اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

5 سی‌تی اسکن و 7 اکسیژن‌ساز به هرمزگان اضافه شد/ رنگ‌های کرونایی ما را فریب ندهد/ تعداد مبتلایان سرپایی در بندرعباس 2 برابر شده است

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: 5 دستگاه سی تی اسکن و 7 دستگاه اکسیژن‌ساز و 60 تخت آی‌سی‌یو در یک سال اخیر به ظرفیت درمانی استان افزوده شد.

5 سی‌تی اسکن و 7 اکسیژن‌ساز به هرمزگان اضافه شد/ رنگ‌های کرونایی ما را فریب ندهد/ تعداد مبتلایان سرپایی در بندرعباس 2 برابر شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، دکتر حسین فرشیدی صبح امروز در یک نشست خبری آنلاین با بیان این که با گذشت بیش از یک سال از شیوع ویروس کرونا در کشورمان و با تمام فراز و فرودها در مدیریت این بیماری در جامعه، بدون شک در آینده از این رخداد بسیار سخن گفته خواهد شد.

برگزیده‌ای از اظهارات رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در ادامه می‌آید:

در دو شاخص مرگ و میر مادران باردار و کودکان در میان استان‌های پر مرگ و میر بودیم که بحمدالله در سال‌های اخیر وضعیت بهتری یافته‌ایم.

5 دستگاه سی تی اسکن و 7 دستگاه اکسیژن‌ساز و 60 تخت آی‌سی‌یو در یک سال اخیر به ظرفیت درمانی استان افزوده شد.

در مورد مدیریت بیماری کرونا به دنبال افزایش قرنطینه و افزایش بیماریابی هستیم. 

در سال 99 در رساندن پیام‌های بهداشتی کارهای بزرگی توسط رسانه‌ها و خبرنگاران صورت گرفت. وقتی در ستاد ملی عنوان می‌شود که دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خوب عمل کرده است به معنای آن است که ما توانستیم در کنار هم شرایط با ثباتی را ایجاد کنیم. تمام تلاش ما آن است که با آینده‌نگری در زمینه کنترل بیماری، جامعه را از شرایط بحرانی آینده صیانت کنیم.

نباید رنگ‌ها ما را فریب دهد بلکه باید در هر شرایط رنگی از کرونا، نسبت به رعایت پروتکل‌ها اهتمام لازم را داشته باشیم.

اخیرا موارد سرپایی مبتلا به کرونا در مرکز هرمزگان دو برابر شده است.

شمار موارد ابتلا به کرونای انگلیسی نیز نگران کننده است. هر گاه فردی را در ابتلا به کرونای انگلیسی شناسایی می‌کنیم، مطمئن هستیم که موارد متعدد دیگری نیز وجود دارد. شناسایی بیماران کرونای انگلیسی نیز جز با آزمایش تخصصی فنی میسر نیست و لذا با روش‌های معمول نظیر تب سنجی و ... امکان پذیر نیست.

رنگ هرمزگان به جز بندرخمیر زرد است و تا 14 فروردین این رنگ بندی‌ها تغییر نخواهد کرد.

متأسفانه 50 درصد از موارد شناسایی شده جدید در هرمزگان از نوع کرونای انگلیسی است که بسیار نگران کننده است.

بر اساس رنگ بندی اعلام شده، تردد به هرمزگان در نوروز ادامه خواهد داشت. همراه داشتن تست منفی کرونا و اقامت رزرو شده در هتل دو عامل بسیار مهم در مهار کرونا در نوروز امسال است. اقامت در هتل، اقامت در مهمانسرا و مدارس و ... در هرمزگان نخواهیم داشت و هیچ کدام از این مراکز نباید فعال باشند.

از مردم خواهش می‌کنیم که وارد بندر خمیر نشوند و از کمربندی این شهر عبور کنند تا بتوانیم شرایط این شهر را با قرنطینه مدیریت کنیم و به شرایط معمول بازگردانیم.

از تمامی رسانه‌ها تمنا داریم که رعایت دقیق و هرچه بیشتر پروتکل‌ها و مهار سفرها و دید و بازدیدهای نوروزی را تبلیغ کنند.

40 تا 50 درصد کادر درمان ما تاکنون واکسن دریافت کرده‌اند.  واکسن انستیو پاستور را نیز در ابتدای سال آینده دریافت خواهیم کرد که شدیدا دنبال هستیم که در هرمزگان به مقدار زیاد دریافت و مردم را با اولویت تعیین شده، واکسینه کنیم.

اکنون 155 مورد مبتلای به کرونای انگلیسی در هرمزگان داریم. هر چه بتوانیم این دست افراد را شناسایی و قرنطینه کنیم در مهار این بیماری توفیقات بیشتری خواهیم داشت. افزایش تست‌ها و انجام تست‌های هدفمند می‌تواند در شناسایی موارد مبتلا و مهار بیماری کمک کنیم.

باید مراقب باشیم که خوزستان دوم نشویم.

در حال حاضر از هر 100 مورد تستی که انجام می‌دهیم، 12 تا 13 درصد آن مثبت است و این تأثیرش را دو هفته بعد در آی‌سی‌یوها و مرگ و میرها نشان خواهد داد.

مرخصی تمام کادر درمان لغو شده است. اگر کرونای انگلیسی نبود، امسال در نوروز در آی‌سی‌یو بیمار کرونایی نداشتیم اما با شیوع کرونای انگلیسی متأسفانه مجبوریم در نوروز امسال نیز سخت‌ترین فشار را بر روی کادر درمان قرار دهیم تا بتوانیم از این مرحله نیز عبور کنیم.

افراد بلافاصله پس از احساس ابتلا به بیماری با نشانه‌های کرونا به مراکز 16 ساعته جامع سلامت مراجعه کنند. از پزشکان عمومی نیز خواسته‌ایم که هر ابتلایی با علائم سرماخوردگی و ... را کرونا فرض کنند و موضوع را جدی گرفته و در مسیر درمان کرونا قرار دهند و قرنطینه را به بیماران توصیه کرده و حتما کنترل‌های مرتبط را پیگیری کنند.

زدن ماسک مهم‌ترین مسأله در مهار این بیماری است و شستن دست‌ها را هرگز فراموش نکنند و فاصله فیزیکی را به عنوان مهم‌ترین مسأله رعایت کنند.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول