اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

دومین چایخانه دائمی حرم مطهر رضوی در صحن غدیر راه‌اندازی شد

معاون خدمات زائرین حرم مطهر رضوی از راه‌اندازی دومین چایخانه دائمی بارگاه ملکوتی امام هشتم در صحن غدیر خبر داد.

دومین چایخانه دائمی حرم مطهر رضوی در صحن غدیر راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از آستان‌نیوز، امین بهنام با اشاره به اینکه فاز دوم چایخانه دائمی در صحن غدیر بارگاه ملکوتی امام هشتم راه‌اندازی و به بهره‌برداری رسیده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه راه‌اندازی چایخانه‌های حضرت حسب تأکید تولیت آستان قدس رضوی مبنی بر میزبانی شایسته از زائران و مجاوران و ایجاد فضایی معنوی برای رفع خستگی زائرین گرامی است، در آینده‌ای نزدیک نیز فازهای سوم و چهارم به ترتیب در باغ رضوان و صحن امام حسن مجتبی(ع) به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون خدمات زائرین حرم مطهر رضوی یادآور شد: در حال حاضر این دو چایخانه دائمی در صحن‌های کوثر و غدیر با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۹ پذیرای زائران و مجاوران این آستان مقدس است.

وی بابیان اینکه در ایام عادی روزانه بین ۸ تا ۱۰ هزار چای متبرک در چایخانه‌های حضرت رضا(ع) توزیع می‌شود که این میزان در ایام مناسبتی تا ۴۰ هزار نیز می‌رسد، افزود: در این چایخانه‌ها ۱۳۰ نفر خادم در ۸ کشیک خدمتی خدمات توزیع چای، انواع دم‌نوش و کیک(در مناسبت‌های خاص) را بر عهده‌دارند.

بهنام درباره رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی در این چایخانه‌ها ابراز کرد: سرو چای در لیوان‌های یک‌بارمصرف کاغذی، ایجاد فاصله فیزیکی با تشکیل صف‌های منظم و حضور خادمین سلامت، ازجمله مواردی است که در راستای حفظ سلامت زائران و مجاوران انجام می‌شود.

وی ادامه داد: تمام وسایل و امکانات داخل چایخانه‌ها اعم از نبات، شکر، چای، لیوان و سایر لوازم مصرفی از محل مشارکت‌های خیران و بانیان نیک‌اندیش و  نذورات مردم تهیه می‌شود.

معاون خدمات زائرین حرم مطهر رضوی تأکید کرد: علاقه‌مندان به مشارکت در فعالیت چایخانه‌های حضرت رضا(ع) می‌توانند نذورات خود را از طریق اپلیکیشن رضوان یا درگاه نذر رضوی و از طریق کد دستوری #۸* و شماره‌حساب ۵۹۵۱۹۲۷۴۰۰ بانک ملت با شناسه واریز ۵۲۱۰۴۴ ارسال کنند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول