اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

ازبکستان و روسیه سند همکاری راهبردی نظامی امضا کردند

وزرای دفاع روسیه و ازبکستان در شهر «بخارا» برنامه شراکت راهبردی بین دو کشور در امور نظامی برای سال های 2021 و 2025 را امضا کردند.

ازبکستان و روسیه سند همکاری راهبردی نظامی امضا کردند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «بهادر قربان اف» وزیر دفاع ازبکستان و «سرگئی شایگو» وزیر دفاع روسیه در شهر «بخارا» برنامه شراکت راهبردی بین دو کشور در زمینه نظامی برای سال‌های 2021 و 2025 میلادی امضا کردند.

این برنامه شراکت راهبردی در چارچوب سفر رسمی وزیر دفاع روسیه به ازبکستان امضا شده است. در چارچوب این سفر موضوعات امنیت بین المللی و منطقه‌ای و همچنین همکاری‌های نظامی و نظامی – فنی بین ازبکستان و روسیه بررسی می‌شود.

شایگو اظهار داشت: چنین برنامه نخستین بار تنظیم شده و حفظ روند همکاری‌های متقابل، گسترش همکاری‌های دوجانبه در زمینه نظامی را در نظر دارد.

به گفته وزیر دفاع روسیه، برگزاری مراسم‌های دوجانبه در تامین امنیت نظامی، تحکیم پتانسیل نظامی نیروهای مسلح ازبکستان و همچنین آموزش کادر نظامی اولویت همکاری‌‌های دو کشور در زمینه نظامی است.

وزیر دفاع روسیه تاکید کرد: ازبکستان همکار راهبردی روسیه در منطقه آسیای مرکزی است. امروز مقابله مشترک با ستیزه جویی‌ها و تهدیدات به خصوص تروریسم بین المللی از اهمیت زیاد برخودار است.

قربان اف نیز گفت: ما علاقمند به تعمیق روابط دوجانبه و همه جانبه با روسیه در زمینه تکمیل شراکت راهبردی و روابط هم پیمانی با ابعاد معین عملی هستیم.

وی ادامه داد: ازبکستان نیز علاقمند به گسترش همکاری‌های نظامی با روسیه در زمینه دفاعی و تامین امنیت منطقه‌ای است.

شایگو در چارچوب این دیدار اسناد آرشیوی را در مورد سهم مردم ازبکستان در پیروزی بر فاشیسم اعطا کرد.

وی همچنین از همتایان ازبکی خود برای حضور در همایش بین المللی «مسکو» در امنیت بین المللی، نشست بین المللی نظامی- فنی «ارتش» و بازی‌های بین المللی ارتشی دعوت کرد.  

شایان ذکر است که «شایگو» پس از حضور در نشست شورای وزرای دفاع کشورهای پیمان امنیت جمعی و گفت و گوی دوجانبه با «شیرعلی میرزا» همتای تاجیکی خود و رئیس جمهور تاجیکستان، به ازبکستان سفر کرده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول