اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دعوت ترکیه از وزیر انرژی رژیم صهیونیستی برای سفر به این کشور

وزیر انرژی رژیم صهیونیستی از ترکیه برای حضور در یک کنفرانس در شهر آنتالیا، دعوتنامه رسمی دریافت کرد.

دعوت ترکیه از وزیر انرژی رژیم صهیونیستی برای سفر به این کشور

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «یوال اشتاینتز» وزیر انرژی رژیم صهیونیستی از «مولود چاوش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه دعوتنامه رسمی برای حضور در کنفرانس رسمی که قرار است ژوئن آینده برگزار شود، دریافت کرد.

تلویزیون رژیم صهیونیستی با اعلام این خبر افزود که این نشست، یک کنفرانس دیپلماتیک رسمی تحت نظارت «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه است.

ترکیه در سال ۲۰۱۸ در پی تشدید حملات اسرائیل علیه نوار غزه و سرکوب تظاهرات فلسطینیان، سفیر خود از تل‌آویو را فراخواند و از آن زمان تاکنون این نخستین بار است که ترکیه از یک وزیر اسرائیلی برای سفر به این کشور دعوت می‌کند.

طبق گزارش وبگاه «عرب ۴۸»، تلویزیون رژیم صهیونیستی این اقدام ترکیه را در راستای تلاش‌های این کشور برای تحکیم روابط با این رژیم و در راستای «نبرد گاز در دریای مدیترانه» خواند.

پیشتر چاووش اوغلو درباره روابط ترکیه با رژیم صهیونیستی گفته بود که این امر به سیاست‌های این رژیم بستگی دارد و اگر تغییراتی در سیاست این رژیم حاصل شود ما نیز آن را مورد ارزیابی قرار خواهیم داد.

او افزود که ما اکنون رابطه اقتصادی با رژیم صهیونیستی داریم اما برقراری روابط در زمینه‌های مختلف نیازمند برداشتن گام‌هایی برای اصلاح این روابط است.

اردوغان دسامبر گذشته گفته بود که ترکیه با برخی شخصیت‌های بلندپایه در اسرائیل مشکلاتی دارد. اشاره او به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول