اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

9 واحد آلاینده در کردستان پلمپ شد/موافقت با 94 درصد استعلام واحدهای تولیدی

معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست کردستان با اشاره به اینکه با آلودگی‌هایی که بهداشت عمومی مردم را به خطر بیندازد بشدت برخورد خواهد شد، گفت:در طول سال گذشته 821 مورد نظارت و پایش از واحدهای فعال استان انجام شده و بررسی 150 شکوائیه مردمی منجر به 75 مورد اخطار، 43 مورد دستور تعطیل و پلمب 9 واحد آلاینده در استان شده است.

9 واحد آلاینده در کردستان پلمپ شد/موافقت با 94 درصد استعلام واحدهای تولیدی

 اقبال حمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد:‌در سال گذشته یک‌هزار و 989 فقره استعلام برای استقرار و بهره‌برداری واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی به این اداره کل واصل شده است که با توجه به همسو بودن این اداره با توسعه پایدار و رونق اقتصادی استان با بیش از 94 درصد از این طرح ها موافقت شده است. 

وی خاطرنشان کرد: با وجود مشکلات بیماری کرونا در سال گذشته سه جلسه کمیسیون ماده یازده در استان برگزار شد و  20 طرح مختلف از تمامی استان در این جلسه‌ها بررسی شده است.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان با بیان اینکه با 15 مورد از طرح‌های بررسی شده در کمیسیون ماده یازده موافقت شده است، گفت: با دو مورد آنها بدلیل عدم احراز ضوابط زیست محیطی لازم مخالفت شده است و سه مورد دیگر برای تکمیل مدارک و مستندات به لحاظ بررسی بیشتر به جلسات آتی این کمیسیون موکول شده است.

حمیدی خاطرنشان کرد: رویکرد این کمیسیون به منظور رفع مشکلات واحدهای صنعتی، کمک به رونق فعالیت‌های توسعه‌ای و تولیدی و ایجاد اشتغال با حفظ تمام جوانب زیست محیطی است و می‌کوشد افزایش تولید و توسعه پایدار به همراه داشته باشد.

وی تصریح کرد: در سال‌جاری این اداره کل با جدیّت بیشتری در راستای رفع یا کاهش آلودگی‌های زیست محیطی گام برمی‌دارد که در همین راستا می‌توان پایش مستمر و آنلاین صنایع استان، ارائه مشاوره به صاحبان صنایع، ارائه مشوق‌های قانونی به واحدهای صنعتی و خدماتی و آموزش‌های زیست محیطی اشاره کرد.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان با اشاره به اینکه با آلودگی‌هایی که بهداشت عمومی مردم را به خطر بیندازد بشدت برخورد خواهد شد، افزود:در طول سال گذشته 821 مورد نظارت و پایش از واحدهای فعال استان و بررسی 150 شکوائیه مردمی منجر به 75 مورد اخطار، 43 مورد دستور تعطیل و پلمب 9 واحد آلاینده در استان شده است.

وی در مورد برنامه‌های سال‌جاری محیط زیست استان نیز گفت: مهم‌ترین برنامه‌های معاونت در سال 99 در راستای کمک به توسعه پایدار و صنایع سبز بوده است که پایش و ترویج فرهنگ زیست محیطی و رعایت الزامات زیست محیطی در زمان بهره‌برداری  در راستای نیل به توسعه پایدار و مکاتبه با سازمان صمت، سازمان جهاد کشاورزی، دانشگاه علوم پزشکی واداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای معرفی واحدهای سبز صنعتی، کشاورزی  و خدماتی که در سال 99 شرکت گاز استان بعنوان واحد خدماتی سبز کشوری معرفی شد.

وی اظهار کرد: رویکرد اداره کل محیط زیست استان در سال 1400 و در حوزه محیط زیست انسانی هدایت و الزام صنایع و واحدهای کشاورزی و خدماتی بمنظور رعایت ضوابط و دستورالعمل‌ها و تحقق مدیریت سبز بمنظور اخذ لوح سبز از سازمان خواهد بود.

وی در خصوص  وضعیت کیفیت هوای استان تصریح کرد: در سال گذشته  طی303 روز هوای استان پاک، 62 روز قابل قبول و تنها یک روز در شرایط ناسالم  برای گروه‌های حساس قرار داشته است.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول