اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

2 گذرگاه مرزی بین تاجیکستان و قرقیزستان بازگشایی می‌شود

به میزبانی تاجیکستان در شهر «خجند» ملاقات استاندار منطقه سغد این کشور و نماینده دولت قرقیزستان در استان باتکند برگزار می‌شود.

2 گذرگاه مرزی بین تاجیکستان و قرقیزستان بازگشایی می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «رجب بای احمد زاده» استاندار منطقه سغد تاجیکستان و «آموربیک سوانعلی اف» نماینده دولت قرقیزستان در استان باتکند در شهر خجند ملاقات می‌کنند.

طرفین در جریان این دیدار بازگشایی گذرگاه‌های مرزی «کولوندو» و «کایراگاچ» واقع در منطقه «لیلک» استان باتکند در مرز با استان سغد که بر اثر همه گیری کرونا بسته شدند، بررسی می‌شود.

تصمیم نهایی در مورد بازگشایی این گذرگاه‌های مرزی، در پایان ملاقات رؤسای کمیته‌های دولتی امنیت ملی تاجیکستان و قرقیزستان گرفته می‌شود.

بنابر گزارش رسانه‌های تاجیکی، به احتمال بسیار فعالیت این دو گذرگاه مرزی بین تاجیکستان و قرقیزستان در روزهای نوروز از سرگرفته می‌شود.

دولت قرقیزستان در تاریخ 20 می سال گذشته تردد در مرزهای «کولوندو – اوتاداراژنی» و «کایراگاچ – اوتاداراژنی» بین این کشور و تاجیکستان را به طور موقت برای تردد مردم و وسایل نقلیه، متوقف کرد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول