اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

تقویت شرکت‌های دانش بنیان اولویت جدی مسئولان در سال جدید باشد

امام جمعه یزد در ادامه با بیان این که مردم و مسئولان باید با مرور عملکرد سال گذشته خود رویه نادرست را اصلاح و عملکرد مناسب را تقویت کنند، گفت: حمایت از شرکت های دانش بنیان باید به عنوان اولویت جدی مسئولان در سال جدید قرار گیرد.

تقویت شرکت‌های دانش بنیان اولویت جدی مسئولان در سال جدید باشد

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی در خطبه های این هفته نماز جمعه دارالعباده، فرا رسیدن بهار طبیعت را معجزه الهی دانست و اظهار کرد: انسان‌های مومن همیشه شکرگزار نعمت‌های الهی هستند و با اعمال شایسته بندگی را بجا می آورند.

وی افزود: خداشناسی لازمه سعادت بشریت است که باید در دستور کار جدی نظام آموزشی و حوزه های علمیه قرار گیرد.

امام جمعه یزد در ادامه با اشاره به ضرورت مرور رفتار و کردار در سال گذشته، گفت: مردم و مسئولان باید صادقانه عملکرد خود را در سال گذشته بررسی کنند و نتیجه آن به اصلاح امور اشتباه و تقویت اقدامات مفید منجر شود.

ناصری یزدی با بیان این‌که در سال گذشته یک سری مشکلات گریبانگیر ملت ایران بوده است، تصریح کرد: کرونا، تحریم‌های ظالمانه و برخی سوء مدیریت‌ها از جمله دغدغه‌های مردم در سال گذشته بوده که باید برای ساماندهی آن تصمیم جدی گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد نابسامانی‌های شدید اقتصادی را از جمله جدی‌ترین چالش‌های ایجاد شده ناشی از شیوع کرونا دانست و بیان کرد: شیوع گسترده کرونا و اعمال تحریم های ظالمانه درگیری‌های زیادی برای دولتمردان ایجاد کرده است.

وی با بیان این‌که تحریم‌های اعمال شده علیه ملت ایران از شدیدترین نوع تحریم هاست، تأکید کرد: دولت فعلی آمریکا هیچ تفاوتی با دولت قبلی آن ندارد و نباید چشم امید به آنها داشته باشیم.

امام جمعه یزد تلاش برای خودکفایی ملی در حوزه‌های مختلف را تنها راه ایستادگی در برابر استکبار جهانی دانست و بیان کرد: بعد از جنگ جهانی دوم بسیاری از کشورهای غربی علیه استقلال ایران اسلامی با یکدیگر متحد شدند و قصد دارند مانع پیشرفت جوانان ایرانی شوند.

ناصری یزدی دستاوردهای نظامی و پزشکی انقلاب اسلامی ایران را خار چشم دشمنان عنوان کرد و گفت: در حال حاضر وابستگی ایران اسلامی بیش از ۷۰ درصد کم شده است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اهمیت دستاوردهای پزشکی ایران اسلامی در بحران شیوع کرونا، خاطرنشان کرد: تولید واکسن ایرانی نماد اقتدار جوانان و نخبگان بومی است که باید هرچه سریعتر در دنیا گسترش داده شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود برگزاری رزمایش‌های کمک مومنانه را یکی دیگر از افتخارات ملت ایران در بحران کرونا دانست و بیان کرد: ایثار جامعه پزشکی در بحران کرونا باعث افتخار ایرانی و نتیجه ایمان و ارزش‌های انقلابی در جامعه اسلامی است.

مسئولان در بحث مالیات هوای مردم را داشته باشند

امام جمعه یزد با بیان این‌که متأسفانه بسیاری از اصناف در بحران کرونا ضرر کردند،گفت: مسئولان و دستگاه‌های اجرایی باید بیش از پیش هوای مردم را داشته باشند و آنها را در بحث مالیات به طوری که شایسته و در شأن ملت ایران است همراهی کنند.

ناصری یزدی با اشاره به این‌که مسئولان باید با مدیریت بهتر بودجه های کشور را به درستی تقسیم کنند، افزود: در بحث دریافت مالیات هم باید به جای تمرکز بر صنوف بیشتر به دنبال دریافت مالیات از کسانی باشند که از امتیازات دولتی سرمایه های زیاد بدست آوردند.

ناصری یزدی در بخش دیگری از سخنان خود حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را یکی از اولویت‌های اجرایی برای سال جدید دانست و بیان کرد: جذب نخبگان ایرانی از خارج به داخل کشور باید در دستور کار جدی مسئولان اجرایی قرار گیرد.

وی امیدواری به آینده‌ای روشن را از جمله مهمترین راهکارهای توسعه همه جانبه کشور دانست و تأکید کرد: مسئولان باید با بکارگیری ظرفیت جوانان بومی مسیر پیشرفت را هموار و ایران اسلامی را در مسیر اهداف عالی انقلاب که پاسداری از خون شهدا است نگه دارند.

امام جمعه یزد بصیرت افزایی را از دیگر الزاما ت اجرایی کشور برای سال آینده عنوان و خاطرنشان کرد: مسولان بدانند تبعیت بی‌چون و چرا از مقام معظم رهبری تنها راه برون رفت از چالش های موجود است.

نماینده ولی فقیه با بیان این‌که دست‌اندرکاران ستاد نوروزی باید به تمام توان از ارزش‌های اسلامی و دینی در سفرهای نوروزی حراست کنند ،گفت: ما نمی‌خواهیم کسی اذیت شود ولی رعایت ارزش‌های دینی و اسلامی از سوی مسافران نوروزی ضروری است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پرهیز از هرگونه گران فروشی و بدرفتاری با مسافران نوروزی را از دیگر الزامات اجرایی در بحث مدیریت مسافران نوروزی در شهر میراث جهانی یزد است.

انتهای پیام/الف

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول