اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

نجات ۲ کوهنورد گرفتار شده در ارتفاعات اشترانکوه

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان از نجات دو کوهنورد گرفتار شده در اشترانکوه پس از ۱۶ ساعت تلاش خبر داد.

نجات ۲ کوهنورد گرفتار شده در ارتفاعات اشترانکوه

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، صارم رضایی گفت: پس از پایان ۱۶ ساعت عملیات نفس گیر در قله کول‌جنو اشترانکوه موفق به نجات جان دو کوهنورد همدانی شدیم.

وی در تشریح این ماجرا افزود: طی تماس تلفنی با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان EOC مبنی بر گرفتار شدن دو کوهنورد اهل استان همدان در قلّه کول‌جنو اشترانکوه بلافاصله تیم‌های امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر شهرستان ازنا به حالت آماده‌باش درآمده و پس از مکان‌یابی و شناسایی محل حادثه و ارتباط تلفنی با کوهنوردان گرفتار شده جهت تسریع در عملیات یک دستگاه  بالگرد از مرکز استان به شهرستان ازنا اعزام شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان عنوان کرد: تیم‌های امداد کوهستان جمعیت هلال احمر با بالگرد به قله کول جنو اشترانکوه ازنا حرکت کردند که متاسفانه شرایط جوی و باد شدید اجازه فرود بالگرد در ارتفاع را نداد و تیم امداد و نجات کوهستان در پایین دست قلّه نزدیک پناهگاه کامران سلیمانی مجبور به فرود شدند و ادامه عملیات جستجو و نجات به صورت زمینی صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: علیرغم شرایط جوی بد منطقه، باد شدید و در برخی مواقع کولاک که باعث کندی عملیات می‌شد اما تیم پیشرو امداد کوهستان ( آرش خلیلی و علی جان‌بزرگی)  با تلاش و زحمت فراوان از مسیر بسیار فنی و خطرناکی خود را به کوهنوردان گرفتار شده رساندند و پس از انجام اقدامات اولیه، ریکاوری یکی از کوهنوردان که دچار سرمازدگی شده بود و با ایجاد چندین کارگاه فنی اقدام به انتقال مصدوم به محل استقرار تیم دوم امداد و نجات کوهستان کردند.

رضایی گفت: تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر شهرستان ازنا پس از رسیدن به پناهگاه و استراحت چند دقیقه‌ای به سمت روستای کمندان حرکت کردند و سرانجام این عملیات هوایی و زمینی ساعت ۲۲ شب پس از ۱۶ ساعت تلاش با موفقیت به پایان رسید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول