اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

جوانان و رسانه ها همه را توصیه به صبر و استقامت کنند

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند در مواجهه با نظام استکباری، دو چیز نیاز داریم که هر دو را شهدا داشتند، یکی بصیرت و یکی صبر و در کنارش تواصی به صبر.

جوانان و رسانه ها همه را توصیه به صبر و استقامت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا نوری در خطبه‌های نماز جمعه امروز در شهرستان بجنورد، ضمن گرامیداشت شهادت شهید برونسی و شهید باکری، اظهار کرد: بحث شهید و شهادت در فرهنگ ما یکی از مباحث بسیار بزرگی است که اگر ما با نظام شرک آشنا شویم، متوجه عظمت راه شهید خواهیم شد.

وی گفت: در جنگ تحمیلی حزب بعث با کمک غرب آمده بود تا بخش زیادی از کشور را به تصرف خود دربیاورد، آمدند تا جزایر سه‌گانه ایران را آشغال کنند، نقشه جغرافیایی جدیدی برای ایران ترسیم کرده بودند، می‌خواستند ایران را به پنج قسمت تقسیم کنند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: در این جنگ ۵ استان ایران را نیز تصرف کردند، مراکز صنعتی و جمعیتی ما را تخریب کردند و مردم را از پیر و جوان و کودک به شهادت رساندند.

وی افزود: در برابر این جانیان اگر مجاهدین فی سبیل الله نبودند، امروز از هیچ‌یک از ما خبری نبود، نه از نماز جمعه‌ای خبری بود و نه از کشوری به نام ایران.

حجت‌الاسلام نوری گفت: خداوند می‌فرمایند جانشین شهید در خانواده، خودِ اوست و اگر کسی به این خانواده‌ها توهین کند مرا توهین کرده است، کسی آزاری دهد مرا آزار داده است و کسی خوشحالشان کند مرا خوشحال کرده است.

وی در ادامه به سخنان مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: ایشان فرمودند در مواجهه با نظام استکباری، دو چیز نیاز داریم که هر دو را شهدا داشتند، یکی بصیرت و یکی صبر و در کنارش تواصی به صبر.

امام‌جمعه بجنورد افزود: جانیان عالم می‌شوند مدافعان حقوق بشر، دم از انسانیت و مبارزه با بمب‌های شیمیایی می‌زنند ولی با ساخت انواع بمب‌ها مردم را قتل و عام می‌کنند.

وی تصریح کرد: این دشمن قابل‌اعتماد نیست چون نه به انسانیت پایبند است و نه قانون و همان‌طور که میدانیم تنها کشوری که از بمب اتم استفاده کرده است همین امریکاست.

حجت‌الاسلام نوری گفت: جوانان، رسانه‌ها و همه، یکدیگر را توصیه به صبر و استقامت کنند.

وی در پایان روز پاسداران نیز پیشاپیش به پاسداران انقلاب اسلامی تبریک گفت.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول