اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

واکسیناسیون سالمندان شهرقدس در طرح «شهید سلیمانی» / پلمب ۱۵ مرکز متخلف در تعطیلات نوروزی

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قدس بابیان اینکه در تعطیلات نوروزی و اجرای طرح سردار شهید سلیمانی واکسیناسیون کاوید ۱۹ از خانه سالمندان انجام شد گفت: بیش از ۳۶۰۰ مرکز تهیه و توزیع غذا و اماکن عمومی بازدید و پلمب و تعطیلی ۱۵ مرکز متخلف در تعطیلات نوروزی صادر شد.

واکسیناسیون سالمندان  شهرقدس در طرح «شهید سلیمانی» / پلمب ۱۵ مرکز متخلف در تعطیلات نوروزی

حسین میرشریفی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قدس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرقدس اظهار کرد: در راستای اجرای طرح شهید سلیمانی در ایام نوروز، کارشناسان با اجرای گشت‌های نظارتی در قالب برنامه سلامت نوروزی و کنترل وضعیت رعایت موازین و پروتکل‌های بهداشتی برای مقابله با کووید ۱۹ بازدیدهای نظارتی مختلفی انجام دادند که می‌توان به جایگاه‌های عرضه سوخت و داروخانه‌های سطح شهر و پایانه مسافربری اشاره کرد.

وی گفت: طی این بازدیدها میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شرکت‌های مسافربری ۸۵ درصد و در جایگاه عرضه سوخت ۷۰ درصد گزارش شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قدس با اشاره به اینکه در پنجمین روز تعطیلات نوروز بیش از ۱۵۵ بازدید انجام شد، ادامه داد: نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی، پایانه‌های مسافربرهای، جایگاه‌های عرضه سوخت، نمونه برداری میکروبی آب و کلرسنجی، نظارت بر نحوه دفن اجساد فوتی ناشی از کرونا و صدور ٢٢ مورد اخطاریه بهداشتی تنها بخشی از اقدامات کارشناسان بهداشت محیط این شبکه طی یک روز بوده است.

میرشریفی بااشاره به انجام نظارت بر درمانگاه‌های عمومی و دندانپزشکی و حدود ٣٠ کارگاه از جمله کشاورزی، پمپ بنزین، بانک‌ها و پلیس +۱۰، خاطر نشان کرد: کنترل حضور مسؤول فنی، بررسی موجودی شیرخشک رژیمی و انسولین، فاکتور اقلام و تجهیزات حفاظت فردی از جمله موارد مورد توجه در بازدید از داروخانه‌ها بود.

وی انجام نمونه‌گیری کووید ۱۹ از درب منزل بیمار و واکسیناسیون کووید ۱۹ از خانه سالمندان توسط کارشناسان شبکه بهداشت و درمان را بخشی دیگر در اجرای طرح سردار شهید سلیمانی نام برد و افزود: بازرسی کارشناسان واحد نظارت بر موادغذایی شبکه بهداشت و درمان از کارخانه‌های لبنی و واحدهای تولید خامه قنادی و بررسی نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام تعطیلات نوروز انجام گرفت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قدس عنوان کرد: آموزش در زمینه پیشگیری از بیماری کرونا و اهداء ۶۰۰ ماسک بهداشتی و پمفلت آموزشی به حدود ۳۰ کارگر ساختمانی اتباع بخشی دیگر از خدمات بهداشتی کارشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان قدس در این طرح بود.

میرشریفی تصریح کرد: بازدید از ۳۶۷۱ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی، صدور ۴۹۱ اخطاریه بهداشتی و پلمب و تعطیلی ۱۵ مرکز و اماکن مختلف در تعطیلات نوروزی انجام شد.

انتهای پیام/۶۷۰۷۵/م/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول