اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

شورای شهر محل تجربه‌اندوزی افراد غیر متخصص نیست

دبیر جامعه روحانیت شیراز گفت: شورای شهر محل تجربه‌اندوزی افراد غیرمتخصص نیست.

شورای شهر محل تجربه‌اندوزی افراد غیر متخصص نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین سید محی الدین طاهری در نشست مشترک اعضای شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی استان فارس و اعضای هیئت اجرایی شهرستان شیراز با اشاره به روایتی از نبی مکرم اسلام (ص) در خصوص توجه به اهمیت موضوع انتخاب افراد شایسته در فهرست شورای شهر شیراز و لزوم تصمیم گیری با انگیزه الهی و به دور از منافع شخصی، حزبی، جناحی و جریانی ابراز داشت: حضرت محمد (ص) فرمودند «هر کس «سبحان الله» بگوید، خداوند برای او درختی در بهشت غرس می کند. کسی که «الحمدالله» بگوید، درختی دیگر برای او می کارند. کسی که «لا اله الا الله» بگوید، درختی دیگری برای او می کارند و کسی که «الله اکبر» بر زبان جاری کند، درختی دیگر. در این بین شخصی از قریش به حضرت عرض کرد: ما در بهشت درخت بسیار داریم؟ حضرت فرمود: بله، اما بپرهیزید از این که آتشی بفرستید که تمام آن درختان را بسوزاند، زیرا عمل ناصالحی باعث سوزاندن تمام آن درختان می شود!»

حجت الاسلام والمسلمین طاهری در ادامه با اشاره به آیات ابتدایی سوره مبارکه عنکبوت گفت: خداوند در ایات ابتدایی سوره عنکبوت در خصوص ابتلا و آزمایش الهی تذکر داده و بیان داشته است که انسان در همه مراحل زندگی در میدان آزمایش الهی قرار دارد ولی برای برخی امکان صعود و سقوط با توجه به موقعیت آنها فراهم تر است.

امکان صعود و سقوط فعالان سیاسی بیش از سایرین است و هرکسی مرد این میدان نیست

رئیس شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی استان فارس افزود: جنس فعالیت سیاسی با توجه به ظرافت ها و پیچیدگی های خاص خود شرایطی را فراهم می نماید که امکان صعود و سقوط انسان را به مراتب بیش از سایر موقعیت ها فراهم می نماید و هر کسی مرد این میدان نیست. 

وی توفیق درک ماه مبارک رمضان و همچنین توان تحلیل و درک مسائل سیاسی را از نعمات الهی خداوند بر این جمع دانسته و تاکید کرد: بر اساس آیه "أَعْدَى‏ عَدُوِّکَ‏ نَفْسُکَ الَّتِی بَیْنَ" جَنْبَیْکَ" بزرگترین دشمن ادمی نفس اوست که انسان را به لبه پرتگاه می کشاند باید از خدا بخواهیم که ما را به خودمان دچار نکرده و گرفتار نفس نشویم و با چند عمل صالح جزیی به خود غرّه نشده و دچار حجاب نشویم.

لزوم ارائه فهرست شورای شهر با ترکیبی از متخصصین باتجربه و سرمایه های انسانی جوان و با‌انگیزه

دبیر جامعه روحانیت استان فارس در بخش دیگری از بیانات خود اظهار داشت: شهر داری شیراز سالانه بودجه ای بالغ بر ۶ هزار میلیارد تومان دارد و لازم است اعضای شورای مشترک به دور از منافع شخصی و حزبی متخصصینی را به مردم معرفی کنند که از تعهد، تخصص و تجربه کافی جهت اداره این  کلان‌شهر که به فرموده حضرت آیت الله حائری شیرازی (رضوان الله تعالی علیه) ظاهری شبیه یک حوض داشته و در باطن به مثابه اقیانوسی عمیق است و دارای مشکلات و چالش های بسیار متنوع و پیچیده‌ای در همه عرصه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی است، برخوردار باشند.

او افزود: شیراز شهری با خرده‌فرهنگ‌های متنوع است که از سویی دارای مسائلی مختص خود بوده و از دیگر سو مسائلی دارد که مبتلا‌به اغلب کلان شهر های کشور است.

وی ضمن ابراز تاسف از عملکرد ضعیف مسئولان در سنوات اخیر و از دست دادن فرصت های بی شمار رشد، پیشرفت و توسعه شیراز و استان فارس به تضعیف جایگاه و موقعیت استان فارس، جدا شدن تدریجی بخش هایی از این استان در سنوات گذشته، عدم توسعه متوازن و عدم دسترسی جاده ای و ریلی متناسب و در شان استان اشاره داشته و همه این موارد را ناشی از بی توجهی و عدم تخصص و کارآمدی مدیران استان ارزیابی نمود.

حجت‌الاسلام طاهری به عنوان نمون به اضافه شدن بخش هایی از حاشیه شیراز به این شهر اشاره کرد و اذعان داشت: با این تصمیم صرفا محدوده شهر توسعه پیدا کرد ولی مشکلات و نارسایی های این بخش‌ها حل نشده و شرایط شیراز نیز وخیم تر از قبل گردید.

توجه ویژه به جایگاه بلند و نشان ارزشمند سومین حرم اهل بیت (ع) در برنامه‌های توسعه‌ای شهر شیراز

تولیت آستان مقدس حضرت سید علاءالدین حسین ( ع) عدم توجه مسئولان شهری به محوریت و موقعیت حرم های شریف که مانند نگین تابناکی در شهر شیراز و استان فارس می درخشند اشاره کرد و بیان داشت: علی رغم توجه مقام معظم رهبری و اعطای نشان ارزشمند سومین حرم اهل بیت در ایران اسلامی به کلان شهر شیراز متاسفانه شاهد محوریت و توجه به حرم حضرت شاه چراغ (ع) و سایر حرم های شریف به عنوان محور و مرکز تصمیمات و توسعه شهر شیراز نبودیم.

وی فرصت خدمت به مردم در نظام مقدس اسلامی را زمینه رشد و بالندگی فردی و اجتماعی همه مسئولان دانسته و ضمن اشاره به عملکرد ضعیف و نامطلوب شورای پنجم شهر شیراز نسبت به تکرار این تجربه تلخ هشدار داده و با اشاره به روایت شَرُّ الناسِ مَن باعَ آخِرَتَهُ بِدُنیاهُ،و شَرٌّ مِن ذلک مَن باعَ آخِرَتَهُ بدنیا غَیرِهِ از همه تصمیم گیران فهرست شورای ششم خواست تا با شایسته سالاری و رعایت انصاف نسبت به انتخاب بهترین ها هم از حیث تعهد، تجربه و کارآمدی و هم از حیث نوگرایی اقدام نموده و تاکید کرد: شورای کلان شهر شیراز محل تجربه اندوزی برای افراد غیر متخصص نیست بلکه محل استفاده و به کارگیری تجربه های قبلی افراد کارآمد است.

وی یکی از ملاک های مهم انتخاب افراد در فهرست را داشتن برنامه و کارنامه و همچنین توجه ویژه به رویش های نسل جدید با تجربه و انقلابی به ویژه خانواده‌ معظم شهدا دانسته و عواقب تلخ انتخاب نادرست را گوشزد نموده و با اشاره به سخنرانی امام خمینی در خصوص وقوع یک یوم الله دیگر و از دست رفتن فرصت خدمت در صورت انتخاب نادرست و ایجاد نارضایتی عمومی تاکید نمود.

وی افزود: شیراز شهری است که در دفاع مقدس بالغ بر ۵ هزار شهید تقدیم نظام مقدس اسلامی کرده است و به فرموده مقام معظم رهبری شاید بتوان گفت همه خانواده های این شهر با مفهوم شهادت و ایثار انس دارند نشانه و شاخصه احترام به خانواده معظم شهدا خدمت شایسته به این  مردم است.

محکومیت تخریب چهره رفیع سردار دل ها، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی/ دعوت از حضرت آیت الله سید ابراهیم رئیسی

حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید محی الدین طاهری در پایان با اشاره به اقدام سخیف و از سر استیصال اذناب استکبار جهانی و همکاری برخی عناصر خود فروخته داخلی در خصوص تخریب وجهه سردار دل ها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی این اقدام نابخردانه را محکوم نموده و این حرکت های کور و ناشیانه را موجب تحکیم و تقویت بنیان های نظام اسلامی و ارادت هرچه بیشتر امت اسلامی و جبهه مقاومت در سرتاسر جهان به شهدای مقاومت و به ویژه سیدالشهدای مقاومت، سردار دل ها، شهید حاج قاسم سلیمانی دانسته و نسبت به لزوم هوشیاری و بصیرت هرچه بیشتر امت حزب الله در روزهای منتهی به انتخابات سرنوشت ساز ۲۸ خرداد تاکید نموده و همچنین ابراز امیدواری کرد: با حضور حضرت آیت الله سید ابراهیم رئیسی به عرصه انتخابات ریاست جمهوری برگ زرین دیگری از دفتر نظام شکوهمند اسلامی در تاریخ پر فراز نشیب چهار دهه گذشته ورق خورده و موجب یاس و ناامیدی جریان کفر و نفاق جهانی و شادی و نشاط همه علاقه مندان و دوست داران نظام اسلامی و مستضعفان جهان گردیده و مقدمه ظهور منجی عالم بشریت حضرت حجت ابن الحسن العسکری (عج) فراهم گردد.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول