اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

فقط 60 درصد کادر درمان در هرمزگان واکسینه شده‌اند/ ظرفیت بستری کرونا در هرمزگان به 600 نفر رسید

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: هنوز واکسناسیون کادر درمان هرمزگان به ۶۰ درصد نرسیده و تا پایان فروردین واکسیناسیون آن‌ها کامل می‌شود البته همه امیدمان به واکسن داخلی برای عموم است که قرار است فاز سوم بالینی واکسن پاستور در هرمزگان هم انجام شود.

فقط 60 درصد کادر درمان در هرمزگان واکسینه شده‌اند/ ظرفیت بستری کرونا در هرمزگان به 600 نفر رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، دکتر حسین فرشیدی شب گذشته با حضور در برنامه گفت‌وگوی خبری به بیان آخرین وضعیت کرونا در هرمزگان و اقدامات صورت گرفته و وضعیت کنترل این بیماری در استان پرداخت.

برگزیده این اظهارات در ادامه می‌آید:

** فوتی‌های کرونا در دو هفته اخیر به بالای ۱۰ نفر رسیده که در ۴ ماه گذشته بی سابقه است. اکنون به جز شهرستان‌های بشاگرد، سیریک و بستک دیگر شهرستان‌های استان در وضعیت قرمز و نارنجی کرونا قرار دارند.

** موضوع واکسیناسیون و تأثیر آن در کاهش بیماران بستری و موارد حاد و فوتی بسیار مهم است. در موضوع واکسیناسیون همه امیدمان به واکسن داخلی است و واکسن پاستور به مرز خوبی از پیشرفت بالینی رسیده است و فاز سوم بالینی این واکسن در هرمزگان هم انجام می‌شود.

** در مورد واکسیناسیون کادر درمان هرمزگان باید بگویم که هنوز به ۶۰ درصد نرسیده است و تلاشمان این است که تا پایان فروردین واکسیناسیون آن‌ها کامل می‌شود.

** با اقدامات صورت گرفته ظرفیت بیمارستان‌های استان در پذیرش بیماران بستری به ۶۰۰ نفر افزایش یافته است و درصورت رعایت نشدن شیوه نامه‌های بهداشتی تا دو سه هفته آینده این ظرفیت پر می‌شود. در صورت رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و محدودیت‌های اعمال شده کرونایی می‌توانیم روند افزایشی بیماران بستری را کنترل کنیم.

** برخی از بیماران مبتلا به کرونا در قرنطینه خانگی به دستگاه اکسیژن نیازمندند و از خیران تقاضا داریم به کمک این افراد بشتابند و در تهیه کپسول اکسیژن و دستگاه‌های اکسیژن ساز خانگی به آنان کمک کنند.

** نزدیک به ۴ هزار بیمار قرنطینه‌ای در استان وجود دارد و باید با آموزش خانواده‌ها در زمینه استفاده صحیح از رژیم غذایی و داروها به مقابله با کرونا کمک کنیم. این یک سوی ماجرا است و سوی دیگر ماجرا آن است که نگذاریم افرادی که مبتلا به کرونا هستند در جامعه رفت و آمد داشته باشند و تردد کنند و لذا باید افراد کرونایی که قرنطینه را رعایت نمی‌کنند، مجرم شناخته شوند.

** استان هرمزگان تاکنون در زمینه رعایت شیوه نامه‌ها و مدیریت کووید ۱۹ عملکرد مطلوبی داشته است و تا بهمن پارسال نیز شرایط مساعد و اکثر شهرستان‌ها به رنگ آبی بود.به دنبال ورود کرونای جهش یافته انگلیسی به کشور در اسفند ماه و شیوع آن در خوزستان نگرانی‌های جدی ایجاد و هشدارهای لازم به مردم داده شد، ولی به علت شرایط مساعد و آبی حاکم بر استان متاسفانه شیوه نامه‌ها در این مدت به خوبی رعایت نشد و اکنون دیگر شهرستانی با رنگ آبی در استان وجود ندارد.

** تنها در ۱۹ فروردین امسال ۵۵۷ بیمار مبتلا به کرونا در استان شناسایی شد که تاکنون بی سابقه بوده است.

** یک فرد مبتلا به ویروس کرونای چینی یک یا دو نفر را آلوده می‌کرد در حالیکه فرد مبتلا به کرونای انگلیسی روزانه تا ۱۰ نفر را آلوده می‌کند.

** پارسال در هرمزگان شاهد یک پیک کرونا بودیم و این نشان می‌دهد بخش بسیار زیادی از مردم استان تاکنون به کرونا مبتلا نشده اند.

** از باز بودن تالارها و برگزاری مراسم عروسی گلایه داریم. در وضعیت قرمز همه تالارها باید تعطیل شوند و برگزاری عروسی ممنوع است در حالیکه اکنون در استان این موضوع رعایت نمی‌شود. یک فرد مبتلا به کرونای انگلیسی می‌تواند در یک مراسم عروسی تا 30 نفر را آلوده کند و مواردی نظیر این را در استان داشته‌ایم.

** متاسفانه در مورد دیگری در ایام عید مادر و دختر باردارش به علت شرکت در عروسی به کرونا مبتلا شدند و جان باختند. شرکت در تجمعات همچنان مهم‌ترین عامل ابتلا به کرونا و شیوع آن است.

** تاکنون بیش از هزار و ۷۰ نفر بر اثر کرونا در هرمزگان جان باخته اند. البته متاسفانه آمار جان باختگان بیش از این میزان است چرا که جان باختگانی وجود دارند که به رغم داشتن علائم کرونا، نتیجه تست کرونای آن‌ها منفی می‌شود و در آمار جان باختگان کرونا محاسبه نمی‌شوند.

** توصیه من به مردم این است که اکنون نه برای کارهای ضروری بلکه تنها برای کارهای حیاتی از منزل خارج شوند و شیوه نامه‌های بهداشتی را به درستی رعایت کنند.

** به رغم رعایت بیش از ۸۰ درصدی شیوه نامه‌ها در هرمزگان، عده‌ای همچنان نسبت به این شیوه نامه‌ها بی توجهند که باید با این افرادی برخورد قانونی شود.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول