اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

تولیدکنندگان سال‌هاست چکمه آهنین پوشیده‌اند/ هزینه و زمان استعلامات برای تولید کاهش یابد

مدیرعامل انجمن کارآفرینان جوان استان گلستان با اشاره به مشکلات عدیده کارآفرینان و تولیدکنندگان در سالهای گذشته، گفت: برای تحقق شعار سال باید مانع از دلسردی تولیدکنندگان شد.

تولیدکنندگان سال‌هاست چکمه آهنین پوشیده‌اند/ هزینه و زمان استعلامات برای تولید کاهش یابد

احمد جوادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گنبدکاووس با اشاره به اهمیت ویژه موضوع تولید در اندیشه رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: رهبری انقلاب به عنوان فردی که نگاهی جامع به مسائل کشور دارند به درستی بر اهمیت مانع‎زدایی و پشتیانی از تولید در سال جاری توجه و تاکید کرده و مصائب حوزه تولید و اشتغال را به بهترین نحو مرود اشاره قرار دادند.

وی با بیان اینکه امروز اگر تولید نیمه‌جان واحدهای صنعتی می‌خواهد به سرمنزل مقصود برسد، باید همکاری و تعامل تمامی بانک‌ها در جهت تامین نقدینگی واحدهای تولیدی را شاهد باشیم، افزود: کارگشایی واحدهای مالیاتی کشور در جهت بخشودگی و اجرای قوانین مربوط به معافیت‌های مالیاتی یکی دیگر از الزاماتی است که باید در سال جدید تحقق یابد.

* تامین اجتماعی به واحدهای تازه تاسیس کمک کند/ لزوم امهال بدهی واحدهای تولیدی به بانک 

مدیرعامل انجمن کارآفرینان جوان استان گلستان بر لزوم کمک سازمان تامین اجتماعی پیرامون مشوق‌های مخصوص واحدهای تولیدی تازه تاسیس تاکید کرد و گفت: این مشوق‌ها در حوزه پرداخت حقوق به کارگران و کارفرمایان می‌تواند کمک شایانی به اشتغال پایدار کند.

جوادی بدهی‌های معوق واحدهای تولیدی به سیستم بانکی را یکی از دلایل اصلی عدم رونق تولید در کشور عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر با تشدید مشکلات اقتصادی، تولیدکننده امکان بازپرداخت بدهی‌های بانکی را نداشته و هر روز این بدهی‌ها به‌صورت تصاعدی افزایش پیدا می‌کند که البته افزایش بدهی‌ها خود مانعی شده تا تسهیلات جدیدی در اختیار تولیدکننده قرار نگیرد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مشکلات برجای مانده سالهای اخیر عدم حذف موانع سخت و دست و پاگیر صدور جواز کسب و پروانه بهره‌برداری و در یک کلمه بروکراسی زائد مربوط به شروع فعالیت واحدهای تولیدی است، خاطرنشان کرد: سرمایه‎گذار یک واحد تولیدی باید چکمه آهنین پوشیده، هزینه زیادی را بابت استعلامات پرداخت کرده و زمان زیادی را نیز در این مسیر از دست بدهد.

* مجلس در برابر ضوابط زائد منفعل نباشد/ ثبات نرخ ارز مانع برهم‌ریختگی در قیمت‌گذاری

مدیرعامل گروه صنعتی جوادی با اشاره به اینکه مجلس نباید در حوزه برداشتن قوائد و ضوابط زائد و دست و پاگیر منفعلانه عمل کند، تصریح کرد: مجلس باید از بخش خصوصی و فعالان اقتصادی این حوزه مشاوره بگیرد تا تنها با نگاه دولتی و تک بعدی به ماجرا نگاه نکند.

جوادی با اشاره به اینکه قوانین و مقررات ضد و نقیض در کشور، مانعی برای رونق تولید شده است، افزود: در این رابطه باید ضمن اصلاح قوانین با محوریت حمایت از تولید، زمان و هزینه صدور مجوزها را به حداقل رساند و این موضوع اراده جدی دولت و مجلس برای وضع قوانین مثبت و اجرای آنها را می‌طلبد.

وی تغییرات آزاردهنده نرخ ارز و عدم تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی را باعث برهم‌ریختگی در قیمت‌گذاری دانست و تاکید کرد: اگر این معضل در سال جاری تا حدودی رفع شود قطعا باعث رونق تولید خواهد شد و عملا به تحقق فرمایشات رهبری نیز منجر می‌شود.

* ضرورت استفاده از ظرفیت اتاق بازرگانی/ هزینه‌های سربار تولید باید کاهش یابد

مدیرعامل کارخانه «آریا صدف» با ضروری دانستن توجه به اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی به عنوان پارلمان بخش خصوصی، ادامه داد: اتاق بازرگانی می‌تواند با آگاهی کامل نسبت به دغدغه‌های بخش خصوصی و تولیدکنندگان به عنوان یکی از ستون‌های تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری به‌کارگیری شود.

جوادی با بیان اینکه نگاه ما اگر به تولید تغییر کند، هزینه‌های سربار تولیدکننده‌های استخوان‌دار و ریشه‌دار کاهش قابل‌توجهی خواهد کرد، گفت: بدون تردید در این صورت ظرفیت واحدهای تولید افزایش پیدا کرده و در کنار آن فضای رقابت برای تولیدکننده داخلی با اجناس وارداتی نیز بهبود خواهد یافت.

انتهای پیام/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول