اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

۴۰۰پایش، ۹۳ اخطاریه و جمع‌آوری۱۳ واحد آلاینده در قرچک

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قرچک گفت: از ابتدای سال ۹۹ تاکنون، بالغ بر ۴۰۰ مورد پایش و ارزیابی واحدهای صنعتی و خدماتی و صنفی در شهرستان قرچک انجام گرفته که ۹۳ مورد از این پایش‌ها منجر به صدور اخطاریه و ۱۳ واحد آلوده کننده محیط زیست نیز جمع آوری شده است.

۴۰۰پایش، ۹۳ اخطاریه و جمع‌آوری۱۳ واحد آلاینده در قرچک

به گزارش خبرگزاری فارس از قرچک، محمدطاهر ظاهری رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قرچک شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: رصد و بررسی و نظارت بر واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی از وظایف ذاتی سازمان حفاظت محیط زیست بوده که این اداره طی سال ۹۹ بیش از ۴۰۰ مورد پایش‌های زیست محیطی توسط کارشناسان این اداره به ثبت رسیده که در بررسی و ارزیابی فعالیت این واحدها، ۹۳ مورد از این پایش‌ها منجر به صدور اخطاریه زیست محیطی شده است.

وی گفت: ۱۴ مورد شکایات واصله مردمی نیز در سال ۹۹ وصول شد که مورد رسیدگی قرار گرفت.

رئیس محیط زیست قرچک ادامه داد: در این مدت ۱۳ واحد آلوده کننده محیط زیست پس از ارجاع به دادسرای عمومی و انقلاب با دستور مقام محترم قضائی مطابق با مواد ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی و ۱۱ و ۱۲ قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست پلمب شده و یا خود اقدام به جمع آوری واحد آلاینده پس از دریافت اخطاریه کرده‌اند. 

ظاهری بیان کرد: ۱۶ مورد نمونه برداری از پساب تولیده شده واحدهای صنعتی و خدماتی دارای خروجی فاضلاب برای نظارت بر رعایت استانداردها و ضوابط زیست محیطی و قرار دادن نام سه صنعت بزرگ در لیست صنایع آلاینده به دلیل عدم رعایت قانون و ایجاد آلودگی نیز از جمله اقدامات دیگر این اداره در سال ۹۹ بوده است.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول