اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

صحن پیامبر اعظم(ص) در حرم امام رضا(ع) گل‌آرایی و نورپردازی شد

معاون خدمات زائرین حرم مطهر رضوی از گل‌آرایی، نورپردازی و فضاسازی صحن پیامبر اعظم(ص) در حرم امام رضا(ع) هم‌زمان با فرارسیدن عید مبعث خبر داد.

صحن پیامبر اعظم(ص) در حرم امام رضا(ع) گل‌آرایی و نورپردازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از آستان نیوز، امین بهنام اظهار کرد: برای مراسم تغییر نام صحن جامع رضوی به صحن پیامبر اعظم(ص،) این صحن با ریسه بندی، نصب ۱۲ لوستر در ایوان ولی‌عصر(عج) و ۱۲ دیوارکوب نور آبی شده است.

معاون خدمات زائرین حرم مطهر رضوی ادامه داد: همچنین به‌منظور فضاسازی مناسب و ایجاد حال و هوای عید، پارچه‌های رنگی مزین به عبارت «یا محمد(ص)» در دور ستون‌های صحن و پرچم‌های رنگی در لبه‌های بام‌ها نصب‌شده است.

وی افزود: سطح صحن شامل تمامی غرفه‌ها، ایوان و ایوانک‌های آن، همچنین المان گنبد خضراء و نقوش گلدسته‌های دو طرف باب الهادی(ع) و باب الکاظم(ع) نیز با استفاده از حدود ۲۵۰ لامپ LED کم‌مصرف نورپردازی شده است.

بهنام یادآور شد: گل‌آرایی ویژه مراسم عید مبعث و تغییر نام صحن جامع رضوی نیز با استفاده از گل شاخه‌های بریده، سبد، طبق و تاج گل انجام‌شده است.

وی با اشاره به اینکه اماکن متبرکه، صحن‌ها، آب‌نماها، ورودی‌ها و پارکینگ‌ها به مناسبت عید مبعث، گل‌آرایی شده است، ابراز کرد: تمامی امکانات و تدارکات لازم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حرم مطهر نیز فراهم‌شده است.

معاون خدمات زائرین حرم مطهر رضوی گفت: در شب عید، ۴۰ هزار نبات متبرک در مسیرهای ورود به روضه منوره و در ظهر روز عید، ۴۰ هزار کیک بین نمازگزاران توزیع می‌شود.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول