اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

تاریخ اشغال فلسطین بیانگر عدم پایبندی استکبار به معاهدات است/ رژیم صهیونیستی در بدترین وضع تاریخ خود قرار دارد

امام‌جمعه چادگان گفت: دولتمردان ما با مراجعه به تاریخ به این نکته پی ببرند که هرکجا در مقابل استکبار کوتاه آمدیم، ضربه خوردیم و هرجا مقاومت کردیم، همانگونه که حماس و فتح و جهاد اسلامی ایستاد، با عقب‌نشینی دشمن همراه خواهد بود.

تاریخ اشغال فلسطین بیانگر عدم پایبندی استکبار به معاهدات است/ رژیم صهیونیستی در بدترین وضع تاریخ خود قرار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام محمود بنی‌جمالی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز جهانی قدس اظهار داشت: مسجد الاقصی به مورد توجه قرآن کریم قرار گرفته است؛ به جهت اینکه قبله اول مسلمانان بوده است؛ همچنین معراج تاریخی پیامبر نیز از مسجدالاقصی انجام شده است.

امام‌جمعه چادگان افزود: خداوند در قرآن کریم به منطقه فلسطین به واسطه حاصلخیزی که دارد، اشاره داشته است و این منطقه زادگاه بسیاری از انبیا بوده است و بسیاری آن‌ها در مسجدالاقصی مدفون هستند.

وی گفت: بعد از جنگ جهانی دوم یهودیان به واسطه اینکه جایگاه و مکانی برای زندگی نداشتند، به واسطه قیومتی که برای فلسطین توسط انگلیس‌ها ایجاد شده بود، در سرزمین فلسطین سکنی داده شدند و در سال ۱۹۴۸ در سازمان ملل رژیم اشغالگر صهیونیستی به عنوان یکی از کشورها به رسمیت شناخته شد.

بنی‌جمالی تصریح کرد: اتفاقاتی و سیری فلسطین بعد از انقلاب رخ داد که گروه‌هایی نیز در قالب مقاومت شکل گرفت که حرکت‌هایی نیز انجام دادند؛ اما رژیم صهیونیستی شیوه کار را به مذاکره تغییر داد و اولین مذاکرات ۳۰ سال بعد از تشکیل رژیم صهیونیستی در کمپ دیوید انجام شد.

امام‌جمعه چادگان ادامه داد: میان مصر و رژیم صهیونیستی در کمپ دیوید معاهده‌ای امضا می‌شود که اولین تجربه مذاکره میان آن‌ها و مسلمانان بود که صهیونیست‌ها به آن معاهده که امتیازات زیادی نیز از مصر گرفته بودند عمل نکردند.

وی افزود: مذاکره صهیونیست‌ها با یاسر عرفات نیز بعدها شکل می‌گیرد که وی در چرخشی ۱۸۰ درجه، رژیم صهیونیستی را به رسمیت می‌شناسد و امتیازات زیادی در مذاکره با صهیونیست‌ها می‌دهد که یکی از این مفاد توافق‌نامه توقف شهرک‌سازی‌ها توسط رژیم صهیونیستی بود که نه تنها به آن عمل نکرد، بلکه آن را نیز دو برابر کرد.

بنی‌جمالی گفت: با بیداری که حضرت امام خمینی(ره) با نامگذاری جمعه آخر ماه رمضان به نام روز جهانی قدس ایجاد کرد، تمام توطئه‌های صهیونیست‌ها خنثی شد؛ آن‌ها قصد داشتند ایده نیل تا فرات را اجرا کنند که با انقلاب اسلامی و بیداری که امام خمینی ایجاد کرد، ورق برگشت.

امام‌جمعه چادگان با انتقاد از انفعال برخی کشورهای عربی در ارتباط گرفتن با رژیم صهیونیستی، خاطرنشان کرد: اخیراً کشور امارات در مسیر عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی گام برداشته است که بی‌سابقه است که در آن اماراتی‌ها هیچ چیزی از صهیونیست‌ها درخواست نکرده‌اند و حاضر شده‌اند کشور خود را پایگاه نظامی و اقتصادی این رژیم جعلی کنند که خیانت عجیبی است.

وی بیان داشت: دنباله گرفتن مسیر عادی‌سازی رژیم صهیونیستی با کشورهای اسلامی بدین جهت است که این رژیم سعی در مشروعیت بخشی به خود دارد و با این قراردادهای ننگین سعی در مشروعیت بخشی به خود دارد.

بنی‌جمالی گفت: امروز و در روز قدس رژیم صهیونیستی در بدترین وضعیت خود در ۷۳ سال اخیر قرار دارد؛ این رژیم چند چند حرکت انجام داد که سیلی‌ها قاطعی از مقاومت خورد که همیشه در تاریخ خواهد ماند.

امام‌جمعه چادگان با بیان اینکه اگر این رژیم حرکتی انجام دهد، با واکنش قاطع جبهه مقاومت روبه‌رو خواهد شد، گفت: خرابکاری‌های اخیر رژیم صهیونیستی در نطنز از سوی جبهه مقاومت بی پاسخ نماند و پایگاه‌های امنیتی و هسته‌ای آن مورد اصابت قرار گرفت و این در حالی است که این رژیم همیشه به سامانه گنبد آهنین خود افتخار می‌کرد.

وی تصریح کرد: دو هفته گذشته، حدود ۷۵ هزار جوان فلسطینی در قدس تظاهرات کردند که این تظاهرات بی‌سابقه بوده است و امروز جبهه مقاومت قدرتمند شده است و رژیم صهیونیستی در انزوا قرار گرفته است.

بنی‌جمالی افزود: در دولت ترامپ وی به دنبال این بود که جمهوری اسلامی را وارد جنگ کند؛ اما با درایت نظام این اتفاق رخ نداد و امروز مشاهده می‌کنید که اگر اسرائیل خطایی انجام دهد، محکم‌تر از آن را خواهد خورد.

امام‌جمعه چادگان تصریح کرد: این وعده قرآن است که دیر نخواهد پایید که صهیونیست‌ها به دست خودشان زمینه نابودی خود را فراهم خواهند کرد و مسؤولان ما نیز باید هوشیار باشند.

وی افزود: آمریکایی‌ها نیز مانند صهیونیست‌ها هستند و هرگز بر پیمان خود استوار نخواهند بود که نمونه بارز آن جنبش آزادی‌بخش فلسطین بود که آن روز فریب پیمان با آن‌ها را نخورده بود، به این سرانجام دچار نمی‌شد.

بنی‌جمالی تصریح کرد: دولتمردان ما با مراجعه به تاریخ به این نکته پی ببرند که هرکجا در مقابل استکبار کوتاه آمدیم، ضربه خوردیم و هرجا مقاومت کردیم، همانگونه که حماس و فتح و جهاد اسلامی ایستاد، با عقب‌نشینی دشمن همراه خواهد بود.

امام‌جمعه چادگان در پایان گفت: وظیفه ماست که از مظلومان دفاع کنیم و نباید بگذاریم که قدس به فراموشی سپرده شود.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول