اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

کمبود نهاده دامی نداریم/ توزیعِ بدون مشکل نهاده در سراسر استان

معاون بهبود تولیدات دامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه هیچ مشکل و کمبود نهاده دامی در استان وجود ندارد، گفت: همه دامداران صنعتی و سنتی از طریق سیستم برای کل گله، نه تنها دام‌های مولد نهاده تامین می‌کنند.

کمبود نهاده دامی نداریم/ توزیعِ بدون مشکل نهاده در سراسر استان

سام مردانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، با تکذیب اخبار برخی رسانه‌ها در خصوص کمبود نهاده دامی، گفت: هیچ مشکل و کمبود نهاده دامی در استان وجود ندارد.

معاون بهبود تولیدات دامی چهارمحال و بختیاری افزود: مواردی از قبیل کمبود نهاده، گران بودن قیمت نهاده، عدم دریافت نهاده در طی چند ماه و موارد این چنینی مطالبی است که به اشتباه منتشر شده است و حاضر هستیم به منظور راستی‌آزمایی از همه دامداری‌های صنعتی و سنتی بازدید شود.

مردانی ادامه داد: تمامی افرادی که در سامانه عضو هستند سهمیه‌های دامی خود را تا قبل از عید دریافت کردند تا جایی که دامداران شیری از این روند راضی هستند و دامداران سنتی نیز می‌گویند فعلاً احتیاج به نهاده نداریم.

وی بیان کرد: خوراک به اندازه کافی تولید می‌شود لذا خوراک و نهاده به دورترین دامداری‌های سطح استان نیز می‌رسد و توزیع به خوبی و بدون مشکل انجام می‌شود.

مردانی اظهار کرد: تنها مشکلی که اکنون وجود دارد این است که به علت قیمت ارز بار نهاده کمی دیرتر از بندر استخراج می‌شود یعنی تا میزان هزینه ارز شرکت واردکننده تامین نشود بار را آزاد نمی‌کند و ممکن است نهاده از تاریخ یک هفته تا یک ماه به صورت متفاوت به دست دامدار برسد و این شرایط برای همه استان‌ها و همه دامداران یکسان است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان ادامه داد: نهاد‌ه‌های آزاد در سطح استان وجود ندارد و همه دامداران صنعتی و سنتی از طریق سیستم برای کل گله نه تنها دام‌های مولد نهاده تامین می‌کنند و تنها افرادی که دامداری سنتی دارند با تشکیل اتحادیه و شرکت‌های مورد نظرشان نهاده را از اتحادیه دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/68036

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول