اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

جنگ امروز ما نبرد اقتصادی و فرهنگی است/ نیروی مؤمن انقلابی نیاز اصلی کشور

امام جمعه فارسان گفت: جنگ امروز ما، جنگ اقتصادی، رفع گرانی‌ها، رسیدگی به امور مردم، قطع دست ویژه‌خوران و دزدان از بیت المال و نبرد فرهنگی است.

جنگ امروز ما نبرد اقتصادی و فرهنگی است/ نیروی مؤمن انقلابی نیاز اصلی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام محسن ملک‌پور امروز در خطبه‌های نماز جمعه فارسان گفت: جنگ امروز ما، جنگ اقتصادی، رفع گرانی‌ها، رسیدگی به امور مردم، قطع دست ویژه‌خواران و دزدان از بیت المال و نبرد فرهنگی است.

امام جمعه فارسان با بیان اینکه نیاز امروز جامعه ما نیروی مؤمن انقلابی است که در عرصه‌های مختلف به خصوص اقتصاد باید مشغول کار شود، افزود: نیاز ما نیروی تربیت شده‌ای است که می‌تواند در مقابل هجمه و ترفندهای دشمن بایستد.

راه‌حل مشکلات کشور نگاه به داخل است و دولت باید این را بپذیرد

وی با اشاره به اینکه راه‌حل مشکلات داخلی نگاه به داخل است و این را باید دولت بپذیرد که همه تخم‌مرغ‌های اصلاح اقتصادی را نباید در سبد مذاکره برجامی بگذارد، توضیح داد: ایران با داشتن ۳درصد از ذخایر معدنی جهان و حدود ۷۰ نوع ماده معدنی و بهره‌مندی از تنوع آب و هوایی و خصوصا نیروی بیکران جوان و خلاق ظرفیت عظیمی برای حل مشکلات معیشتی و اقتصادی دارد.   

ملک‌پور اظهار داشت: این‌که آن مسئولی منتظر بماند و در هر سخنرانی به زبان‌های مختلف التماس کند که آمریکا به برجام برگردد مشکلی را حل نمی‌کند و گرانی حل نمی‌شود.

روز پاسدار، یعنی روز گرامی­داشت جان‌نثارى و ایثار

وی با بیان اینکه روز پاسدار، یعنی روز گرامی­داشت جان‌نثارى و ایثار در راه دین و ارزش‏‌هاى الهى‏، ادامه داد: لذا این عنوان برای تمام کسانی که این‌گونه عمل می‌کنند، فکر می‌کنند ولو لباس و عنوان پاسداری نداشته باشند نیز به کار برده می‌شود.

خطیب نماز جمعه فارسان افزود: لازمه مقاومت و پیروزی در نبرد با دشمنان تا دندان مسلح، داشتن ایمان قوی و اطمینان راسخ به هدف و برخوردای از روحیه تکلیف‌گرا و آماده بودن برای جانفشانی و ایثار است که همگی در فرهنگ حسینی آموخته می­‌شود.

وی اضافه کرد: دشمنان انقلاب با همه امکانات خود تلاش می­‌کنند تا چهره سپاه این نهاد انقلابی و راهبردی و یکی از ارکان انقلاب را نزد مردم ایران تخریب و تضعیف کنند.

ملک‌پور با بیان اینکه این نهاد انقلابى در هر عرصه‏‌اى که تا امروز نیاز کشور بوده، به اقتضاى شرایط، ماهیت‌‏هاى نظامى، امنیتى، سیاسى، فرهنگى، اقتصادى ‏و … وارد میدان شده است، عنوان کرد: همان‌طور که برای رفع محرومیت و مشکلات مردم تلاش کرده در پروژه­ های بزرگ عمرانی و ساختاری کشور هم بصورت جهادی حضور داشته و خدمت کرده است.

وی گفت: روز پاسدار فرصت مناسبی است تا در گام دوم انقلاب اسلامی و آغاز دهه پنجم، رسالت این نهاد انقلابى، از جهت ماهیت، نقش‏‌ها و عملکردها براى مردم و به‏ ویژه جوانان بیشتر شناسانده شود.

آرامش و امنیت امروز ما مدیون خون شهداست

امام جمعه فارسان در ادامه با اشاره به روز شهدا، توضیح داد: گرامی‌داشتن شهدا مربوط به یک روز و چند همایش و سمینار و امثال این‌ها نیست بلکه هر روز باید آن‌ها را به تکریم و بزرگی یاد کنیم.

وی افزود: هر مقدار که ما امروز از وحدت و انسجام برخوردار هستیم و هرچه آسایش و امنیت داریم از رشادت و ایثار شهیدان و فرهنگ شهادت است.

ملک‌پور با بیان اینکه چقدر کم‌عقل هستند کسانی که می‌خواهند با عناد و کینه با خانواده شهدا برخورد کنند و گاهی با گفتن کلمات تحقیرآمیز ارزش شهید و شهادت را کم کنند، اضافه کرد: نمی دانند هر چه عزت و رشد و پیشرفت داریم همه را مدیون شهدا و صبوری خانواده آنها هستیم.

وی گفت: عده‌ای برای دستاوردسازی همان حرف بی‌ریشه قبل را زدند که برجام سایه جنگ را از سر ملت برداشته است و این غفلت محض است.

انتهای پیام/68024/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول