اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

انتخابات یکى از سرنوشت سازترین رویدادهاى سیاسى کشور است

امام جمعه سلطانیه انتخابات پیش روی ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی را یادآور شده و با تصریح به این که انقلاب اسلامى، مدیریت کشور را از یک حکومت استبدادى و فردى به یک حکومت مردمى و مردمسالارى تبدیل کرد و مردم حاکم بر سرنوشت کشور هستند و البته ممکن است خوب انتخاب کنند و یا بد گفت: انتخابات یکى از سرنوشت سازترین رویدادهاى سیاسى کشور و نشانه مردمسالارى دینى است.

انتخابات یکى از سرنوشت سازترین رویدادهاى سیاسى کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت الاسلام حسینی نسب ظهر امروز در خطبه مجازی نماز جمعه این هفته که بخاطر تعطیلی نمازهای جمعه، جایگزین خطبه‌های نماز جمعه شده است، با توصیه به رعایت تقوای الهی، از ماه رمضان به عنوان ماه تقوا و استغفار یاد کرده و با بیان اینکه استغفار و توبه عامل آمرزش انسان است، اظهار کرد: انسان می‌تواند با استغفار خود را خوش بو و بوی متعفن گناه را از خود دور کند.

امام جمعه سلطانیه به فضایل شب‌های قدر اشاره کرده و با تصریح به اینکه شب‌های قدر، ساعات و لحظات کیمیایی و عصاره ماه رمضان و شب تقدیر است، گفت: شب قدر شب معامله و آشتی با خدا و شب نزول قرآن و ولایت است و اگر قرآن و ولایت تنزل پیدا نمی‌کردند دست کسی به آنها نمی‌رسید.

وی به برگزاری مراسم شب‌های قدر اشاره کرد و گفت: از ستاد کرونای شهرستان انتظار بود همانطور که مساجد را با مجوز ستاد کرونای کشور تعطیل می‌کند، برای برگزاری مراسم شب‌های قدر نیز که با مجوز برگزار خواهد شد، جلسه‌ای برگزار می‌کرد و هماهنگی‌های لازم صورت می‌گرفت و خود اعضای ستاد کرونا هم در مساجد حضور پیدا می‌کردند.

حسینی نسب با تسلیت ایام ضربت خوردن و شهادت مولای متقیان امیر مومنان حضرت علی(ع) به منشور حکومت حضرت امیرالمومنین علی (ع) اشاره کرد و گفت: معنویت و عدالت و مبارزه با فساد از منشور حکومت علوی بود. 

امام جمعه سلطانیه انتخابات پیش روی ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی را یادآور شده و با تصریح به این که انقلاب اسلامى، مدیریت کشور را از یک حکومت استبدادى و فردى به یک حکومت مردمى و مردمسالارى تبدیل کرد و مردم حاکم بر سرنوشت کشور هستند و البته ممکن است خوب انتخاب کنند و یا بد، گفت: انتخابات یکى از سرنوشت سازترین رویدادهاى سیاسى کشور و نشانه مردمسالارى دینى است.

وی با انتقاد از افرادی که در ایام انتخابات دوقطبی‌های کاذب ایجاد می‌کنند تا اذهان عمومی را مشوّش کنند و به منافع حزبی و گروهی خود برسند، ادامه داد: دو قطبی‌های، جنگ یا امنیت، آزادی یا دیوار کشی، جنگ یا مذاکره توسط غربگرایان در انتخابات قبلی ایجاد شد.

حسینی نسب با اشاره به انتشار فایل صوتی وزیر امور خارجه، تصریح کرده است: انتشار این صوت که باعث سوءاستفاده دشمنان شده، هم خلاف واقع بوده و هم خلاف منافع ملی که وزیر خارجه باید حافظ آن باشد.

امام جمعه سلطانیه این اقدام را نیز ایجاد دو قطبی جدید در آستانه انتخابات دانست و با تصریح به اینکه دو قطبی سازی عرصه میدان و عرصه دیپلماسی کاملا اشتباه است، افزود: قدرت و اقتدار در عرصه میدان، پشتوانه قوی برای پیشبرد اهداف دیپلماسی است.

 حسینی نسب با تصریح به اینکه همچون سردار بی‌بدیل دلها و محور مقاومت هم باید مرد میدان بود و هم مرد دیپلماسی، ادامه داد: جهاد گمنامانه و مقتدرانه او تهدیدهای بسیاری را از سر ایران و منطقه و حتی جهان دور کرد و تدابیر کم نظیر او علاوه بر معرفی او به عنوان یک ابَر فرمانده، از وی یک دیپلمات کارکشته و بی‌نظیر ساخت که شگفتی سیاستمداران برجسته جهان را برانگیخت.

وی با بیان اینکه در انتخابات ریاست جمهوری دو قطبی واقعی، دو قطبی عدالت و فساد است، گفت: هر کاندیدایی که با شعار عدالت و مبارزه با فساد (در همه ابعادش) وارد انتخابات شود، دولت او دولت حزب‌اللهی خواهد بود.

امام جمعه سلطانیه به مسئله بررسی صلاحیت کاندیداهای شوراهای اسلامی در هیأت اجرایی و نظارت اشاره کرد و با تصریح به اینکه تایید صلاحیت افراد ناصالح و رد افراد صالح هر دو حق‌الناس است، گفت: تایید یا رد صلاحیت فامیلی، قبیله‌ای یا از روی غرض شخصی یا حزبی و نه مستند، حق الناس است و هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی باید به این مسئله ورود جدی کند.

حسینی نسب با گرامیداشت ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت استاد شهید مطهری و تبریک روز معلم و تشکر از معلمان گفت: معلمان انسان سازند و این بیانگر وظیفه سنگین معلمان است.

انتهای پیام/73002/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول