اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

مجلس با نگاه تبعیض مثبت به شتاب توسعه کردستان کمک کند/ایجاد منطقه ویژه محصول توت فرنگی در کردستان

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی با نگاه تبعیض مثبت در قانون گذاری و اختصاص بودجه‌های ویژه و ایفای نقش نظارتی به شتاب توسعه این استان کمک کند.

مجلس با نگاه تبعیض مثبت به شتاب توسعه کردستان کمک کند/ایجاد منطقه ویژه محصول توت فرنگی در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محسن فتحی ظهر امروز در جلسه نهایی پیگیری و نظارت میدانی رئیس مجلس شورای اسلامی از استان کردستان اظهار کرد: مردم کردستان به عنوان یکی از اصیل‌ترین مردمان ایران همواره حافظ و حامی کشور و نظام بوده‌اند و این مهم را در عرصه‌های سخت کشور نشان داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: مردمانی آگاه، بصیر و قدردان که قدر خدمتگذاران خود را خوب می‌دانند، مردمانی شایسته خدمت در استانی با استعدادهای بی‌نظیر خدادادی از جمله آب و خاک است.

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: نیروی انسانی تحصیلکرده و متخصص و توانمند از ظرفیت‌های این استان است اما کمبودها و عوامل مختلفی چون بی‌توجهی‌ها در دوران ستمشاهی، درگیر مستقیم در جنگ تحمیلی باعث شده کردستان از کاروان توسعه کشور عقب بیفتد.

فتحی افزود: اینک که عزم نظام و توجه ویژه مقام معظم رهبری و تلاش حاکمیت بر پیشرفت استان با توجه به ظرفیت‌های توسعه‌ای آن از جمله راه، راه آهن، کشاورزی، گردشگری و سایر حوزه‌ها است مجلس شورای اسلامی می‌تواند نقش برجسته و بی‌بدیل را در این مسیر ایفا کند.

وی اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی با نگاه تبعیض مثبت در قانون‌گذاری و اختصاص بودجه‌های ویژه و ایفای نقش نظارتی به شتاب توسعه این استان کمک کند.

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس خطاب به قالیباف گفت: به عنوان رئیس مجمع نمایندگان استان از حضور جنابعالی در استان قدردانی می‌کنم، امیدواریم کمیته ویژه نظارتی در راستای تحقق خواسته‌ها و مطالبات به حق مردم و سرعت‌بخشی به روند توسعه‌ای این استان تشکیل شود.

فتحی با بیان اینکه مشکلات متعدد استان از سوی سایر نمایندگان مطرح شد، گفت: براساس محدودیت‌های ایجاد شده در برنامه ششم توسعه در خصوص تجمیع مالیات و ارزش افزوده و توزیع آن در شهرداری و دهیاری‌های همان استان برخلاف عدالت و توسعه متوازن است طرحی در این راستا تدوین شده که امیدواریم به رای‌گیری گذاشته شود.

وی اضافه کرد: ما در کل کشور سه منطقه ویژه محصول‌محور داریم که انتظار هست با توجه به ظرفیت شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره در تولید توت فرنگی این حوزه به عنوان منطقه ویژه‌ای محصول توت فرنگی انتخاب شود.

وی با تاکید بر اینکه از ابتدای کار مجلس یازدهم مقام معظم رهبری همواره فرمودند که دولت و مجلس در یک کشتی قرار دارند و به تعاملی برای عبور از این برهه حساس نیاز داریم، گفت: مجلس ناظر خوبی بر دستگاه مجریه خواهد بود و این تعامل است که می تواند کشتی نظام را به محلی امن برساند.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول