اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

مردم کردستان بیشترین آسیب را از دولت روحانی دیدند/نگاه توسعه‌محور به کردستان وجود ندارد

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس گفت: بیشتری رای را به دولت روحانی داد و همزمان بالاترین آسیب را از این دولت بدعهد دید.

مردم کردستان بیشترین آسیب را از دولت روحانی دیدند/نگاه توسعه‌محور به کردستان وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیدمهدی فرشادان ظهر امروز در جلسه نهایی پیگیری و نظارت میدانی رئیس مجلس از استان کردستان اظهار کرد: قبل از اینکه از نواقص، کمبودها و بی‌تدبیرها، ضعف‌ها و بیکاری حرف بزنم، امیدوارم به قبای بعضی‌ها برنخورد چون از یک قاعده کلی حرف می‌زنم و نمونه بارز آن را بیان می‌کنم.

وی با بیان اینکه استان محروم کردستان خارج از نگاه توسعه‌محور است، گفت: امیدواریم برخی از مدیران با شنیدن این سخنان از این خواب بر پست و قدرت بیدار شوند و دیگر به جلو فرار نکنند.

فرشادان خطاب به قالیباف گفت: به استانی خوش آمدید که در آمار بیکاری و تولید توت فرنگی رتبه اول کشور است، در بحث‌های کارآفرینی، راه روستایی و سایر شاخص‌ها رتبه آخر کشور دارد و در تولید گندم، دست‌فروشی، زباله‌گردی و سیگارفروشی و شغل‌های کاذب از اولین‌های کشور است.

وی گفت: مردم کردستان بیشتری رای به دولت روحانی داد اما همزمان بالاترین آسیب را از این دولت بدعهد دید.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: به استانی آمد‌اید که منبع تامین آب چند استان کم‌برخوردار کشور است اما همزمان مردم مرکز این استان از آب شرب سالم بی‌بهره هستند.

وی گفت: کردستان بیشترین فریاد حمایت از اقتصاد را سر داد و کمترین پاسخ را شنید چرا که برخی از دولت‌مردان و مسئولان روح بیانات مقام معظم رهبری را درک نمی‌کنند و تفسیر منفعت‌طلبانه‌ای از آن دارند.

فرشادان تصریح کرد: استان فرهنگی فقط یک پوسته تو خالی است چرا برخی نمی‌خواهند باور کنند که باید حق این استان فرهنگی را ادا کنند.

وی اضافه کرد: برخی‌ها به استان کروستان بدهکار هستند، وقتی می‌خواهند به این استان سفر کنند باید با دست پر بیایند یا اینکه اصلا به این استان سفر نکنند.

این نماینده مجلس عنوان کرد: استان فرهنگی یعنی استانی شکوفا در حوزه فرهنگ، آقای قالیباف مردم کردستان در مهمان‌نوازی مشهور هستند و این سخنان را از باب درددل قلمداد بفرمائید.

وی خطاب به رئیس مجلس عنوان کرد: بنده به عنوان نماینده مردم در مجلس از حسن نیت شما به استان کردستان تقدیر می‌کنم، افزایش یک هزار میلیاردی به بودجه کردستان در سایه نگاه ویژه شما تحقق پیدا کرده است.

فرشادان در ادامه به مشکل کولبری در استان کردستان هم گریزی زد و گفت: مطمئنم آقای قالیباف با دیدن آن کولبر در کردستان این حرف مرا تائید کردند که به کولبران ظلم بزرگی می‌رود و باید به داد آنها رسید.

وی اضافه کرد: کردستان بیشترین معادن و همزمان بیشترین جوان تحصیل‌کرده را دارد در این حوزه نیاز به نگاه ویژه داریم.

فرشادان خاطرنشان کرد: مردم کردستان همواره به ندای مسئولان لبیک گفته و به میدان آمده‌اند اما جواب آنها آنگونه که باید نبوده است.

وی افزود: با وجود تمام بی‌مهری‌ها و عدم تحقق وعده‌ها همواره در میدان حاضر بوده و از انقلاب و ارزش‌های آن دفاع کرده‌اند.

فرشادان با بیان اینکه امروز عده‌ای قلیل از مسئولان محفلی عمل می‌کنند، گفت: این عده سرمایه‌گذاران را از کردستان فراری می‌دهند فکر نکنند که اگر ارزش جایگاه نمایندگان را حفظ نکرده‌اند سیاستمندانه عمل کرده‌اند بلکه برعکس در حق مردم جفا کردند.

وی راه را زیرساخت توسعه دانست و  اضافه کرد: کریدور شمال به جنوب کردستان از سال 83 شروع شده و با گذشت بیش از 17 سال از آغاز آن و عبور از دولت‌های مختلف هنوز پیشرفت فیزیکی قابل قبولی ندارند.

فرشادان اضافه کرد: همواره معتقدیم که جاده‌های استان کردستان قتلگاه است اما تمهیداتی در این حوزه اندیشیده نمی‌شود.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول