اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

پایگاه‌های جمع‌آوری زکات فطریه باید مجوز فعالیت داشته باشند

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی و دبیرشورای زکات استان از صدور مجوز برای۴ هزار و ۱۵۴ پایگاه شهری و روستایی جهت جمع آوری فطریه و کفارات همزمان با عید فطر در سطح استان خبر داد و گفت: هر نوع پایگاه جمع‌آوری زکات فطریه و کفاره در روز عید سعید فطر باید مجوز فعالیت داشته باشند و فعالیت این پایگاه‌‌ها از اذان مغرب آخرین روز ماه مبارک رمضان آغاز و تا پایان روز عید فطر ادامه دارد.

پایگاه‌های جمع‌آوری زکات فطریه باید مجوز فعالیت داشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، حبیب الله آسوده با اعلام اینکه پایگاه‌های جمع‌‌اوری زکات فطره کمیته امداد خراسان رضوی در فضای روباز و در مجاورت اماکن برگزاری نماز عید فطر در سطح استان برپا می‌شود، گفت: پایگاه‌های جذب فطریه و کفاره شامل دفاتر کمیته امداد، مراکز نیکوکاری و موسسات خیریه است.

طبق گفته مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی هزار و ۵۶۰ پایگاه جمع‌‌اوری زکات فطره در مشهد برپا می‌شود که ۲۰۰ مورد آن در اطراف حرم مطهر رضوی و ۲ هزار و ۵۹۴ مورد در دیگر شهرستان‌های استان قرار دارد.

وی با بیان اینکه جهت دسترسی آسان ۲۰ درصد از صندوق‌های بزرگ صدقه نصب شده در معابر عمومی برای جمع آوری زکات فطره و کفاره در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: به این منظور هزار صندوق صدقه در مشهد به این موضوع تخصیص داده شده است و نیکوکاران می توانند نسبت به پرداخت نقدی کفارات و فطریه خود مطابق دستورالعمل نصب شده بر روی صندوق اقدام کنند.

آسوده با تاکید بر اینکه فقط دبیرخانه شورای زکات خراسان رضوی که در کمیته امداد مستقر است، می تواند مجوز فعالیت برای پایگاه‌ها را صادر کند، افزود: ناظران شورای زکات به صورت کامل پایگاه‌ها را مورد رصد قرار می دهند، مردم مومن در پرداخت وجوه فطریه و کفاره خود دقت لازم را داشته باشند تا این امر به افراد معتبر و صندوق های ممهور به آرم شورای زکات پرداخت شود  همچنین تلفن ۳۱۲۸ با پیش شماره ۰۵۱ آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان است.

دبیرشورای زکات خراسان رضوی ادامه داد: در راستای دستورالعمل‌های بهداشتی نیکوکاران می‌توانند با شماره‌گیری کد # ۵ * ۰۵۱ * ۸۸۷۷ * نسبت به پرداخت وجوه زکات فطریه و کفاره خود بدون بیرون آمدن از منزل و از طریق گوشی همراه اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: مستحب است فطریه و کفاره ابتدا بین اقوام و آشنایان نیازمند در خانواده و همسایه‌ها و سپس سایرین پرداخت شود؛  فطریه‌های دریافتی از محل پایگاه‌ها و بسترهای الکترونیکی اعلام شده، در کوتاه‌ترین زمان به حساب سرپرستان خانوارهای نیازمند شناسایی شده بر اساس اولویت واریز می‌شود.

آسوده از صدور مجوز برای۴ هزار و ۱۵۴ پایگاه شهری و روستایی جهت جمع آوری فطریه و کفارات همزمان با عید فطر در خراسان رضوی خبر داد و  گفت:پایگاه‌های جمع آوری زکات فطریه باید مجوز فعالیت داشته باشند؛ فعالیت این پایگاه‌‌ها از اذان مغرب آخرین روز ماه مبارک رمضان آغاز و تا پایان روز عید فطر ادامه دارد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول