اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

احتمال کاهش ۱۵ درصدی سطح زیر کشت گندم در گلستان

استاندار گلستان گفت: با توجه به کاهش بیش از ۳۰ درصدی میزان بارش در استان احتمال کاهش ۱۵ درصدی سطح زیر کشت گندم در استان را می‌دهیم.

احتمال کاهش ۱۵ درصدی سطح زیر کشت گندم در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان، هادی حق‌شناس در جلسه ستاد تنظیم بازار استان با تاکید بر اهمیت مانع‌زدایی از تولید، اظهار کرد: پیش‌بینی لازم در تامین دان، جوجه یک روزه و کشتار مرغداری‌ها انجام شده است و باید در قیمت تمام شده هزینه‌های حمل منظور شود.
وی تصریح کرد: مرغداری‌ها مجاز به نگهداری ۲۰ درصد دان مورد نیاز در انبارها هستند و دستگاه‌های نظارتی نباید برای این مقدار دان، مرغداری‌ها را مورد بازرسی مجدد قرار دهند.
حق‌شناس تصریح کرد: با توجه به قیمت تمام شده برای هر کیلوگرم گندم که بیش از ۴ هزار تومان است مکاتبات لازم با وزرای مربوطه صورت گرفته و در جلسه استانداران نیز مطرح کردیم و امیدواریم قیمت خرید تضمینی افزایش یابد.
استاندار گلستان گفت: با توجه به کاهش بیش از ۳۰ درصدی میزان بارش در استان احتمال کاهش ۱۵ درصدی سطح زیر کشت گندم در استان را می‌دهیم.

* طلوعیان: مشکلی در تامین توزیع مرغ در ماه رمضان در گلستان نداریم/ برای تامین اقلام ماه رمضان پیش بینی ۳ هزار و ۹۰۰ تن روغن را داشته‌ایم
همچنین در این جلسه مدیر کل صمت استان گلستان گزارشی از اقدامات این ستاد ارائه کرد و گفت: برای تامین اقلام ماه رمضان پیش بینی ۳ هزار و ۹۰۰ تن روغن را داشته‌ایم و همچنین سهمیه استان برای برنج بیش از ۲۰۰ تن در نظر گرفته شده است.
حسین طلوعیان اظهار کرد: خوشبختانه در تامین توزیع مرغ در ماه رمضان مشکلی وجود ندارد.
لازم به ذکر است در این جلسه مدیران حاضر به بیان نقطه نظرات خود پیرامون مسائل مطرح شده پرداختند.

انتهای پیام/2307/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول