اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

انتخابات یک اصلاح اجتماعی است/ دشمنان اقتصاد را هدف گرفته‌اند

امام جمعه خرم‌آباد گفت: انتخابات یک اصلاح اجتماعی است؛ در انتخابات ریاست جمهوری و شورای های اسلامی شهر و روستا و انتخاب بهترین، کارآمدترین و متدین‌ترین فرد باهدف ارتقای فرهنگی، رشد و توسعه در تمامی زمینه‌ها، این‌ها همه اصلاح اجتماعی است.

انتخابات یک اصلاح اجتماعی است/ دشمنان اقتصاد را هدف گرفته‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته خرم‌آباد اظهار داشت: ویروس کرونا در ایران و در استان ما در حال گردش است سه شهر استان از وضعیت زرد به نارنجی تبدیل شدند، بایستی با رعایت و پایبندی به دستورالعمل‌های ستاد ملی و استانی کرونا تلاش کنیم زنجیره انتقال ویروس قطع شود.

وی افزود: در باب نام‌گذاری شعار سال، رهبر معظم انقلاب از سال ۷۸ تاکنون برای سال‌ها نامگذاری می‌کنند، البته قبل آن نیز در سخنرانی‌ها محورهای مهمی را اعلام می‌کردند، نامگذاری در سال‌های متوالی با توجه این‌که دشمن اقتصاد مملکت را هدف قرار داده بود، در باب مسائل اقتصادی بوده است.

امام جمعه خرم‌آباد بیان کرد: دشمنان اقتصاد مملکت ما را هدف قرار داده‌اند و هدف ما نیز اقتصاد است اما هدف دشمن تخریب اقتصاد و هدف ما سازندگی اقتصاد است در طول تشکیل حکومت اسلامی چهار دولت روی کارآمدند و هرکدام هشت سال سرکار بودند و در این مدت کارهای بنیادی خوبی درزمینهٔ عمرانی، بهداشتی، فرهنگی، رفاهی، جاده‌ها و راه‌ها و …انجام‌شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۱۴ مانع را ذکر کردیم و موانع دیگر وجود دارد باید ضمن رفع موانع، حمایت‌های لازم را به عمل‌آوریم چراکه کارهایی که انجام‌شده است نتوانسته در معیشت مردم خود را نشان دهد و مردم در امور معیشتی مشکل‌دارند.

شاهرخی گفت: ما جلسات مکرری با کارشناسان برای برداشتن موانعی که بر سر راه تولیدات استان بوده داشته‌ایم تا بتوانیم مسیر ارتقا فرهنگی، رشد اقتصادی و بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم فراهم کنیم.

امام‌جمعه خرم‌آباد عنوان کرد: ما طرح‌های نیمه‌تمام ملی و استانی داریم بیکاری، تورم و عدم رونق مطلوب در کسب‌وکار داریم که باید باکار مضاعف، انبوه و متراکم و کارشناسی شده و علمی یک‌به‌یک بر سر راه مردم و اقتصاد کشور برداشته شوند.

وی یادآور شد: راه‌اندازی کارگاه‌ها و کارخانه‌های تعطیل‌شده را در سال تولید پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها مطالبه می‌کنیم و خبرگزاری‌ها، رسانه‌ها و اهل‌قلم مطالبات استان را بر پایه اخلاق‌مداری و عدالت‌خواهی و روش صحیح بیان کنند چراکه مشکلات کهنه‌شده و گره‌ها محکم شده و باید با تلاش و کوشش همه‌جانبه مشکلات را برطرف کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به میلاد حضرت علی‌اکبر (ع) در سال ۴۳ هجری قمری، بیان کرد: حضرت علی‌اکبر (ع) جوانی ولایتمدار، آگاه، سرشار از بصیرت دینی و سیاسی، شجاع و الگوی ارزشمند جوانان ایران اسلامی است که در مقابل نظام طاغوت و اسلحه های دشمنان ایستادند و انقلاب را به پیروزی رساندند و مسیر انقلاب را تداوم بخشیدند.

شاهرخی تأکید کرد: مورخین نقل کردند وقتی لشکر عمربن سعد چهره علی‌اکبر (ع) را دیدند حیرت‌زده شدند که او رسول اکرم (ص) است آن جوان غیور که در دوران جنگ تحمیلی، با اصرار پدر عقد می‌کند و ازدواج را به تأخیر می‌اندازد تا در عملیات شرکت کند و در عملیات مفقود و شهید و یا اسیر می‌شود، الگوی او جز علی‌اکبر (ع) نبوده است.

وی افزود: جوان محور حرکت است در تمام حرکت‌های انقلابی، فرهنگی، اجتماعی و سازندگی جوان‌ها پیش‌قدم هستند؛ ادب، وقار، شجاعت، اطاعت حضرت علی‌اکبر (ع) الگو گیری و رشد و تعالی را برای جوانان در پی دارد، علاوه بر تجربیات گذشته، هشت سال دفاع مقدس نشان داد ایثارگری، جانبازی و خدمت‌رسانی قشر جوان درراه تحقق آرمان‌های اسلامی چشمگیرتر از گذشته است.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد اظهار داشت: شناخت آموزه‌های دینی و عمل به آن، امام شناسی، ولایتمداری و پیوند محکم عاطفی با امام عصر (عج)، تهذیب نفس، خودسازی، دوری از آلودگی‌ها و مزین شدن به فضیلت‌های نیکو، آماده‌سازی جامعه برای تشکیل حکومت امام عصر (عج) از وظایف جوانان در دوران غیبت امام زمان (عج) به شمار می‌رود.

وی گفت: انتخابات یک اصلاح اجتماعی است؛ در انتخابات ریاست جمهوری و شورای های اسلامی شهر و روستا و انتخاب بهترین، کارآمدترین و متدین‌ترین فرد باهدف ارتقای فرهنگی، رشد و توسعه در تمامی زمینه‌ها، این‌ها همه اصلاح اجتماعی است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول