اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

۷۲ واحد راکد استان اصفهان به چرخه تولید بازگشت

استاندار اصفهان گفت: همکاری خوب با سمن‌های اقتصادی از جمله خانه صنعت و معدن موجب بازگشت تاکنون ۷۲ واحد تولیدی راکد این استان به چرخه تولید شده است.

۷۲ واحد راکد استان اصفهان به چرخه تولید بازگشت

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری استان، عباس رضایی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با حضور معاون اقتصادی وزارت کشور در سالن اظهار کرد: در استان اصفهان همدلی و هماهنگی و انسجام خوبی بین مسؤولان و مدیران در تمامی عرصه‌عای مختلف وجود دارد، تاکنون سعی کردیم بسیاری از مشکلات صنایع و واحدهای تولیدی استان را حل و فصل کنیم.

استاندار اصفهان تصریح کرد: این استان بالغ بر ۱۰ هزار واحد تولیدی و صنعتی و ۷۲ شهرک صنعتی دارد و ۴۵ درصد تولید فولاد کشور و ۵۵ درصد مصنوعات طلا توسط اصفهان تولید می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ۲ هزار و ۲۵۰ واحد تولید سنگ در استان اصفهان مستقر هستند و ۴۵ درصد سهم صنایع سنگ کشور به این استان اختصاص دارد.

رضایی ادامه داد: ۱۸ هزار واحد صنعت نساجی که ۴۵ درصد سهم نساجی کشور به این استان اختصاص دارد و بیش از صد هزار نفر در این صنعت مشغول به کار هستند.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه ۱۰ درصد بنگاه‌های اقتصادی و ۱۲ درصد نیروی کار در این استان مستقر است، گفت: تاکنون در سال جاری ۲۵۹ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید تشکیل و از هزار و ۷۰ مصوبه هزار و ۲۵ مصوبه اجرایی شده است.

به گفته رضایی نرخ بیکاری استان در سال نود و هفت ۱۴.۱ درصد بود که در پاییز سال جاری به ۱۰.۴ درصد رسیده است.

انتهای پیام/۶۳۰۵۸/ر/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول