اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

هشت سال دفاع مقدس همچون گنجی عظیم در اختیار ماست

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: یکی از مقاطع مهم و حساس تاریخ انقلاب مقطع هشت ساله دفاع مقدس است که همچون گنجی عظیم در اختیار ماست و باید قدر این گنج را به خوبی بدانیم و از آن درست بهره‌برداری کنیم.

هشت سال دفاع مقدس  همچون گنجی عظیم در اختیار ماست

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سردار محسن کریمی ظهر امروز در نشست تخصصی با فاطمی رئیس مرکز سیمای استان‌های صداوسیما با موضوع ساخت سریال «عمو رحیم» (شهید رحیم آنجفی) اظهار کرد: صدا و سیما همچون دانشگاهی بزرگ برای تربیت و هدایت افکار عمومی به سمت معارف اسلامی و انقلابی است و تجربیات این سال‌ها نشان داده که این دانشگاه بسیار می‌تواند در فرهنگ‌سازی و تحقق راهبردهای انقلاب اسلامی اثرگذار باشد.

وی افزود: خوشبختانه در طول چهل و دو سال انقلاب اسلامی عملکرد صدا و سیما عملکردی بسیار درخشان و قابل قبول است و در عرصه‌ها و مقاطع مختلف همچون چشمه‌ای جوشان توانسته معارف و مفاهیم ناب دینی، علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی را به مردم عرضه کند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی  بیان کرد: در طی سال‌های اخیر به همت مجاهدین فرهنگی در کشور آثار و تولیداتی بسیار خوبی همچون سریال یوسف پیامبر(صلی‌الله) ساخته شده که نشان از وجود افراد توانمند در عرصه فرهنگ و هنر دارد که البته یاد و خاطر مرحوم سلحشور را گرامی می‌داریم.

کریمی گفت: خوشبختانه تاریخ انقلاب اسلامی پر از سوژه‌ها و مقاطع نابی است که حماسه‌سازی‌های ملت ایران موجب شده تاریخ ۴۲ ساله انقلاب همواره پر از درس‌ها و عبرت‌های فراوان باشد که بازخوانی آنها برای نسل جوان لازم و ضروری است.

وی ادامه داد: یکی از مقاطع مهم و حساس تاریخ انقلاب مقطع هشت‌ساله دفاع مقدس است که همچون گنجی عظیم در اختیار ماست و باید قدر این گنج را به خوبی بدانیم و از آن درست بهره‌برداری کنیم.

 

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با بیان اینکه با توجه به گستردگی هنرهای نمایشی امروز به این نقطه رسیدیم که این مسئله ظرفیت‌های بسیار زیادی برای تأثیرگذاری دارند که باید از آنها به خوبی استفاده کرد، افزود: مرکزی در سال‌های قبل از انقلاب و در طول انقلاب اسلامی با وجود بزرگمردانی همچون امام خمینی(ره) منشأ تحولات بسیار عظیمی در دنیا شده و تاریخ استان پر از مفاخر و بزرگ‌مردانی است که همگی منشأ تحولات بزرگی بوده‌اند.

کریمی ادامه داد: یکی از مقاطعی که تاریخ استان مرکزی سرشار از افتخارآفرینان و غیورمردانی حماسه‌ساز بود دفاع مقدس است که بیش از ۶۲۰۰ شهید والامقام در کنار رزمندگان، پیشکسوتان، آزادگان و جانبازان نقش‌آفرینی کرده‌اند.

وی تصریح کرد: وجود شهدای شاخص استان مرکزی که از اقشار مختلف مردم بودند یک نقطه قوت در تاریخ دفاع مقدس استان است که یکی از شهدای والامقام شهید آقا رحیم آنجفی است که عمده رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس در کشور ایشان را به‌خوبی می‌شناسند و از افتخارات این شهید والامقام آگاه هستند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی خاطرنشان کرد: شاخصه‌های رفتاری شهید آنجفی همچون تقوا، ادب، هوشیاری و شجاعت همواره زبانزد رزمندگان و گروه‌ها و گردان‌های دفاع مقدس بود و ایشان همچون ستاره‌ای پرفروغ می‌درخشد و از بزرگترین افتخارات استان مرکزی است.

کریمی تأکید کرد: امروز نیازمند معرفی شهدا به عنوان الگوهایی برتر و سرمشق‌هایی نیکو به نسل جوان هستیم چراکه این عزیزان با ایثار و ازخودگذشتگی‌هایی که از خود نشان دادند عزت و سربلندی را برای ایران اسلامی به ارمغان آوردند.

وی یادآور شد: یکی از راه‌های انتقال مفاهیم دفاع مقدس و معرفی الگوهایی همچون شهید آنجفی و دیگر شهدای والامقام ساخت سریال است که با یاری خدا و همت‌های کارشناسان فرهنگی رسانه ملی برنامه‌ریزی ساخت سریال شهید رحیم آنجفی را انجام خواهیم داد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: در این راستا استفاده از کلیه ظرفیت‌های استانی و به‌کارگیری کارشناسان و نخبگان هم در عرصه‌های فنی و هنری و هم در عرصه دفاع مقدس و نظامی یک ضرورت است که باید مشارکت سازنده انجام شود تا بتوانیم یک تولید در شأن شخصیت شهید والامقام داشته باشیم.

مسئول مرکز حفظ آثار سپاه روح‌الله استان نیز در این نشست گفت: کنگره شهدای استان مرکزی یک جریان فرهنگی است که بیش از ۶ سال در سطح استان فعالیت دارد و مهمترین برنامه‌های اجرایی آن در سال‌های ۹۷ و ۹۸ با اجلاسیه های تخصصی انجام شد.

سید جواد محمدی اظهار کرد: یکی از راهبردهایی که از ابتدای برنامه‌ریزی و تدوین سیاست‌های کنگره در دستور کار قرار گرفت ادامه کار کنگره بعد از اجلاسیه اصلی بود که خوشبختانه امروز بعد از گذشت یک سال از اجلاسیه اصلی شاهد انجام اقدامات خوبی در ذیل کنگره با عنوان گام دوم هستیم.

وی افزود: یک مسئله‌ای که برای ادامه راه عظیم کنگره شهدای استان باعث شد ادامه کنگره اهمیت بیشتری به خود پیدا کند بیانات مقام معظم رهبری برای ادامه کار بود که یک تکلیف مهم در این راستا برایمان قرار داده است.

مسئول مرکز حفظ آثار سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان داشت: خوشبختانه اعضای ستاد و شورای سیاست‌گذاری کنگره شهدای استان همواره بر ادامه اقدامات کنگره تأکید دارند و بیانات مقام معظم رهبری را به عنوان یک راهبرد عملیاتی می‌دانند.

محمدی ادامه داد: در گام دوم کنگره برنامه‌های متنوع و مختلفی در دستور کار بوده که مهمترین آن برگزاری اجلاسیه خادمین شهدا بود و البته بعد از آن با شیوع بیماری کرونا مواجه بودیم که محدودیت‌هایی را برای برنامه‌های حضوری ایجاد کرد.

 

وی اضافه کرد: در راستای برنامه‌های گام دوم کنگره اقدامات زیرساختی مختلفی همچون تولید محتوا در قالب تولیدات چندرسانه‌ای در دستور کار قرار گرفت که امروز با توجه به نیازی که احساس می‌شود تولید سریال شهید والامقام «رحیم آنجفی» در دستور کار قرار گرفت.

مسئول مرکز حفظ آثار سپاه روح‌الله استان گفت: سریال عمو رحیم با مشارکت مرکز سیمای استان‌ها در دستور کار قرار گرفت که در این راستا نشستی در معاونت استان‌های صداوسیما جمهوری اسلامی ایران با حضور سردار کریمی فرمانده سپاه روح‌الله، سید عباس فاطمی رئیس مرکز سیمای استان‌ها در معاونت استان‌های صداوسیما جمهوری اسلامی ایران، اسماعیل غلامی مسئول کارگروه تبلیغات هنری ستاد کنگره، اسرافیل علمداری مشاور رئیس مرکز سیمای استان‌ها و علیرضا رستگاران مدیر سرویس‌های خطی معاونت فضای مجازی سازمان صداوسیما برگزار شد.

محمدی تصریح کرد: با توافقاتی که در این جلسه صورت گرفت مقرر شد نشست‌های تخصصی با حضور کارشناسان فنی و نخبگان در حوزه فیلم‌سازی در آینده نزدیک برگزار شود و به‌زودی ساخت سریال به مرحله عملیاتی وارد شود.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول