اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

تشکیل ستاد تنش آبی در سمنان/ تابستان سختی پیش رو داریم

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: ستاد تنش آبی با توجه به کاهش چشمگیر بارش‌ها و به‌منظور مدیریت مصرف آب در استان سمنان تشکیل شود.

تشکیل ستاد تنش آبی در سمنان/ تابستان سختی پیش رو داریم

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، منوچهر فخری عصر امروز در نشست هیأت مدیره شرکت آب و فاضلاب استان سمنان در سالن جلسات معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان اظهار کرد: برنامه‌ریزی لازم برای مدیریت مصرف آب در استان سمنان با توجه به کاهش بارندگی‌ها در سال آبی جاری صورت گیرد.

وی با اشاره به تشکیل ستاد تنش آبی در استان سمنان گفت: تشکیل این ستاد در مدیریت مصرف آب و اتخاذ راهکارهای اصولی برای مدیریت و مقابله با بحران کم‌آبی در سال جاری تأثیرگذار است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان اضافه کرد: مدیریت مصرف آب برای استفاده فضای سبز مورد توجه باشد و شهرداری‌ها در ارتباط با مدیریت مصرف آب همانند سال‌های گذشته در فصل‌های گرم دقت نظر داشته باشند.

فخری افزود: مدیریت مصرف و دسترسی به آب آشامیدنی در تمام مناطق شهری و روستایی استان سمنان با جدیت دنبال و تمام چاه‌های آب در نقاط مختلف شهری و روستایی استان شناسایی شود.

وی ادامه داد: تمام دستگاه‌های اجرایی نسبت به در اختیار قرار دادن تانکرهای آب‌رسانی خود به شرکت آب و فاضلاب استان سمنان همکاری لازم را داشته باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان اضافه کرد: مدیریت مصرف انرژی در ادارات با جدیت پیگیری و رصد شود و ادارات دولتی در مصرف سوخت و انرژی به‌ویژه آب، برق و گاز باید الگوی سایر ادارات و اقشار مردم باشند.

فخری تصریح کرد: اداراتی که در مدیریت مصرف انرژی خوب اقدام کردند، قدردانی شوند و به اداراتی که در مدیریت مصرف انرژی عملکرد خوبی ندارند، تذکر داده شود.

تابستان سختی را پیش رو داریم

حسن سعدالدین، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، بودجه و تحول اداری استانداری سمنان هم در این نشست گفت: امسال با توجه به کاهش بارندگی و کاهش آب سدها، چاه‌ها و قنات‌ها تابستان سختی را پیش رو داریم.

او گفت: تمام مسائل مصرف انرژی به معاون توسعه و مدیریت منابع استاندار سمنان واگذار شده است و درخواست‌ها و مکاتبات باید از این حوزه باشد.

در شهرها با قطعی آب مواجه نخواهیم بود

محمد طاهری، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان هم گفت: ستاد تنش آبی با هدف بررسی مشکلات در استان سمنان تشکیل شده است و امسال اگر با مشکلی خرابی شبکه‌ها و... مواجه نشویم، در شهرها با قطعی آب مواجه نخواهیم بود.

او گفت: ۳۱۰ روستا را زیرپوشش داریم که سال گذشته، ۱۵ روستا به‌صورت سیار آب‌رسانی شد و متأسفانه در فروردین‌ماه امسال به ۱۰ روستا به‌صورت سیار آب‌رسانی شده است و پیش‌بینی می‌شود امسال در پیک مصرف نیاز باشد به ۸۳ روستا به‌صورت سیار آب‌رسانی شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان گفت:‌ به علت کاهش بارندگی منابع آبی سدها، قنات‌ها و چشمه‌ها کاهش پیدا کرده است. از شهرداری‌ها می‌خواهیم در آبیاری فضای سبز تدابیری اندیشیده شود و ما را همراهی کنند.

طاهری افزود: در آبیاری فضای سبز شاهرود، ۳۰ درصد و بیارجمند، ۵۰ درصد آب مصرف می‌شود. در مجموع هفت تانکر آب‌رسانی سیار داریم و قطعاً امسال با مشکل مواجه خواهیم شد، همچنین نصب انشعابات غیرمجاز در روستاها از دیگر مشکلات است.

آب‌رسانی به برخی مناطق روستایی و عشایری سمنان با تانکر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان همچنین گفت: میزان بارش‌ها در استان سمنان از ابتدای مهر ۹۹ تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته آن ۴۳ درصد کاهش یافته است.

طاهری بیان کرد: با توجه به کاهش بارش‌ها برای مدیریت و اصلاح الگوی مصرف، ستاد تنش آبی در شرکت آب و فاضلاب استان سمنان تشکیل خواهد شد.

او اضافه کرد: به دلیل کاهش بارش باران و برف در سال زراعی جاری، به‌احتمال از هفته‌های آینده عملیات آب‌رسانی به برخی از مناطق روستایی و عشایری استان سمنان با تانکر انجام خواهد شد و با توجه به کمبود تانکر، هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی برای در اختیار قرار دادن تانکرهایشان به شرکت آب و فاضلاب استان انجام شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان اضافه کرد: خواستار مکاتبه معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان با دستگاه‌های اجرایی به‌منظور همکاری با شرکت آب و فاضلاب استان برای آب‌رسانی با تانکر به مناطق دوردست و روستایی استان هستیم.

طاهری بیان کرد: دبی چشمه‌سارها در بسیاری از نقاط استان سمنان ۵۰ تا ۷۵ درصد کاهش یافته است. بر اساس آمار، دبی چشمه‌سارهای مناطق خطیر کوه و کالپوش در مقایسه با سال گذشته ۵۰ درصد و در مناطقی مانند کوه‌زر تا ۷۵ درصد کاهش یافته است.

او گفت: در ارتباط با مدیریت مصرف انرژی در ادارات جلساتی به‌صورت مستمر با حضور سرکار خانم منصوری، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان در حال برگزاری است و بر اساس آمار ادارات خوش‌نام و بدنام در مدیریت مصرف انرژی معرفی خواهند شد.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول