اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

مهمترین اولویت سپاه خدمت بی‌منت به مردم است

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: امروز مهمترین اولویت پاسداران در نهاد مقدس سپاه خدمت بی‌منت و صادقانه در عرصه‌های مختلف به مردم به عنوان ولی‌نعمتان انقلاب،ایجاد پویایی و نشاط در جامعه با رویکرد انقلابی و خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان در عرصه‌های مختلف است.

مهمترین اولویت سپاه خدمت بی‌منت به مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سردار محسن کریمی ظهر امروز در آیین تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا به مناسبت اعیاد ماه شعبان اظهار کرد: نام‌گذاری سالروز ولادت بزرگ‌ پاسدار اسلام حضرت امام حسین(ع) به نام روز پاسدار که ابتکار حضرت امام(ره) بود افتخاری بزرگ برای سبزپوشان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و نشان از آمیخته بودن این نهاد انقلابی با نهضت عاشورا و مکتب حسینی(ره) دارد.

وی تصریح کرد: پاسداران اسلام در طول ۴۲ سال انقلاب اسلامی همواره در میدان‌های سخت و نبردهای مختلف با تأسی از مولا و مقتدای خود حضرت سیدالشهدا(ع) پاسداری همه‌جانبه از انقلاب اسلامی را مأموریت و رسالت اصلی خود قرار داده‌اند و به وضوح در آزمون‌های بزرگ این مسئله را ثابت کردند و سربلند بیرون آمدند.

 فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: سبزپوشان سپاه پاسداران در طول انقلاب اسلامی با رفتار و عملکرد خود همواره نقش تعیین‌کننده و مؤثری در خنثی‌سازی و شکست توطئه‌ها و راهبردهای دشمنان علیه نظام اسلامی و ملت غیور ایران ایفا کردند و امروز پاسداران پس از ۴۲ سال از حیات با برکت انقلاب کارنامه‌ای پر از افتخارات بزرگ و درخشندگی‌ها دارند.

کریمی افزود: پاسداران از مجاهدان واقعی و پیشگامان جبهه مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان هستند و همواره در مقاطع انقلاب اسلامی با گام‌های بلند و استوار خود نقشی راهبردی ایفا کرده‌اند.

وی بیان داشت: پاسداران انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب همچون گام اول نقشی سرنوشت‌ساز برای ساختن ایرانی قوی و تمدن نوین اسلامی بر عهده دارند و در این مسیر با تکیه بر مکتب امام خمینی(ره) و محور قرار دادن بیانات فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای عزیز به عنوان قطب‌نمای حرکت خود مسیر پیشرفت و کمال را طی خواهند کرد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: امروز مهمترین اولویت پاسداران در نهاد مقدس سپاه خدمت بی‌منت و صادقانه در عرصه‌های مختلف به مردم به عنوان ولی‌نعمتان انقلاب، ایجاد پویایی و نشاط در جامعه با رویکرد انقلابی و خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان در عرصه‌های مختلف است که از هیچ تلاشی در این مسیر فروگذار نخواهند کرد. 

کریمی ادامه داد: پاسداران اسلام در طول انقلاب به طور عملیاتی نشان داده‌اند که برای میدان‌ها و نبردهای سخت آفریده شده‌اند و این برگرفته از شاکله اصلی سپاه است که تجلی‌گاه مردان بزرگی همچون شهید سلیمانی‌ها است و امروز بزرگترین الگوی عملیاتی در گام دوم برای پاسداران حاج قاسم سلیمانی است که راه و سیره او همواره پیش روی پاسداران است.

وی اضافه کرد: ملت ایران در طول ۴۲ سال گذشته همواره از مجاهدت‌ها و ازخودگذشتگی‌های پاسداران خدوم انقلاب به وضوح آگاه هستند و همواره شاهد هستیم در زمان‌هایی که این نهاد مقدس و انقلابی مورد هجمه و تخریب‌های دشمنان قرار می‌گیرد ملت همه‌جانبه از این نهاد دفاع می‌کنند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: جایگاه سپاه در بین مردم جایگاهی نیکو و شایسته است و امروز مردم، پاسداران را به عنوان پیشگامان خدمت در عرصه‌های مختلف می‌شناسند و اینکه مردم خود را پاسدار انقلاب می‌دانند برای نهاد مقدس سپاه افتخاری بزرگ است و باید قدردان چنین ملت آگاه و هوشیاری بود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی نیز در این گفت: پاسداران یا همان مدافعان راستین و حقیقی انقلاب اسلامی به عنوان بازوان توانمند نظام اسلامی در طول ۴۲ سال گذشته همواره سدی بزرگ و محکم در برابر توطئه‌های دشمنان بوده‌اند.

غلامرضا کریمی اظهار کرد: فرارسیدن میلاد با سعادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به عنوان پاسدار بزرگ اسلام ناب محمدی(ص) فرصتی مغتنم برای تقدیر از پاسداران حقیقی انقلاب اسلامی و سبزپوشان است و نام‌گذاری این روز نشان از پیوند عمیق پاسداران با مکتب امام حسین(ع) دارد و از این جهت بسیار با اهمیت است.

 

وی افزود: نام‌گذاری ولادت حضرت امام حسین(ع) به عنوان روز پاسدار نشان از آمادگی همه‌جانبه پاسداران از حریم اسلام و انقلاب اسلامی است و پاسداران در طول ۴۲ سال گذشته با ایثار و ازخودگذشتگی در میدان‌های مختلف این مسئله را به وضوح اثبات کرده‌اند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی بیان کرد: امروز نقش‌آفرینی‌های پاسداران در عرصه‌های مختلف دفاعی، امنیتی، فرهنگی، اجتماعی و سازندگی روز به روز بر جایگاه ارزشمند آنها در نزد ملت غیور ایران اسلامی می‌افزاید و این نقش اثرگذار و سازنده با قوت در گام دوم انقلاب ادامه پیدا خواهد کرد.

کریمی ادامه داد: دفاع مقدس صحنه‌ای تربیت ساز و الگوساز برای جوانان انقلاب است و امروز که در روزهای پایان چهلمین سالگرد دفاع مقدس هستیم به وضوح می‌بینیم فرهنگ دفاع مقدس موجب تربیت رویش‌های جدید بسیاری شده که در طول سال‌های گذشته حماسه‌های بزرگی خلق کرده‌اند.

وی اضافه کرد: امروز اگر پاسداران انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف نقش‌آفرینی می‌کنند و جبهه‌هایی همچون دفاع از امنیت، دفاع از حرم و دفاع از سلامت پر رونق هستند و جوانان در آن عرصه‌ها از یکدیگر سبقت می‌گیرند این‌ها برگرفته از الگوگیری از فرهنگ دفاع مقدس دارد و نیاز است روز به روز این فرهنگ ارزشمند در جامعه تبیین شود تا نسل‌های جوان از آن بهره‌مند شوند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی یادآور شد: امروز به مناسبت ولادت با سعادت امام حسین(ع) و اعیاد بزرگ شعبان که هرکدام یادآور رشادت‌ها و فداکاری‌های بزرگ‌مردان تاریخ اسلام هستند مراسم تجلیل از خانواده‌های شهدای استان را انجام دادیم و از مقام والای خانواده شهدا تکریم کردیم.

 

کریمی خاطرنشان کرد: همچنین به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس رونمایی از چهار کتاب دفاع مقدس با حضور خانواده معظم شهدا و فرمانده محترم سپاه روح‌الله نیز برگزار شد.

وی تصریح کرد: کتاب‌های «پدر محبوب من»، «میقات در شلمچه»، «نیمروز عاشورایی» و «عزیز جون» از جمله کتاب‌های رونمایی شده در حوزه دفاع مقدس بودند که با مشارکت کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی تدوین و به چاپ رسیده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول