اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

۱۰۶ واحد مسکونی سرخه؛ گرفتار مشکل آب‌رسانی

مشکل آب‌رسانی به پروژه ۱۰۶ واحدی مسکن بسیجیان سرخه پس از مدت‌ها همچنان پابرجا مانده و این امر سبب گلایه شهروندان شده است.

۱۰۶ واحد مسکونی سرخه؛ گرفتار مشکل آب‌رسانی

خبرگزاری فارس سمنان؛ ساخت‌وساز پروژه 106 واحدی مسکن بسیجیان واقع در میدان 9 دی شهر سرخه در سال 1395 آغاز شده است.

در سال 1399 که زمان تحویل واحدهای مسکونی این طرح فرارسیده، هنوز مشکل انشعابات شبکه آب‌رسانی رفع نشده است و ساکنان این پروژه در صورت تحویل این واحدها از آب آشامیدنی برخوردار نخواهند بود.

با توجه به پیگیری‌های پیوسته مالکان و ساکنان این واحدها و درخواست آن‌ها برای رفع مشکل شبکه آب‌رسانی با توجه به اینکه بسیاری از ساکنان آن از قشر کارگر بوده یا مستأجر هستند، مسؤولان وعده‌هایی داده‌اند و امروز این مسأله اهمیتی دوچندان یافته است.

 

حفاری مسیر خط لوله انتقال آب؛ گرفتار نبود اعتبار

مهدی پیوندی، رئیس شورای اسلامی شهر سرخه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در خصوص مشکل آب‌رسانی پروژه 106 واحدی بسیجیان این شهر اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام‌گرفته تاکنون گام‌های مؤثری توسط شرکت آب و فاضلاب سرخه ازجمله خرید لوله و اتصالات و تجهیزات لازم صورت‌گرفته اما هنوز مشکل آب‌رسانی کاملاً حل نشده است.

وی بیان کرد: مشکل باقیمانده، هزینه حفاری مسیر خط لوله انتقال آب بوده که شرکت آب و فاضلاب سرخه در این خصوص با طرح دلیل نبود اعتبار مالی اقدام نکرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر سرخه تصریح کرد: این در حالی است که از دیدگاه مردمی، شرکتی که هم از اعتبارات دولتی و هم درآمد فروش حق انشعاب و آب‌بهای مصرفی مشترکان برخوردار بوده، ایجاد خط انتقال آب آشامیدنی را باید حداقل وظیفه خود بداند.

پیوندی اضافه کرد: این وظیفه در قدم اول برای خود آبفا درآمدزاست؛ چراکه پس از اجرای خط لوله، امکان فروش انشعاب و اخذ آب‌بها میسر می‌شود.

 

باز هم توافق نشد

رئیس شورای شهر سرخه گفت: توافقاتی بین هیأت‌مدیره شرکت سازنده پروژه 106 واحدی مسکن بسیجیان با آب و فاضلاب شهرستان سرخه صورت پذیرفته بود که درنهایت به جهت تأخیر در اجرا، اختلافاتی در توافق بین آن‌ها به وجود آمده و بدون اقدام باقی مانده است.

پیوندی افزود: هفته گذشته هم جلسه‌ای با اعضای هیأت مدیره شرکت بسیجیان در دفتر شورا و متعاقباً جلسه‌ای با مدیرعامل آب و فاضلاب استان سمنان و نشستی در فرمانداری با حضور طرفین موضوع برگزار شد.

وی بیان کرد: متأسفانه باز هم توافقات نهایی انجام نشد و هیچ‌کدام از طرفین تاکنون عهده‌دار انجام موضوع نشدند.

رئیس شورای شهر سرخه افزود: شورای شهر همچنان پیگیری‌های خود را تا حصول نتیجه ادامه خواهد داد و با مذاکرات صورت‌گرفته اخیر، امیدواریم این امر تا هفته آتی به مرحله اجرا برسد.

 

پاسخ شهروندان داده شود

به‌هرحال، با توجه به مسائل موجود در این طرح، باید هر چه سریع‌تر با رفع نواقص اجرایی مربوط به حفاری خط انتقال آب، پاسخ دقیق و روشنی به شهروندانی که دچار مشکل شده‌اند، داده شود.

رفع مشکل 106 واحد مسکونی در سرخه باید با سرعت بیشتری انجام گرفته و مسؤولان با تفاهم سر موضوع، تأخیر بیشتری در کار نیندازند.

انتهای پیام/74001/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول