اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

امضای توافقنامه سیستم واحد پدافند هوایی روسیه و تاجیکستان

در دیدار وزرای دفاع روسیه و تاجیکستان در «دوشنبه» توافقنامه ایجاد سیستم واحد منطقه‌ای پدافند هوایی مشترک به امضای مقامات ارشد نظامی دو کشور رسید.

امضای توافقنامه سیستم واحد پدافند هوایی روسیه و تاجیکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «سرگئی شایگو» وزیر دفاع روسیه در چارچوب سفر کاری خود به تاجیکستان با «شیرعلی میرزا» وزیر دفاع این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار توافقنامه ایجاد سیستم واحد منطقه ای پدافند هوایی بین تاجیکستان و فدارسیون روسیه به امضا وزرای دفاع دو کشور رسید.

شایگو ادامه داد: به منظور بهبود توانایی حفاظت از حریم هوایی طرفین پیش نویس توافق نامه ایجاد سیستم مشترک دفاع هوایی منطقه‌ فدارسیون روسیه و تاجیکستان امضا شد که همکاری دو کشور را در این زمینه افزایش خواهد داد.

وی همچنین از نمایندگان وزارت دفاع تاجیکستان برای شرکت در نهمین کنفرانس مسکو در زمینه «امنیت بین المللی، همایش نظامی و فنی و بازی های بین المللی نظامی» دعوت کرد.

شایگو افزود: روسیه آماده افزایش تعداد نظامیان تاجیک برای آموزش در دانشگاه‌های این کشور است و  منتظر حضور ائتلاف نظامی تاجیکستان در مانورهای استراتژیک «غرب 2021» می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد که برای تقویت پتانسیل رزمی نیروهای مسلح تاجیکستان، روسیه اسلحه و تجهیزات نظامی این کشور را تامین و در دانشگاه‌های خود به صورت رایگان برای ارتش تاجیکستان کادر حرفه‌ای آماده می‌کند.

شایگو افزود: در حال حاضر، بیش از 500 نفر از سربازان تاجیک در روسیه مشغول تحصیل هستند، همچنین از طریق دوره‌های آموزشی در پایگاه 201 روسیه واقع در خاک تاجیکستان سالانه تا هزار متخصص آموزش می‌بینند.

وزیر دفاع روسیه در ادامه برای افزایش تعداد تحصیل کنندگان و تخصص‌ها ابراز آمادگی کرد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول