ۱۴ هزار و ۸۱۸ تن بود که نیاز استان ۱۸ هزار و ۶۰۰ تن است که حدود  ۴ هزار تن کسری در استان وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: برخلاف آنچه مطرح می‌شود  برای صدور مجوز جدید واحدهای مرغداری مشکلی وجود ندارد و وزارت به استان محور ایجاد واحدهای جدید مرغداری با تسهیلات را داده است.

در همین خصوص معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه استان در تولید گوشت مرغ با کسری مواجه است، گفت: سازمان جهاد کشاورزی ظرف دو هفته مهلت دارد میزان تولید و کسری مرغ را احصاء و گزارش دهد.

وی با اشاره به اینکه از مجموعه ۴۱ واحد مرغداری راکد ۱۱ واحد توان بازگشت به چرخه تولید را ندارد، بیان کرد: ۳۰ واحد دیگر قابلیت احیاء را دارند سازمان تامین جهاد کشاورزی برای بازگشت این واحدها  به چرخه تولید برنامه‌ریزی انجام دهد.

وی بیان کرد: با بازگشت این تعداد واحد مرغداری راکد به چرخه تولید، استان نیازمند ۲۵ واحد جدید است که در صورت احداث این واحدها همه نیاز مرغ کهگیلویه و بویراحمد در خود استان تولید می‌شود.

صمیمی‌دوست خطاب به رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: فراخوان کنید تا کسانی که علاقمند به سرمایه‌گذاری در این حوزه هستند ورود کنند.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: اولویت استان بحث تولید مرغ است که از کسانی که در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند حمایت می‌شود.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول