اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

هلال| خیری که در بلاها و مشکلات برای انسان وجود دارد

حجت‌الاسلام شهاب گفت: زمانی بلا را دوست خواهیم داشت که بدانیم هر امر و فعلی که خداوند برای ما در نظر می‌گیرد دارای حکمتی است. نزول بلا قطعا حکمت است. ظاهر بلا به زعم بسیاری زشت است اما اگر در پرتو حق ببینیم، زیبا می‌شود.

هلال| خیری که در بلاها و مشکلات برای انسان وجود دارد

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، ویژه‌برنامه هلال به مناسبت ماه رمضان، در قالب سخنرانی‌های کوتاه به صورت روزانه در خروجی‌های خبرگزاری فارس برای مخاطبان منتشر خواهد شد.

حجت‌الاسلام سیدعبدالحمید شهاب سخنران مذهبی در فصل دوم این برنامه با موضوع «امیدآفرینی در شرایط اضطرار» به سخنرانی می‌پردازد که در قسمت یازدهم این برنامه اظهار داشت: یکی دیگر از عوامل افزایش روحیه امید در زندگی این است که سختی‌ها را رصد و شناسایی کنیم و اینقدر فکر نکنیم هرسختی بد است.

وی با طرح این سوال که آیا بلاها را دوست دارید؟ گفت: این روحیه زمانی ایجاد می‌شود که بدانیم هر امر و فعلی که خداوند برای ما در نظر می‌گیرد دارای حکمتی است. نزول بلا قطعا حکمت است. ظاهر بلا به زعم بسیاری زشت است اما اگر در پرتو حق ببینیم، زیبا می‌شود.

شهاب با اشاره به اینکه در قرآن کریم داریم: «عَسَىٰ أَنْ تَکْرَهُوا شَیْئًا وَهُوَ خَیْرٌ لَکُمْ» چیزهایی را انسان می‌بیند و می‌گوید چقدر سخت است و گرفتاری دارد درحالی که خیر ماست، گفت: جوانی تحصیل کرده دچار کرونا شدید شد و در بیمارستان بستری شد اما به لطف دعا و اهل بیت (ع) نجات پیدا کرد. زمانی که به ملاقاتش رفتم گفت نگاهم به زندگی تغییر کرد. فهمیدم همه چیز به خودم، علمم و موقعیت اجتماعی‌ام وابسته نیست و نباید غرق در حواشی باشم زیرا همه چیز دست خداست. در ادامه این آیه هم داریم: «عَسَىٰ أَنْ تُحِبُّوا شَیْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَکُمْ» گاهی فرد در خوشی و راحتی غرق می‌شود، درحالی که شر است و فرد نمی‌تواند سر بلند کند و الحمدلله بگوید.

این سخنران مذهبی ادامه داد: بالاترین حکمت بلاها این است که باب رفاقت با خدا را باز می‌کند زیرا انسان مضطر می‌شود و بعد پناهنده به خدا می‌شود.

فیلم این سخنرانی را اینجا ببینید:

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول